افزایش قیمت سکه وطلا در اولین هفته از سال 1401


افزایش قیمت سکه وطلا در اولین هفته از سال 1401

به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم اینکه بازار سکه و طلا در اولین هفته از سال جدید با استقبال و رونق چندان خاصی مواجه نشد، اما به سبب نوسانات افزایشی نرخ ارز در بازرهای داخلی، سکه و طلا این هفته روندی افزایشی طی کرده است؛ علاوه بر افزایش قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا، حباب سکه نیز بزرگتر شده است.

نادر بذرافشان در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت بازار سکه و طلا در اولین هفته از سال جدید، اظهار کرد: با توجه به اینکه آغاز بکار بازارهای رسمی همزمان با ماه مبارک رمضان همراه شد و همچنین با توجه به اینکه امسال نسبت به چند سال اخیر، مردم بیشتر سفر کرده بودند، تا اواسط هفته هنوز بازار رونق خاصی نداشت و تا اواسط هفته دادوستد چندانی نداشت؛ در روزهای پایانی هفته کمی بهتر شد اما در مجموع در اولین هفته از سال جدید بازار سکه و طلا روند پر شور کسب و کار هرساله را نداشت.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: علیرغم این موضوع، بازار سکه و طلا با افزایش قیمت همراه شد. این در حالیست که در بازارهای جهانی طلا نیز شاهد نوسان خاصی نبودیم و در مجموع هر اونس جهانی طلا تنها دو دلار کاهش یافت. اما در بازارهای داخلی با توجه به خبرهای سیاسی- اقتصادی، بحران روسیه- اوکراین و نوسان افزایشی نرخ ارز، سکه و طلا با افزایش قیمت مواجه شد. بازار تقاضای چندانی نداشت اما افزایش نرخ ارز بازار سکه و طلا را هم تحت تاثیر قرار داد.

وبه اعتقاد وی، از چند ماهه پایانی سال گذشته تاکنون، قیمت به ثبات نسبی خوبی رسیده است و تغییر چندان دیگری نبایست داشته باشد. بطور مثال سکه در مرز ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان، بازی بین دو تا پنج درصدی نوسان خواهد داشت که طبیعی خواهد بود و مرتبط با نوسانات اونس جهانی، نوسانات بازار ارز در داخل و خبرهای سیاسی- اقتصادی است؛ لذا مردم می‌توانند دیگر (با توجه به ثبات نسبی ایجاد شده) معاملات خود را برای خرید و فروش سکه و طلا را به‌راحتی انجام دهند.

سکه ۴۰۰ هزار تومان گران‌تر و حبابش بزرگ‌تر شد

عض هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت‌ سکه و طلا در پایان هفته و تغییرات آن‌ها نسبت به ابتدای هفته اول از سال ۱۴۰۱ گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۴۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و سکه تمام قدیم با افزایش ۳۲۰ هزار تومانی در پایان هفته به ۱۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسیده‌اند. نیم سکه تغییر خاصی نداشته و در آخرین معامالات پایانی هفته در محدوده هفت میلیون و ۲۸۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است؛ اما ربع سکه و سکه‌های گرمی نیز به ترتیب ۱۰۰ هزار تومان (ربع سکه) و ۳۰ هزار تومان (سکه‌های یک گرمی) افزایش قیمت داشته‌اند. درپایان هفته‌ای که گذشت، ربع سکه پس از افزایش قیمت‌ها چهار میلیون و ۱۴۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۵۳۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

بذرافشان ادامه داد: همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده (۱۷ عیار) که مبنای معاملات طلا است، در این هفته ۱۳۰ هزار تومان بالا رفته و به پنج میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسیده است. در نهایت هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان هفته به قیمت یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان دادوستد شده و براین اساس ۳۰ هزار تومان گران‌تر شده است. حباب سکه نیز نسبت به روزهای پایانی سال گذشته که تا ۱۳۰ هزار تومان کاهش یافته بود و به حداقل خود رسیده بود، مجدد در این هفته افزایش یافت و در حال حاضر به حدود ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس