انتقاد شدید علم‌الهدی از مجلس و دولت: دشمن تا حلق ما آمده، هی شما امروز و فردا می‌کنید!


انتقاد شدید علم‌الهدی از مجلس و دولت: دشمن تا حلق ما آمده، هی شما امروز و فردا می‌کنید!

خطیب نماز جمعه مشهد، گفت: مسئولان در مجلس و دولت چقدر می‌خواهید این ور و آن ور کنید تا فضای مجازی را کنترل کنید؟ شورای عالی فضای مجازی چند سال است، چه می‌کند این شورای عالی فضای مجازی؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد طی سخنانی با اشاره به سابقه هتک حرمت به حریم آستان قدس امام رضا(ع)، گفت: در این صد سال اخیر ببینید چقدر به این قبر مطهر امام رضا(ع) جسارت شد، توپ بندی در زمان حکومت ملعون، توپ بندی زمان رضاخان، کشتار فرزند رضاخان، انفجاری که در روز عاشورا در حرم ایجاد شد و آخرین جسارت به حرم مطهر جنایتی بود که سه روز قبل اتفاق افتاد و سه نفر از عزیزان روحانیت مصدوم و شهید شدند.

وی ادامه داد: هتک حرمت حریم اهل بیت و امام هشتم برای ما مصیبتش سنگین ترین مصیبت هاست، این دو عزیزی که به شهادت رسیدند به فیض شهادت نائل شدند و در آرامش ابدی و نعمات خداوند متعال قرار گرفتند و خانواده این عزیزان هم ان‌شاءالله با ابراز همدردی مردم به آرامش برسند. از همه برادران و خواهران که دیروز و امروز در دو تشییع جنازه این دو شهید با احساسات فراوان شرکت کردید قدردانی می‌کنم. آخرین و احسنت بر شما مردم و حماسه آفرینی شما در دفاع از انقلاب، شهادت و روحانیت.

خطیب جمعه مشهد در ادامه بیان کرد: برعکس آنکه عناصر ناپاک در رسانه‌های جعلی خود می‌خواهند ترویج کنند که روحانیت سقوط کرده و عظمت روحانیت از چشم مردم افتاده است؛ احساسات و هیجانی که شما مردم در تشییع جنازه دو روحانی شهید از خود نشان دادید تمام این اباطیل را نقش بر آب می‌کند. ان‌شاءالله این قدم‌های شما و اشک‌های در این تشییع جنازه باعث خشنودی ارباب این شهدا آقا امام رضا(ع) قرار بگیرد.

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به برخی انتقادات نسبت به شرایط حفاظتی و امنیتی حرم رضوی، عنوان کرد: این حادثه که رخ داد، همه مردم را ناراحت کرد و تنها منحصر به شما نبود، هر ولایتمداری که در هر کجای دنیا این خبر را دریافت کرد احساساتش جریحه‌دار شد. منتها گاهی از اوقات این عواطف سرشار از هیجان باعث برخی اظهارنظرها می‌شود، مطالبه امنیت حرم و اینکه برخی می‌گویند امنیت حرم به نحوی است که چطور یک ناپاکی توانسته وارد شود و چنین جنایتی مرتکب شود؛ باید توجه داشت که در این قضیه مدیریت آستان و خدام کوتاهی نداشتند و در زمان وقوع این حادثه در اولین و کوتاه‌ترین زمان فرد مهاجم دستگیر شد.

وی افزود: عزیزان توجه داشته باشید که چندین سال است که حرم در خطر تهاجم عناصر تکفیری بوده و در تمام این سال‌ها همین نیروهای امنیت حرم این امنیت را تامین کرده‌اند. حالا یک حرکت و یک غفلتی صورت گرفته است، منتها آدم باید زبان تشکر داشته باشد. مطالبه شما درخصوص امنیت حرم به حق و درست است اما این مطالبه نباید به شکل نقد دربیاید.

وی در همچنین تصریح کرد: در این ماجرا تولیت آستان قدس منتهای دغدغه را نشان دادند، لذا این مطالبه به حق نباید به صورت شکوه و گلایه در بیاید.

امام جمعه مشهد در ادامه ابراز داشت: عزیزان ما در حفاظت چندین سال است که بیدار و هوشیار هستند و کوچکترین حرکتی در جهت ناامنی را خنثی کرده‌اند، این اولین ناامنی است که این هم نباید می‌شد و صورت می‌گرفت و امیدوار هستیم که عزیزان مراقبت بیشتر داشته باشند. نسبت به خدمات گذشته و تلاش‌های نهاد مقدس آستان قدس و دغدغه مندی که داشتند متشکریم و از شما مردم عزیز هم که این اندازه هیجان و عاطفه و عشق به این دو شهید نشان دادید، تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: از سال ۹۴ ستاد فرهنگی مناطق حاشیه شهر و محروم در حال فعالیت است، هشت پهنه تشکیل شده و هر پهنه یک روحانی متولی دارد که این کارها را پیش می برد، شهید دارایی مسئول یکی از این پهنه ها بود و شهید اصلانی مسئول مجموعه این پهنه بود. در عرصه مواسات که مقام معظم رهبری دستور فرموندند این ها افسران خط مقدم این مساله بودند. قدردانی از روحانیت خیر، فعال، خدوم، جهادی و انقلابی این تشییع جنازه‌ها را می‌طلبد و به این خاطر از شما مردم متشکر هستیم.

علم‌الهدی با اشاره به جدی بودن دشمن در دشمنی با اسلام و انقلاب، گفت: یک نکته‌ای که باید این جا توجه شود این است که عزیزان دشمن جدی است، این حرکت جسورانه‌ای که توسط یک ناپاک صورت گرفت که بعدا اظهار کرد که از کار خود پشیمان نیست، این نشان می‌دهد که دشمن جدی است. جریان تکفیری پیاده نظام آمریکا هستند و این اعتراف وزیر خارجه اسبق آمریکاست که این‌ها ایجاد شده اند تا در اختیار آمریکا باشند.

وی ادامه داد: برای این جریان تنها کشتن کافی نیست بلکه می‌خواهند حتما در کنار کشتن به حریم امام رضا(ع) هتک حرمت شود. این ضارب در حاشیه شهر بوده و این سه روحانی عزیز هم در مناطق محروم بودند که این‌ها را شناسایی کرده اما آمده در کنار حرم امام رضا این جنایت را مرتکب شود. این‌ها سرباز پیاده در مشت آمریکا هستند و امروز آنکه بر سر راه کدخدایی آمریکا در دنیا مانع ایجاده کرده عظمت اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد، با اشاره به موضوع فضای مجازی، گفت: در عرصه‌های امنیتی، نیروهای بصیر و بینای مقتدر ما با قدرت ایستاده‌اند و جلوی اجرای دشمنی دشمن را خواهند گرفت اما در عرصه‌های دیگر در و دروازه مملکت باز است و حساب و کتاب ندارد؛ دشمن آدمکش حرم امام رضا(ع) همان دشمن ناپاک و ستمگر و بی‌رحم فضای مجازی است.

وی ادامه داد: ما امروز متاسفانه به تعداد تمام گوشی‌های هوشمند رسانه آزاد داریم در این مملکت که تولید محتوا و پیام می‌کنند و هیچکس هم جلودار آن‌ها نیست و از هیج‌جا مجوز نمی‌خواهد.

علم‌الهدی در ادامه عنوان کرد: من دو عرض دارم، ابتدا با شما جوانان گوشی‌دار که این «جهاد تببین»ی که رهبری فرمودند برای من طلبه تریبون‌دار نیست، این برای همه است و برای شماست، شما جوانان باید وارد عرصه شوید و مسئول هستید که وارد عرصه تبیین شوید. این وظیفه است و اگر نکنید حکم خدا را زیر پا گذاشتید.

وی افزود: عرض دوم من با مسئولان است، مسئولان در مجلس و دولت چقدر می‌خواهید این ور و آن ور کنید تا فضای مجازی را کنترل کنید؟ شورای عالی فضای مجازی چند سال است تشکیل شده اما آفتابه و لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی، چه می‌کند این شورای عالی فضای مجازی؟

خطیب جمعه مشهد ادامه داد: مجلس هم که هر روز یک افسانه ساز می‌کند، یک روز می‌گویند «صیانت» یک روز می‌گویند صیانت قبول نیست، «تنظیم‌گرایی». آخر شما چقدر معطل هستید؟ می‌خواهید تا کی صبر کنید و دشمن تا کجا برسد؟ مجلس و دولت باید بیایند و با همه قدرت مسئولین بایستند در این مساله.

وی اضافه کرد: دشمن آمده تا حلق ما. هی شما امروز و فردا می‌کنید، چرا انقدر مطعل هستید؟ یک روز طرح صیانت رأی آورد، یک روز رأی نیاورد. ان شاءالله امیدوارم عزیزان ما در این زمینه عنایت بفرمایید.

علم‌الهدی در پایان گفت: عزیزان شما با همه قدرت تبیین را انجام دهید و عزیزان مسئول ما هم نسبت به همه توان این مساله ولنگاری فضای مجازی را مدیریت کنند.

منبع: ایلنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک