متد جدید رفع کامل خط خنده


متد جدید رفع کامل خط خنده

افزایش سن باعث به وجود آمدن خطوط ریزی اطراف دهان می شود که سن شما را بیشتر از آنچه که هست نشان می دهد. از این رو همه به دنبال راهی برای رفع این خطوط هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ خط خنده، خطوط ریز اطراف دهان است که سن واقعی شما و برخی عادات نه چندان سالم (مثل سیگار کشیدن و برنزه کردن) را نشان می دهد. خوشبختانه در حال حاضر درمان های بسیار بیشتری نسبت به قبل وجود دارد که می تواند به معنای واقعی کلمه؛ این خطوط را از روی صورت شما پاک کند.

صرف نظر از علت، پزشکان زیبایی ابزار هایی را برای کمک به حذف خطوط لب و جلوگیری از بازگشت آن ها ارائه کرده اند که در این بخش به آنها می پردازیم.

بهترین راه نداشتن خط خنده، پیشگیری است

روش های ذکر شده می تواند به از بین بردن خطوط خنده بعد از ایجادشان کمک کند، اما پیشگیری از ایجاد آن ها در وهله اول بهترین کاری است که می توانید بکنید.

محافظت از لب‌ ها در برابر نور خورشید، استفاده از کرم ‌های ضد آفتاب، سیگار نکشیدن و تزریق بوتاکس پیشگیرانه باعث کند شدن روند شکل ‌گیری این خطوط خنده خواهد شد.

تزریق تعدیل کننده های عصبی

تزریق ‌های تعدیل ‌کننده عصبی یا نورو مودولاسیونی مثل بوتاکس، دیسپورت یا زئومین اغلب می ‌تواند خطوط ظریف و متوسط (نه خیلی عمیق) را فلج کند. این کار کمک می کند تا کشیدگی عضلانی اطراف دهان کم‌تر شده و یک تفاوت کوچک اما قابل توجه به وجود بیاورد. برخی از درمان ها بلافاصله قابل مشاهده هستند، اما ممکن است تا دو هفته طول بکشد تا این تعدیل کننده های عصبی به طور کامل اثر کنند. نتایج بین دو تا چهار ماه باقی می مانند و هزینه هم بر اساس مقدار مورد نیاز متفاوت است.

تزریق فیلر یا پرکننده ها

برای خطوط ثابت عمیق‌تر، پرکننده های پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک راه حل دیگری هستند. اسید هیالورونیک به طور طبیعی تقریبا در تمام سلول‌ های بدن ما (به خصوص پوست) یافت می ‌شود، اما میزان ذخیره ما با افزایش سن کاهش می ‌یابد. برخی از پرکننده‌ های اسید هیالورونیک می ‌توانند لب ‌ها را حجیم کنند، در حالی که برخی دیگر بسیار رقیق‌تر هستند و می ‌توانند بدون افزایش حجم به پر کردن خطوط کمک کنند. برای افرادی که خطوط خفیفی در لب بالایی دارند، بسیار سطحی تزریق می شود.

مدت زمان ماندگاری دقیق نتایج هم بسته به محصول متفاوت است. گزینه دیگری هم برای کسانی که از سوزن متنفرند، وجود دارد و آن هم درمان پرکننده فیلرین است. این ژل متشکل از شش اسید هیالورونیک است و از طریق یک اپلیکاتور قلم مانند برای پر کردن خطوط ریز خنده به کار گرفته می شود.

متد جدید رفع کامل خط خنده

لیزر و لایه برداری

بیمارانی که خط خنده ظریف دارند و از سوزن بیزارند گزینه ‌های دیگری هم برایشان وجود دارد. لایه بیرونی پوست را می ‌توان با درمان ‌های سطحی مثل لایه‌برداری با لیزر، انرژی فرکانس رادیویی، لایه‌ برداری شیمیایی، میکرونیدلینگ، درم ابریژن و سایر روش ‌ها درمان کرد.

این درمان ‌ها همگی بالا ترین لایه پوست را از بین می‌ برند، سلول‌ های مرده پوست را از بین می ‌برند و فضا را برای سلول‌ های جدید و سالم‌ تر باز می‌ کنند. درمان لایه سطحی به بهبود بافت و رنگ پوست و نرم کردن خطوط ثابت بسیار ظریف کمک می کند. این درمان ‌ها با استفاده از کرم بی‌ حس‌ کننده، سریع و نسبتا بدون درد هستند و بسته به نوع درمان و میزان تهاجمی بودن آن، حداقل بازگشت وجود دارد.

لایه ‌برداری و درمان‌ های لیزر باعث قرمزی چند روزه یا بیشتر می ‌شود که می‌توانید با آرایش آن را پنهان کنید. برای خطوط عمیق‌تر، از لیزر های لایه ‌برداری با میدان کامل اربیوم استفاده می شود که تا سطح بسیار عمیق پوست پیش می رود. این روش تهاجمی مدتی دوره نقاهت دارد. اغلب هم یک بار انجام می شود، به این معنا که نیازی به مراجعه مجدد نیست.

PRP:جدیدترین روش

پلاسمای سرشار از پلاکت(PRP)، ماده ای در خون ماست که مملو از فاکتور های رشد است و برای درمان ریزش مو، آسیب های ارتوپدی و موارد دیگر از جمله برطرف کردن خطوط خنده، استفاده می شود.

تزریق پی آر پی باعث تحریک کلاژن سازی می شود. پی آر پی برای خطوط خنده خوب جواب می دهد زیرا آن ها را از داخل به بیرون پر می کند. معمولا سه جلسه با فاصله چهار تا هشت هفته توصیه می شود و اغلب در ماه اول شاهد بهبودی قابل ‌توجهی خواهید بود.

اما این خطوط چطور به وجود آمده اند؟

حتی اگر هیچ وقت در زندگی تان سیگار نکشید، این خطوط ریز اطراف دهان که ناشی از نوشیدن با نی، سوت زدن با یک آهنگ، به هم فشردن لب ها یا حتی غنچه کردن بیش از حد در عکس های سلفی هستند، ایجاد می شوند.

حتی الگو های گفتاری که شامل به هم زدن مکرر لب ها می شود هم می تواند در ایجاد این چروک ها نقش داشته باشد. خطوط جزئی دور لب‌ ها در اثر افزایش سن و آسیب ‌های ناشی از نور خورشید هم ایجاد می ‌شوند؛ اما خطوط بزرگتر خنده ناشی از فعالیت بیش از حد عضلات صورت هستند.

منبع: نمناک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه