نکات بسیار مهم در مورد سحر و افطار ورزشکاران!


نکات بسیار مهم در مورد سحر و افطار ورزشکاران!

وعده افطار ورزشکاران نباید بیش از 300 کیلوکالری باشد و قند مورد نیاز بدن نیز باید با استفاده از مواد حاوی کربوهیدرات در وعده سحر، تامین شود.

نکات بسیار مهم در مورد سحر و افطار ورزشکاران!

به گزارش ایران اکونومیست، مقوله روزه‌داری و ورزش همواره به عنوان یک مسئله مهم برای برخی ورزشکاران در ماه رمضان مدنظر قرار دارد و در رابطه با توقف یا عدم توقف فعالیت ورزشی مسائل مختلفی مطرح می‌شود.

بر اساس این مطلب که از سوی اسکند رحیمی، رییس کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی استان فارس تهیه شده و در اختیار ایران اکونومیست قرار گرفته آمده است: تصوری مبنی بر این وجود دارد که اگر در ماه رمضان فعالیت ورزشی مدنظر قرار گیرد رفتاری غلط است و با مشکل مواجه می‌شویم اما باید بدانیم این روند مشکلی ایجاد نمی‌کند اما باید به برخی موارد توجه ویژه داشته باشیم.

با انتخاب برنامه غذایی مناسب ورزشکاران می‌توانند روزه بگیرند و تمرین‌های ورزشی خود را دنبال کنند. وعده افطاری حتما باید با صرف مایعات همراه باشد و مقدار کالری افطار نباید زیاد باشد و بیش از ۳۰۰ کیلو کالری پس از اتمام فعالیت ورزشی باشد و پیشنهاد می‌شود این در این وعده غذایی حتما درشت مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در وعده سحر نیز ورزشکاران باید سعی کنند قند بدن را با استفاده از مواد حاوی کربوهیدرات تامین کنند.

قهرمانان باید بدانند قطع تمرینات ورزشی آنان را از کسب موفقیت دور می‌کند و ورزشکاران می‌توانند با مشاوره کارشناسان تغذیه ورزشی تمرینات خود را دنبال کنند.

در این رابطه همچنین لاله حاکمی، نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی در رابطه با انجام فعالیت ورزشی در ماه رمضان، به ایران اکونومیست گفت: ورزش فواید بسیاری دارد و تطابق‌های زیادی از تطابق‌های قلبی و عروقی، عضلانی و اسکلتی ایجاد می‌کند و تاثیرات مثبت بسیاری روی روان افراد خواهد گذاشت. در ماه رمضان باید همچنان از فواید ورزش بهره‌ برد و تطابق‌های به وجود آمده را حفظ کرد و در ماه رمضان تاکید بر این است که فعالیت‌های فیزیکی ادامه یابد تا سلامت افراد و ورزشکاران تامین شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری