کمیته امداد گلستان یک میلیون وعده غذای گرم و 85 هزار سبد کالا توزیع می‌کند


کمیته امداد گلستان یک میلیون وعده غذای گرم و 85 هزار سبد کالا توزیع می‌کند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) گلستان گفت: این نهاد به مناسبت ماه مبارک رمضان بامشارکت 350 مرکز نیکوکاری و کمک‌های نیکوکاران یک میلیون وعده غذای گرم و 85 هزار سبد کالایی بین مددجویان زیرپوشش خود در سراسر استان توزیع می‌کند.

عیسی بابایی عصر چهارشنبه در حاشیه توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی توسط "محمد شهرکی" نیکوکار گنبدی بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد گلستان به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برای طبخ یک میلیون وعده غذایی گرم و توزیع آن بین نیازمندان و مددجویان این نهاد ۲۵۰ آشپزخانه اطعام مهدوی در ۱۴ شهرستان این استان برپا شده است.

وی بابیان اینکه همه مردم گلستان می‌توانند در این کار خداپسندانه مشارکت کنند، افزود: علاوه بر طبخ و توزیع غذای گرم، کمیته امداد در نظر دارد ۸۵ هزار سبد غذایی را با مشارکت نیکوکاران و ۳۵۰ مرکز نیکوکاری زیرپوشش این نهاد تهیه و بین خانواده‌ها و مددجویان خود توزیع کند.

بابایی اضافه کرد: ۱۰ هزار بسته غذایی امروز توسط محمد شهرکی نیکوکار گنبدی توزیع می‌شود ضمن اینکه در چند روز گذشته نیز حدود ۱۰ هزار بسته کالایی دیگر نیز توسط نیکوکاران گلستانی تهیه و توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گلستان همچنین از زیرپوشش بودن ۱۲ هزار فرزند یتیم و طرح محسنین در این نهاد انقلابی خبر داد و گفت: تلاش داریم برای حمایت از این فرزندان در ایام شب‌های قدر حامیان مالی جذب کنیم.

وی افزود: هم اکنون ۲۲ هزار حامی از فرزندان ایتام و طرح محسنین کمیته امداد گلستان حمایت می‌کنند، افزود: کمک ماهانه هر نفر به ایتام ۳۰۰ هزار ریال است که افراد خیر و توانمند می‌توانند حامی یک یا چندین نفر را برعهده بگیرند.

بابایی اضافه کرد: با وجود این تعداد حامی، متوسط سرانه دریافتی هر یتیم و طرح محسنین در گلستان تنها چهار میلیون ریال است که نصف میانگین کشوری است.

به گزارش ایرنا، حاج محمد شهرکی نیکوکار گنبدی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در مجموع ۱۲۰ هزار بسته معیشتی تهیه و به مناسبت‌های مختلف بین نیازمندان توزیع کرده است ضمن اینکه این خیر کشوری که از سال ۸۲ ریاست شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری این شهرستان را نیز برعهده دارد، در این مدت زمینه آزادی بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد را فراهم کرده است.

قرار است ۱۰ هزار بسته معیشتی امروز این نیکوکار گنبدی که شامل اقلامی چون برنج، روغن، قند، رب گوجه و ماکارونی" است، از طریق ۳۰ مسجد در این شهر و برخی شهرهای استان گلستان بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شود.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۸۳ هزار خانوار آن با جمعیت ۱۵۱ هزار نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش