پیام برجامی امام جمعه قم به مذاکره کنندگان / از مطالبات مردم ایران کوتاه نیایید


پیام برجامی امام جمعه قم به مذاکره کنندگان / از مطالبات مردم ایران کوتاه نیایید

اقتصادنیوز: امام جمعه قم با بیان اینکه فناوری هسته ای از ضرورت های امروز جامعه ماست، اما متأسفانه برخی در داخل کشور این مسأله را انکار می کنند، گفت: ما در جریان مذاکرات تضمین می خواهیم که بعدها آمریکایی ها نسبت به توافق انجام شده بدعهدی نکنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، امام جمعه قم گفت: مردم کشورمان در جریان مذاکرات هسته ای مطالباتی دارند که باید به آنها توجه داشته و به هیچ عنوان از آن کوتاه نیایند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با گرامیداشت روز بیستم فروردین ماه روز ملی فناوری هسته ای افزود: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران به دنبال استفاده صلح آمیز هسته ای است و آن را حق مسلم خود می داند.

وی با بیان اینکه فناوری هسته ای از ضرورت های امروز جامعه ماست، اما متأسفانه برخی در داخل کشور این مسأله را انکار می کنند، اظهار داشت: ما در جریان مذاکرات تضمین می خواهیم که بعدها آمریکایی ها نسبت به توافق انجام شده بدعهدی نکنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال راستی آزمایی طرف های غربی بوده و آنها باید جلوتر از ما به تعهدات خود عمل کنند، گفت: پرونده NPT و مسأله سلاح هسته ای ایران باید در جریان مذاکرات خاتمه پیدا کند.

وی همچنین سپاه پاسداران انقلاب را از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: قطعا در جریان مذاکرات هسته ای، تحریم سپاه پاسداران نیز باید برداشته شود و این چهار شرطی است که مردم کشورمان داشته و نباید به هیچ عنوان از آنها کوتاه بیاییم.

دشمنان می خواهند روحانیت را از چشم مردم بیندازند

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهر فاضله ایشان، نام و یاد شهدای حادثه تروریستی مشهد را گرامی داشت و گفت: جهاد و شهادت سیره علما و روحانیت شیعه است و دشمنان پس از ترور شخصیتی روحانیت، به ترور شخص روی آورده اند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمنان می خواهند تمام مشکلات کشور را به گردن روحانیت انداخته و روحانیت را از چشم مردم بیندازند، تصریح کرد: امروز روحانیون و طلبه های جهادی در تمامی عرصه های خدمت رسانی به مردم حضوری مؤثر دارند.

وی فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب اسلامی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این جهاد متوجه همه اقشار مردم است و همه در هر شغل و جایگاهی که حضور دارند، باید توطئه دشمنان را که می خواهند نقاط قوت را کوچک شمرده و نقاط ضعف را بزرگ جلوه دهند، خنثی کنند.

امام جمعه قم دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» تأکید کرد: تولید دانش بنیان آثار و برکاتی برای کشورمان به دنبال دارد که دشمنان را دچار بهت و حیرت می کند و ما باید بدانیم که تولید گره گشای مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی ماست و اگر فقر در جامعه باشد، عوارض و ناهنجاری های فراوانی به دنبال دارد.

وی همچنین با بیان اینکه بدون تردید آموزش حضوری دانش آموزان و دانشجویان نسبت به آموزش مجازی برتری دارد، خاطرنشان کرد: البته مردم و مسؤولان باید شیوه نامه های بهداشتی را کاملا رعایت کنند، زیرا کرونا هنوز تمام نشده و نباید با سهل انگاری دچار موج دیگری از کرونا شویم.

حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود مسأله تظاهر به روزه خواری از سوی برخی افراد را مورد توجه قرار داد و گفت: شهر ما باید در تراز یک جامعه ایمانی و اسلامی باشد و هرکس به عذری روزه نگرفته باشد، نباید با تظاهر به روزه خواری به آموزه های دینی دهن کجی کند.

وی با بیان اینکه حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و مسؤولان به این مسأله مهم توجه جدی داشته باشند، گفت: ما مسلمان هستیم و این مسلمانی ما ربطی به انقلاب ندارد و ما پیش از انقلاب هم روزه می گرفتیم، پس اگر کسی با مسؤول و مجموعه ای مشکل دارد، نباید در برابر خدا بایستد.

امام جمعه قم با بیان اینکه روزه خواری در جامعه اسلامی باید قبیح و زشت شمرده شود و کسی که به این کار دست می زند را باید متوجه کارش کنیم، گفت: دشمنان می خواهند مردم ما را نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت کنند، به گونه ای که معروف و منکر جای خود را عوض کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)