تأمین اعتبار پروژه‌های آبرسانی فارس در دستور کار است


تأمین اعتبار پروژه‌های آبرسانی فارس در دستور کار است

شیراز-ایرنا-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس به تلاش این سازمان برای تأمین اعتبار پروژه‌های آبرسانی در بخش ملی و استانی اشاره‌کرد و گفت:با اجرای پروژه‌های تولیدی پیشران توسعه،احیای واحدهای تولیدی راکد و حمایت از کسب و کارهای خرد در مناطق محروم گام ‌مؤثری برای توسعه متوازن فارس برداشته می‌شود.

روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس جمعه در مطلب ارسالی به تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت و اثرات آن در پیشبرد پروژه‌ها و اهداف توسعه‌ای استان فارس اشاره کرد و. از از قول احمدعلی افکاری افزود: به منظور رشد و پیشرفت کشور از طریق ارتقاء بهره وری و توسعه سرمایه گذاری‌ها بر پایه آمایش سرزمین و همچنین پروژه‌های دانش بنیان و پیشران، طبق بند (الف) تبصره ۱۸ صندوق کارآفرینی امید به صندوق پیشرفت و عدالت ایران با ۳۱ شعبه استانی تغییر نام یافت و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس ادامه داد: منابع این صندوق از محل ردیفها و جداول قانون بودجه سنواتی از جمله فروش اموال منقول و غیرمنقول، مازاد درآمدهای استانی و ۲۰ درصد از اعتبار قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و اعتبارات حمایت از تولید قانون هدفمند سازی یارانه‌ها تامین می‌شود.

افکاری با تاکید بر اینکه در تهیه‌ لایحه‌ بودجه‌ سال ۱۴۰۱، رشد اقتصادی ۸ درصدی برای استان فارس هدفگذاری شده است، گفت: برای تحقق رشد ارزش افزوده بخش‌ها در هر شهرستان، پروژه‌های تأثیرگذار و ابر پروژه‌ها باید معرفی شود و منابع مختلف تأمین مالی آن‌ها با تأکید بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احصا می‌شود.

او اضافه کرد: بدیهی است که چنین نگاهی به مقوله‌ برنامه‌ریزی سبب می‌شود که تمرکز بیشتر به پروژه‌هایی معطوف شود که اثرگذاری بیشتری دارند و بخش خصوصی رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری در آن‌ها دارند همچنین در این حالت بعد نظارتی نیز تقویت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: این نگاه با رویکرد تمرکززدایی و با هدف اصلی دستیابی به عدالت و نرخ رشد ۸ درصدی و همچنین تکمیل و توسعه زیرساخت‌‎های تولید، کمک به حفظ و ایجاد اشتغال و رفع محرومیت، حمایت از تولید و کسب و کارها و ارتقاء توانمندی اقتصادی به خصوص در مناطق کمتر برخوردار متناسب با طرح آمایش سرزمین در استان‌ها انجام می‌شود.

افکاری همچنین با اشاره به نقش و جایگاه شورای برنامه‌ریزی و توسعه در رشد و توسعه استان، عنوان کرد: با افزایش اختیارات مدیران استان در تخصیص منابع و اعتبارات و همچنین با توجه به اشراف بیشتر مدیران و دستگاه‌های اجرایی بر توانمندی و قابلیت‌های استان، انتظار می‌رود، پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان با شناسایی دقیق پروژه‌های کلیدی موثر در توسعه اقتصادی و با سطح اشتغال پایدار اتفاق مبارکی برای استان رقم بخورد.

او اضافه کرد: با اجرای پروژه‌های تولیدی پیشران توسعه، احیاء واحدهای تولیدی راکد، تکمیل زنجیره‌های تولید، حمایت از کسب و کارهای خرد در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان و همچنین افزایش جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، گام شایسته‌ای برای توسعه متوازن استان برداشته می شود.

افکاری با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به‌عنوان مغز متفکر نظام برنامه‌ریزی که مأموریت مهم راهبری و رصد فرآیند توسعه‌ی استان را عهده‌دار است، گفت: تحقق اهداف توسعه، مستلزم حرکت مبتنی بر برنامه و نظارت مستمر بر چگونگی اجرای برنامه است. علاوه بر رسالت توسعه‌ای ‌فوق‌الذکر، طراحی و تدوین برنامه‌ی عملیاتی و اجرایی سالانه و مجموعه فعالیت‌ها و اقدام‌های مورد نیاز برای تحقق اهداف برنامه در دستور کار سازمان قرار دارد.

او ادامه داد: علاوه بر فعال کردن کارگروه‌هایی که برای واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی فعالیت می‌کنند، اقداماتی برای جذب سرمایه گذاری توسط خیرین به عمل آمده است.

افکاری همچنین با بیان اینکه فارس از جمله مناطقی است که در چند سال اخیر تحت پدیده خشکسالی قرار گرفته است، تصریح کرد: عواملی نظیر وابسته بودن کشاورزی به منابع آب زیر زمینی، محدود بودن نزولات جوی و پراکنش نامناسب آن و بهره برداری غیر اصولی از منابع آب همچنین افزایش سطح زیر کشت، نقصان منابع آب زیر زمینی، عدم گسترش و سرمایه گذاری مناسب در اجرای طرح‌های آبیاری نوین و پایین بودن راندمان آبیاری در استان شده است.

او در بخش دیگری از سخنانش افزود: با توجه به وسعت استان فارس و نیاز به تکمیل پروژه‌های بخش حمل و نقل، پروژه‌های ملی این بخش در اولویت‌های سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: رویکردهای سازمان بر اساس برنامه چهارساله رشد اقتصادی استان و سیاستهای ابلاغی دولت سیزدهم عملیاتی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید