برای ساخت وسایل چوبی به چه یراق آلاتی نیاز است؟


در صنایعی مانند صنعت چوب که به تولید لوازم آنتیک و تزیینی می‌پردازند، از یراق آلات مختلفی استفاده می‌شود تا بتوانند ساخت آن محصول را انجام دهند.

در صنایعی مانند صنعت چوب که به تولید لوازم آنتیک و تزیینی می‌پردازند، از یراق آلات مختلفی استفاده می‌شود تا بتوانند ساخت آن محصول را انجام دهند. از ابزارهایی برای اتصال قطعات به یکدیگر استفاده می‌شود تا بتوان سازه‌ مستحکم و زیبایی داشت. این ابزارها شامل گونیا، پایه آنتیک، پایه میز، نگهدارنده طبقه، دستگیره کابینت و غیره می‌باشد که با اندازه و مدل‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود. با استفاده از این یراق‌ها می‌توان به ساخت انواع وسایل و سازه‌های چوبی پرداخت. از آنجایی که زیبایی محیط داخلی محل کار و منزل برای افراد بسیار اهمیت دارد، آنها به خرید یا ساخت این وسایل می‌پردازند. در ادامه مطلب با انواع یراق آلات برای ساخت وسایل چوبی آشنا خواهید شد، پس با مطالب زیر همراه باشید.

یراق آلات مورد نیاز در کارگاه نجاری

وسایل چوبی انواع مختلفی دارد که براساس نیاز افراد و زیبایی محیط می‌توان هر کدام از آنها را انتخاب کرد. این وسایل برای اینکه جلوه زیباتری داشته باشند، از یراق‌های مختلف مانند پایه میز، گونیا طبقه، دستگیره کابینت و غیره استفاده می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان وسایل موجود در منزل مانند قاب، آینه یا بشقاب‌های قدیمی را به سادگی با استفاده از یراق‌هایی مانند بست و قلاب روی دیوار زد یا از طریق شلف دیوار به صورت دکوری قرار داد. البته برای نصب شلف روی دیوار نیاز به ابزارهای گونیا، بست نگهدارنده، اتاژور و بست می‌باشد. این موارد جز اصلی‌ترین و مهمترین یراق آلات در ساخت وسایل آنتیک است، حال در ادامه به شرح کامل آنها می‌پردازیم.

گونیا طبقه

گونیا یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای ساخت شلف و طبقه است زیرا با استفاده از آن می‌توان شلف را در زاویه درست به صورت صاف روی دیوار نصب کرد. این ابزار انواع مختلفی دارد که براساس نیاز در ساخت وسایل از آنها استفاده می‌شود. برای ایجاد اتصال بین دو قطعه از گونیا تاشو یا تزیینی استفاده می‌شود که از یک بازو و زبانه تشکیل شده است. با استفاده از ابزار گونیا می‌توان شلف یا طبقه را به عنوان میز در قسمتی از خانه نصب کرد تا دیگر نیازی به استفاده خرید میز جداگانه نباشد. گونیا طبقه روی دیوار از طریق رولپلاک و پیچ به سادگی نصب می‌شود؛ سپس صفحه چوب یا ام دی اف روی آن قرار می‌گیرد.

برای ساخت وسایل چوبی به چه یراق آلاتی نیاز است؟

پایه سینی آنتیک

سینی و ظروف سرو غذا از وسایلی هستند که تنوع زیادی از لحاظ جنس و مدل دارند. زیبایی این محصولات توجه افراد را جلب می‌کند. با توجه به اینکه خانم‌ها علاقه زیادی به وسایل آنتیک و قدیمی دارند، به راحتی می‌توان ظروف ساده‌ای مانند سینی را به وسیله آنتیک و زیبا تبدیل کرد. یکی از یراق آلات خاص برای این کار، پایه است که با نصب آنها از طریق چسب یا پیچ می‌‌توان سینی ساده را تبدیل به یک وسیله آنتیک کرد. پایه سینی آنتیک در انواع مختلف با رنگ بندی‌های متفاوت طلایی، زیتونی، نقره‌ای و طرح‌های متنوع تولید شده است. هر کدام از مدل‌های پایه آنتیک را می‌توان براساس سلیقه و جنس سینی انتخاب کرد. از مهمترین کاربردهای این پایه‌ها در ساخت انواع ظروف چوبی، سنگی، فلزی و غیره است.

پایه میز چوبی

حتما در مواردی مشاهده کرده‌اید که افراد تمایل زیادی به استفاده از میزهای چوبی ثابت یا تاشو دارند. برای همین از پایه میز چوبی که به عنوان پایه سنجاقی در بازار معرفی می‌شود، استفاده می‌کنند. پایه میز سنجاقی به عنوان پایه میز چوبی می‌تواند جلوه آنها را چند برابر کند. چنین میزهایی در هر محیطی کاربرد دارد و جابجایی آنها به دلیل وزن سبکشان به راحتی انجام می‌گیرد. پایه میز چوبی را نسبت به اندازه چوب و ضخامت آن در سایزهای گوناگون می‌توان تهیه کرد. پایه میز علاوه بر اندازه‌های مختلفی که دارند، از رنگ‌های متنوعی مانند طلایی، مشکی و سفید نیز برخوردار هستند. پس افراد براساس نیاز و سلیقه خود می‌توانند هر کدام از آنها را انتخاب کنند.

برای ساخت وسایل چوبی به چه یراق آلاتی نیاز است؟

پایه تاشو

حتما در مواردی مشاهده کرده‌اید که افراد تمایل زیادی به استفاده از میزهای تاشو دارند. میزهای تاشو در هر محیطی کاربرد دارد و در صورت لزوم و زمانیکه از آن استفاده نمی‌شود، می‌توان آن را به راحتی جمع کرد و در کمد یا هر مکان دیگری قرار داد. این کار از شلوغ شدن محیط جلوگیری خواهد کرد. برای این منظور باید از پایه تاشو برای چنین میزهایی استفاده کرد که نسبت به اندازه چوب و ضخامت آن می‌توان پایه مورد نظر را در سایزهای گوناگون موجود در بازار تهیه کرد. پایه تاشو علاوه بر اندازه‌های مختلفی که دارند از رنگ‌های متنوعی مانند طلایی، مشکی و سفید نیز برخوردار می‌باشند. افراد براساس نیاز می‌توانند هر کدام از آنها را انتخاب کنند.

جک کابینت

جک‌های کابینت شامل اهرم‌هایی است که می‌توان با کمک آنها ارتفاع دقیق کابینت را تنظیم کرد. این یراق به دلیل وزن کمی که دارد نصب راحت‌تری را برای فرد امکان پذیر می‌کند. جک‌ کابینت دارای اهرم و پیچ تنظیم می‌باشد که امکان تنظیم آن را نسبت به درب و بدنه کابینت فراهم خواهد کرد. در انتخاب جک کابینت باید حتما به طول آن نسبت به خود کابینت و درب آن توجه کرد زیرا اگر جک با اندازه مناسب تولید شود، باعث آسیب رسیدن به کابینت در آینده خواهد شد. با توجه به اینکه کابینت به صورت افقی یا عمودی ساخته می‌شوند، باید نسبت به هر کدام از این مدل‌ها، جک مناسب برای آنها را انتخاب کرد. البته یراق جک کابینت بیشتر برای نوع عمودی آن در نظر گرفته می‌شود زیرا می‌تواند درب کابینت را در حالت باز ثابت نگه داشته و وزن درب را تحمل کند.

دستگیره کابینت

دستگیره کابینت از اجزای اصلی کابینت می‌باشد که برای باز و بستن درب و کشو استفاده می‌شود. این نوع یراق دارای انواع مختلف سبک کلاسیک، مدرن و ساده می‌باشد که با در نظر گرفتن جنس کابینت، دکوراسیون داخلی آشپزخانه و سبک آشپزخانه انتخاب می‌شود. معمولا سبک کلاسیک دستگیره‌های کابینت، دستگیره‌هایی هستند که از طرح و نقش و نگار زیاد زینتی استفاده شده است. از طرفی دستگیره‌های ساده بدون طرح یا تزیین خاصی هستند و فقط با یک رنگ تولید شده‌اند. کابینت‌های سبک مدرن معمولا کابینت‌هایی در نظر گرفته می‌شوند که بدون دستگیره است. این نوع کابینت برای باز و بسته کردن درب‌ها از مگنت و آهنربا به عنوان اتصال کابینت با بدنه استفاده می‌کنند. بنابراین با توجه به نوع سبک کابینت می‌توان از جنس‌های مختلف فلزی، چوبی، سرامیکی، شیشه‌ای، سنگی و پلاستیکی برای انتخاب دستگیره استفاده کرد.

برای ساخت وسایل چوبی به چه یراق آلاتی نیاز است؟

قیمت دستگیره کابینت

با در نظر داشتن ویژگی و نکات مهمی که باید هنگام خرید دستگیره کابینت و کشو، مطمئنا خرید مناسب و دقیقی از آن برای کابینت آشپزخانه خواهید داشت که البته قیمت دستگیره کابینت نیز برای افراد بسیار اهمیت دارد. از طرفی دستگیره‌ای رو انتخاب می‌کنید که برای سال‌های سال دوام کافی دارد و با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانید در طول روز بارها و بارها درب آن را باز و بسته کنید.

قیمت انواع یراق آلات چوب و نجاری

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع متنوعی از یراق آلات چوب و نجاری وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر انواع متنوعی از یراق آلات را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403