خطر ابتلا به کووید-19 در زنان باردار بیشتر است


خطر ابتلا به کووید-19 در زنان باردار بیشتر است

پارسینه: بر اساس نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، زنان بارداری که واکسن کرونا تزریق کرده اند نسبت به زنانی که باردار نیستند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که به ویروس کووید-۱۹‌مبتلا شوند.

خطر ابتلا به کووید-19 در زنان باردار بیشتر است

این داده‌های تازه منتشر شده که بر اساس تجزیه و تحلیل سوابق پزشکی حدود ۱۴ میلیون بیمار در آمریکا بوده است، به مجموعه در حال افزایش از تحقیقاتی اضافه می‌شود که خطراتی را که زنان باردار به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ با آن روبرو می شوند، نشان می دهد. نتایج این تجزیه و تحلیل که هفته گذشته توسط یک شرکت ثبت اسناد الکترونیکی پزشکی مستقر در ویسکانسین به نام Epic منتشر شد، نشان داد که باردار بودن بیشتر از هر بیماری زمینه ای دیگر از جمله سرطان، خطر ابتلا به عفونت کووید-۱۹را در افراد واکسینه شده افزایش می‌دهد.

نویسندگان این تجزیه و تحلیل نوشتند که این یافته‌ها از توصیه «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا» (CDC) مبنی بر اینکه افراد پرخطر برای ابتلا به کووید-۱۹ ، مانند افراد باردار باید اقدامات احتیاطی بیشتری را فراتر از واکسیناسیون کووید-۱۹ مانند ماسک زدن و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام دهند، حمایت می کند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، از زمان شروع همه‌گیری کرونا، در اوایل سال ۲۰۲۰، بیش از۱۸۸ هزار مورد تایید شده کووید-۱۹ در افراد باردار در این کشور ثبت شده است که از این میان نزدیک به ۳۰۰ مورد جان خود را از دست داده اند.

مطالعات متعدد نشان داده است که زنان باردار واکسینه نشده مبتلا به کووید-۱۹ در معرض خطر بسیار بیشتری برای ابتلا به بیماری شدید کرونا هستند. یک مطالعه که در ماه مارس در JAMA Internal Medicine منتشر شد، نشان داد که خطر پیامدهای منفی بارداری مانند زایمان زودرس و لخته شدن خون، در زنان باردار مبتلا به کووید-۱۹ در مقایسه با زنان باردار سالم، بیش از دو برابر بود.

در اوایل سال جاری، مطالعه دیگری نشان داد که زنان باردار واکسینه نشده مبتلا به کووید-۱۹ و نوزادان تازه متولد شده آنها در مقایسه با زنان بارداری که علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عوارض ناشی از این بیماری مانند بستری شدن در بیمارستان و مرگ نوزادان قرار دارند.

بر اساس داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، از ماه مارس، بیش از ۶۰ درصد از همه زنان باردار ۱۸ تا ۴۹ ساله در آمریکا قبل یا در طول بارداری به طور کامل واکسینه شده اند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، کووید-۱۹ خطر دو برابری پذیرش در بخش مراقبت های ویژه و خطر افزایش یافته ۷۰ درصدی را برای مرگ و میر افراد باردار ایجاد می کند.

کارشناسان بهداشتی می گویند که زنان باردار علاوه بر تزریق واکسن های کرونا باید با رعایت پروتکل های ایمنی از جمله استفاده از ماسک صورت، فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست ها در هنگام ابتلا به کووید-۱۹، در حالت آماده باش باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام