قریب به 900 تُن کالای اساسی طرح تنظیم بازار برای چابهار تامین شد


قریب به 900 تُن کالای اساسی طرح تنظیم بازار برای چابهار تامین شد

چابهار - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: قریب به 900 تن کالای اساسی طرح تنظیم بازار برای شهرستان چابهار تامین، جذب و در حال توزیع است.

علیرضا میر شامگاه جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: این میزان کالا با پیگیری‌های معاونت استانداری و فرمانداری ویژه چابهار و حمایت استانداری سیستان و بلوچستان، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت استان توسط مباشران معرفی شده، جذب، حمل و در حال توزیع است.

وی افزود: کالاهایی همچون برنج، مرغ منجمد، مرغ کشتار روز ، شکر صنف، شکر خانوار، تخم مرغ، روغن صنف، روغن خانوار ، گوشت قرمز و منجمد و میوه از اوایل فروردین ماه ۱۴۰۱ تاکنون جذب و بر اساس آمار خانوار و جمعیت شهری، روستایی، عشایری و اصناف توسط مباشران و عاملان توزیع در بین شهروندان چابهاری توزیع و در روزهای آتی نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از طریق اصنافِ مشخص در مکان‌ها، محلات و بخش های تابعه سطح شهرستان با نظارت مستقیم نیروهای بسیجی و گروه‌های جهادی توزیع می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری چابهار ادامه داد: در حالی ۱۵ روز فروردین ۱۴۰۱ را سپری کردیم که افتخار میزبانی یک میلیون و سی و پنج هزار نفر جمعیت مسافر و گردشگر (دو میلیون و هشت هزار نفر سفر ) را از سراسر شهرستان‌ها و استان‌های کشور با رشد ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ داشتیم و مطمئناً ارزاق جمعیت فوق از محل سهمیه اختصاصی بر اساس آمار جمعیتی ۲۰۳ هزار نفری طبق آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ شهرستان چابهار در نظر گرفته شده بود ، که با تدابیر اتخاذ شده توسط ریاست و اعضای کارگروه تنظیم بازار شهرستان چابهار کمبودی مشاهده نشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان چابهار ، مقصد گردشگری و شهر توریست پذیری است و در تمامی فصول سال جمعیت شناوری را برای دریافت خدمات به خود اختصاص می‌دهد، از کارگروه تنظیم بازار استان انتظار می‌رود تا در اختصاص کالای اساسی بعد از مرکز استان توجه ویژه ای به شهرستان چابهار داشته باشند.

به گفته میر، در حال حاضر هیچ گونه مشکل و کمبودی در تامین و جذب کالاهای اساسی وجود ندارد و نقاط ضعف جزئی در امر توزیع در روزهای آتی نهادهای نظارتی ، نیروهای بسیج ، سپاه و گروه‌های جهادی رفع و در راستای ارائه خدمات به عموم مردم و شهروندان گرامی با تمام قوت و قدرت تلاش خواهند کرد تا رضایت مردم جلب و آرامش به بازار برگردد.

معاون فرماندار چابهار بیان داشت: علاوه بر گشت‌های تعزیرات و گشت‌های مشترک توسط بازرسان منتخب اتاق اصناف، اتحادیه ها، اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین مدیریت جهاد کشاورزی در راستای کنترل بر بازار، هشت تیم مختلف متشکل از مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان سرگروه، نماینده فرمانداری، شورای اسلامی شهر، بسیج و سپاه شهرستان، جهاد کشاورزی نظارت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر کالای اساسی به اندازه کافی تامین و در روزهای آتی نیز کالاهای بیشتری به شهرستان حمل و توزیع می‌شود، نگرانی در سطح بازار وجود ندارد و از عموم شهروندان گرامی انتظار داریم تا به تنش‌ها و تحریکات برخی افراد در بازار توجه نکنند چراکه خدمتگزاران مردم تمامی تلاش و توان خود را به‌کار خواهند گرفت تا حساس‌ترین شرایط هم کسری و کمبودی اتفاق نیفتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !