سردرگمی طلا میان دو متغیر/ مرزشکنی قیمت سکه


سردرگمی طلا میان دو متغیر/ مرزشکنی قیمت سکه

برخی کارشناسان حوزه طلا و سکه می‌گویند قیمت‌ها در هفته پیش رو با نوسانات زیادی روبه‌رو نمی‌شود و تمایلات کاهشی در بازار طلای جهانی مانعی برای رشد بیشتر سکه است. نوشته سردرگمی طلا میان دو متغیر/ مرزشکنی قیمت سکه...

به گزارش تجارت‌نیوز، ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، در مورد وضعیت بازار طلا، گفت: به نظر من بازار طلا روند هفته جاری را در هفته آینده نیز حفظ می‌کند. در چند روز اخیر بازار طلا تغییراتی را در حوزه جهانی تجربه کرده است. بیرون آمدن اخبار سیاسی پیرو بحث برجام باعث نشان دادن فعل و انفعالات بازار طلا شد.

او افزود: با توجه به این موضوعات به نظر می‌رسد که در هفته پیش رو نوسان زیادی در بازار نباشد و تغییرات چشمگیری در قیمت مشاهده نشود. ما افزایش قیمت طلا را خواهیم داشت اما با یک شیب ملایم و رو به بالا؛ نه به روال گذشته که حالتی التهابی و هیجانی داشته باشد.

فبمت طلا در محدوده فعلی باقی می‌ماند؟

طلای جهانی روز جمعه با وجود سردرگمی معامله‌‌‌گران میان انتظار برای افزایش شدید نرخ بهره در آمریکا و نگرانی‌های ناشی از تورم بالا با پیامدهای اقتصادی بحران اوکراین، روز جمعه روند صعودی داشت و تا ساعت ۱۹:۳۰ این روز ۱۹۴۴دلار در هر اونس قیمت خورد.

کارشناسان می‌‌‌گویند این فلز ارزشمند از یک طرف با خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ در اوکراین و افزایش تورم به عنوان عامل حمایت‌‌‌کننده همراه است و از طرف دیگر نگران موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو است. از این رو تا زمانی که یکی از این عوامل بر دیگری برتری پیدا کند، احتمالا قیمت طلا در محدوده فعلی باقی خواهد ماند.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و بازدهی خزانه‌‌‌داری بسیار حساس است؛ چرا که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده و ارزش دلاری را که در آن قیمت‌گذاری می‌شود افزایش داده است.

روند افزایشی طلا و سکه در هفته گذشته

بهای طلا و سکه در طول هفته گذشته متاثر از روند صعودی نرخ ارز در بازار آزاد با افزایش روبه‌‌‌رو شد. به طوری که سکه امامی در آخرین روز معاملاتی خود در بیشترین سطح دو ماه اخیر خود معادل ۱۲‌میلیون و ۸۶۰‌هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس این فلز گرانبهای داخلی توانست معاملات هفته گذشته را با عملکرد مثبت ۷/ ۲درصد سپری کند. با توجه به وضعیت فعلی، نتیجه مذاکرات وین و تنش میان روسیه و اوکراین و البته نوسانات دلار همچنان متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه است.

با این حال از نگاه برخی کارشناسان این حوزه به نظر می‌رسد که قیمت‌ها در هفته پیش رو با نوسانات زیادی روبه‌رو نخواهد شد. همچنین تمایلات کاهشی در بازار طلای جهانی مانعی برای رشد بیشتر سکه است.

آخرین قیمت طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول