افزایش معاملات خرد بورس در هفته دوم فروردین


در هفته اخیر شاهد افزایش میانگین ارزش معاملات خرد بورس بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس 6 هزار و 664 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 512 میلیاردی هفته پیشین، رشد 48 درصدی داشته است.

اقتصاد نیوز : در این هفته نمادهای خودرویی صدرنشین جدول معاملات بودند و بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را داشتند.

در هفته اخیر شاهد افزایش میانگین ارزش معاملات خرد بورس بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۶ هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۴ هزار و ۵۱۲ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۴۸ درصدی داشته است.

در این هفته کمترین رقم ارزش معاملات خرد به روز دوشنبه برمی‌گردد که ارزش معاملات خرد 4 هزار و 103 میلیارد تومان بود و بیشترین رقم هفته نیز در روز سه‌شنبه ثبت شد که به رقم 5 هزار و 591 میلیارد تومان بالغ شد.

در این هفته نمادهای خودرویی صدرنشین جدول معاملات بودند و بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را داشتند. نمادهای خودرو (ایران خودرو) و خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام در هفته اخیر را داشتند.

روز یکشنبه نمادهای وپاسار، میدکو و خودرو به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را داشتند و خودرو بیشترین حجم معاملات بازار را داشت. در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خودرو در صدر جدول معاملات بود و روز چهارشنبه خگستر، خساپا و خودرو در رتبه‌های اول تا سوم جدول ارزش معاملات قرار گرفتند. در آخرین روز کاری هفته خساپا، خگستر، خودرو و ولساپا بیشترین حجم معاملات را داشتند.

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته ۵۴ هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۵ هزار و ۷۸۴ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۸۴۰ درصدی داشته است.

ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی
در هفته‌ اخیر میانگین ارزش معاملات اوراق بدهی رشد شدیدی داشت. میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر ۴۶ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۱۶۵ برابر -معادل ۱۶ هزار درصد- افزایش داشته است. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۲۸ درصد بود که نسبت به هفته پیشین افزایش چشمگیری داشته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با رشد ۱۲۱ درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به ۲۹۹ میلیارد تومان رسید که ۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

باران ایرمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 29 اسفند را بخوانید / فیلم