تبدیل ساختمان‌های اداری چین به مکان‌های قرنطینه کرونا


تبدیل ساختمان‌های اداری چین به مکان‌های قرنطینه کرونا

سیر صعودی ابتلا به کرونا در شانگهای چین، مقامات بهداشتی این کشور را مجبور کرد تا به فکر ایجاد مکان‌های بیشتر برای قرنطینه مبتلایان بیفتند.

به گفته کمیسیون بهداشت شانگهای، مقامات بهداشتی این کلانشهر ۸۲۴ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ و در مجموع بیش از ۲۱ هزار مورد جدید را در روز پنجشنبه ثبت کردند که برای هفتمین روز متوالی رکورد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در این شهر را شکست.

به گزارش اسپوتنیک، قرنطینه در بزرگترین شهر چین در روز جمعه نیز ادامه یافت. مجموع موارد ابتلا به کرونا از اول مارس (۱۰ اسفند) به ۱۳۱ هزار مورد رسیده است. اکثر مبتلایان به این ویروس طی این مدت بدون علامت بوده‌اند.

این شهر دو هفته پیش با افزایش موارد ابتلا قرنطینه شد و انتظار می‌رفت که محدودیت‌ها در ۵ آوریل (۱۶ فروردین) به پایان برسد، ولی به دلیل موج جدید مبتلایان، مقامات مجبور شدند جستجو برای مکان‌های قرنطینه را آغاز کنند.

به گزارش رسانه‌های محلی، با وجود افزایش تعداد مبتلایان، تاکنون هیچ مورد مرگ و میر در شانگهای گزارش نشده و تنها حال یک نفر از مبتلایان وخیم گزارش شده است.

تا این لحظه حدود ۳۸ هزار پرسنل پزشکی از ۱۵ استان به شانگهای اعزام شده و هواپیما‌های نظامی چینی که حامل کادر پزشکی ارتش و تجهیزات آزمایشی پیشرفته هستند، بر فراز این شهر پرواز می‌کنند.

به گفته مقامات، بین روز‌های ۳ تا ۷ آوریل (۱۴ تا ۱۸ فروردین) از تمامی ساکنین این شهر ۴ بار آزمایش کرونا گرفته شده که در این بررسی‌ها از هر ۲ آزمایش آنتی ژن و نوکلئیک استفاده شده است.

اعمال محدودیت‌ها گسترده در چین تا حد زیادی از شیوع کرونا در این کشور جلوگیری کرد. از آن زمان، پکن استراتژی «کووید صفر» را در تضاد کامل با رویکرد غربی «زندگی با کووید» حفظ کرده و در تلاش است تا شیوع کووید را تحت کنترل نگه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...