شروع پرالتهاب رمضان در کرانه باختری


شروع پرالتهاب رمضان در کرانه باختری

ماه مبارک رمضان روز شنبه شروعی پرالتهاب در کرانه باختری داشت، چرا که 3 مبارز مقاومت از گروهان‌های قدس در بامداد اولین روز از ماه مبارک در شهر جنین به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که 3 نفر از مبارزان این گروهان‌ها به نام‌های صائب عباهره 30 ساله، خلیل طوالبه 24 ساله و سیف ابو لبده 25 ساله به دست اشغالگران اسرائیلی ترور و به شهادت رسیدند.

در همین حال، رژیم صهیونیستی صبح شنبه اعلام کرد که در درگیری مسلحانه با مبارزان مقاومت در جنین واقع در شمال کرانه باختری 4 نفر از نیروهایش زخمی شدند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت تاکید کرد که 4 نظامی اسرائیلی در درگیری مسلحانه با مبارزان مقاومت در جنین زخمی شدند که یکی از آن‌ها از نیروهای یگان یمام است که به شدت مجروح شده و به بیمارستان رامبام در حیفا منتقل شده است.

نظامیان اسرائیلی صبح شنبه جوانی فلسطینی را در روستای شویکه در شمال طولکرم هدف تیراندازی قرار داده و پس از اینکه مجروح شد، او را بازداشت کردند. شاباک اعلام کرده که این جوان عضو تیمی بوده که بامداد شنبه اعضای آن در جنین ترور شدند.

منابع اسرائیلی نیز اعلام کرده‌اند که این جوان فلسطینی در حالی بازداشت شد که طبق برآوردهای نهادهای امنیتی اسرائیلی، تصمیم داشت در واکنش به ترور 3 مبارز گروهان‌های قدس در جنین، با سلاح ام16 که همراه خود داشته، دست به عملیات مقاومتی بزند.

آماده شدن برای تشدید تنش و درگیری‌ها

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش دستورالعمل‌هایی برای آمادگی ارتش جهت تشدید احتمالی درگیری‌ها در ماه رمضان صادر کردند. آن‌ها همچنین دستور تشدید تدابیر و اقدامات اطلاعاتی را هم صادر کردند.

در همین راستا، شبکه عبری زبان "کان 11" به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که صدور این دستورات به معنی استقرار نیروهای ارتش در کرانه باختری است.

سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر دست به حملات و بازداشت‌های گسترده در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 زده و مدعی خنثی کردن چندین عملیات در آستانه اجرا شده‌اند.

همچنین برآوردهای برخی منابع صهیونیستی حاکی از آن است که سناریوی جنگ غزه در ماه رمضان سال گذشته که با انتفاضه و عملیات‌هایی در کرانه باختری و فلسطین اشغالی 48 آغاز شد، ممکن است مجددا تکرار شود.

نقاط ضعف رژیم صهیونیستی

"یوسی یهوشع" تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت احرونوت در گزارشی عنوان کرد که "عودید باسیوک" رئیس شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی از ماه‌ها پیش به دنبال همکاری با پلیس برای تشدید تدابیر امنیتی در شهرهای فلسطین اشغالی 1948 بوده اما در این راستا با مشکلاتی هم با پلیس و هم وزارت امنیت داخلی مواجه بوده است که در پی این ناکامی‌ها و مشکلات، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی مداخله کرده و دستور افزایش تعداد نیروهای پلیس در این مناطق را صادر کرد.

یهوشع افزود که عملیات‌های اخیر فلسطینیان پرده از نقاط ضعف حقیقی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی که تعداد افسران بخش اداری آن بیشتر از نیروهای مستقر در میدان است، برداشت.

وی تصریح کرد که این در حالی است که ما در شرایطی اضطراری و فوق العاده قرار داریم و همین موجب شد تا نخست وزیر از یک تیپ تاکتیکی جدید از گارد مرزی برای چنین ماموریت‌هایی سخن به میان بیاورد و آزمون اصلی در مقابله سریع با عملیات های آتی فلسطینیان خواهد بود نه در اظهارات رسانه ای.

اسرای فلسطینی... 92 روز تحریم دادگاه های اسرائیلی

اسرای تحت بازداشت موقت برای 92امین روز متوالی دادگاه های رژیم صهیونیستی را تحریم کردند.

خواسته این اسرا پایان دادن به سیاست بازداشت موقت در زندان های مجدو، عوفر، النقب، ریمون و دامون است.

اسرای تحت بازداشت موقت اوایل ژانویه گذشته از تحریم فراگیر و نهایی دادگاه های اسرائیلی و تمامی تدابیر و اقدامات قضایی مرتبط با سیاست بازداشت موقت خبر دادند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید