هوای سقز به علت گرد و خاک در شرایط ناسالم قرار گرفت


هوای سقز به علت گرد و خاک در شرایط ناسالم قرار گرفت

سنندج- ایرنا- رییس اداره هواشناسی سقز گفت: باتوجه به گرد و خاک همراه با وزش باد شدید، هوای این شهرستان ناسالم است و تا پایان روز شنبه 20 فرودین ماه این پدیده ادامه دارد.

خالد علایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پدیده غالب وزش باد شدید همراه با گرد و خاک غلیظ از شامگاه پنجشنبه وارد منطقه شده و باعث هوای ناسالم شده است که تا اواخر روز شنبه این پدیده در منطقه وجود دارد و هوا را در شرایط ناسالم قرار داده است.

وی یادآور شد: باد با سرعت ۵۸ کیلومتر، منطقه را در نوردیده است که از آحاد مردم تقاضا می شود از قرارگیری در معرض هوای آزاد و ورزش کردن بویژه افراد مسن، کودکان و افراد دارای ناراحتی قلبی، ریوی و چشمی جدا خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی سقز به بارندگی در روزهای آتی در شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: از امروز تا شنبه ۲۰ فروردین ماه سال جاری، بارش‌های رگباری را به صورت نقطه ای در منطقه شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده‌است.

آلودگی هوا عبارت است از ورود مواد ناشی از فعالیت‌های انسانی با غلظت و زمان ماند کافی که سلامت و رفاه افراد تحت تاثیر قرار می‌گیرد؛ ذرات کوچکتر از ۱۰میکرون که به اصطلاح ۱۰PM خوانده می‌شود یکی از پارامترهای مهم در شاخص آلودگی هوا (AQI) است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا