علت واژگونی بیلبورد بزرگراه کرج-تهران چه بود؟


علت واژگونی بیلبورد بزرگراه کرج-تهران چه بود؟

ایلنا نوشت: پیمانکار بیلبوردهای تبلیغاتی اتوبان کرج-تهران با بیان این که توفان روزهای نخست نوروز امسال منجر به واژگون شدن یکی از بیلبوردهای این محور شده است، گفت: ناایمن بودن و فرسودگی سازه‌های بیلبوردها مقاومت آنها را در مقابل باد شدید به شدت کاهش داده و زمینه‌ساز اتفاق‌های خطرناک این چنین شده است.

علیرضا ربیعی‌راد فعال حوزه تبلیغات و بهره‌بردار بیلبوردهای تبلیغاتی محور کرج-تهران گفت: ساختار این سازه‌ها به طور کلی ایرادهای اساسی دارد اما متاسفانه مجوز و اقدام مناسبی برای نوسازی این سازه‌ها فراهم نشده و به رغم هشدارهای پیاپی و اصرار مداوم ما برای کسب مجوز بازسازی این سازه‌ها تا کنون این زمینه فراهم نشده است.

ربیعی راد ادامه داد: خوشبختانه به دلیل جهت وزش باد، بیلبورد واژگون شده به سمت حاشیه خلوت اتوبان افتاده است اما اگر خدای نکرده باد به سمت مخالف می‌وزید، اتفاق جبران ناپذیری می‌افتاد و معلوم نبود چه خسارت‌هایی به بارمی‌آورد مسببین این حادثه باید شناسایی و مجازات شوند.

او با بیان این که هرچه سریع‌تر باید نوسازی و تجهیز و استانداردسازی این سازه‌ها در دستور کار قرار بگیرد، افزود: هر سال در این فصل توفان‌های بسیاری ممکن است در تهران و شهرهای حومه رخ بدهد و هریم از این سازه‌های ناایمن و فرسوده همچون یک خطر بزرگ، سلامتی و جان مسافران و عابران پرشمار این بزرگراه را تهدید می‌کند.

او همچنین گفت: از همه مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواهشمندم به جای تفسیرهای نه چندان واقع بینانه از موضوع، کمر همت به ایمن‌سازی این سازه‌های عظیم تبلیغاتی ببندند. ویدیوهای موجود از حادثه به خوبی تهدید بزرگ این سازه‌ها را نشان می‌دهد.

پیش از این مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با تکذیب خبر سقوط بیلبورد تبلیغاتی در نوروز آن را یک آسیب دیدگی توصیف کرده و گفته بود که تابلوهای تبلیغاتی حاشیه راه های استان طبق ضوابط ایمنی نصب شده و در مقابل وزش باد شدید «تا حدود زیادی» مقاوم هستند.

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1619545

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!