موافقت بنیاد برکت با اعطای 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی


موافقت بنیاد برکت با اعطای 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی

بیکی از موافقت بنیاد برکت با اعطای 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در نهبندان 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (۱۸ فروردین) در اولین کمیته اشتغال شهرستان نهبندان در سال جاری اظهار کرد: با توجه به راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، امسال سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده و کمیته اشتغال باید برای افزایش اشتغال برنامه ای تدوین کند.

وی گفت: طبق آخرین آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نرخ بیکاری شهرستان نهبندان در اسفندماه سال گذشته به هشت درصد رسیده است که این شاخص در سال ۱۳۹۵ رقم ۱۶ درصد بوده که با تلاش های صورت گرفته نشان از کاهش ۵۰ درصدی دارد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه عوامل کمیته اشتغال باید برنامه عملیاتی و راهبردی برای تحقق شعار سال داشته باشند، افزود: شهرستان نهبندان در سال گذشته ۱۱۷ درصد تحقق اشتغال داشته است که ۱۰۰۲ نفر سهمیه اشتغال بوده که ۱۱۸۲ نفر در شهرستان محقق شده است.

بیکی گفت: اعداد و آمار اشتغال ایجاد شده توسط بنیاد برکت، مشاغل خانگی، بخش های صنعتی و معدنی سبب شده که نرخ بیکاری به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یابد و نظارت ها در این بخش ها نیز باید مستمر باشد.

وی با بیان اینکه باید شغل هایی برای افراد با سطح تحصیلی و سلایق مختلف راه اندازی کنیم، ادامه داد: امسال سه واحد تولیدی در حوزه فرآوری معدنی با اشتغال ۳۵۰ نفر راه اندازی خواهند شد.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: بنیاد برکت دستگاه معین محرومیت زدایی شهرستان نهبندان است و با ۴۰۰ طرح اشتغالزایی برای سال جاری موافقت شد اما انتظار بیشتر است چرا که محدودیتی در حوزه بنیاد برکت وجود ندارد و امیدواریم با توجه به برنامه این دستگاه در شهرستان، امسال ورودی جدی به تامین زیرساخت ها داشته باشد.

بیکی از پرداخت تسهیلات به یک هزار و ۵۲۶ طرح اشتغالزایی شهرستان خبر داد و گفت: انتظار داریم تمامی طرح هایی که دریافت تسهیلات دارند به بهره برداری و سهم ویژه ای در اشتغال داشته باشند و طرح هایی که متقاضی آن فاقد انگیزه است باید خلع ید شوند.

وی تصریح کرد: در حوزه مشاغل خانگی سال گذشته چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد پرداخت کردیم که امیدواریم با نظارت ها به سرانجام خود برسد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم