زنانی که برای نجات جان‌شان از خانه می‌گریزند،‌ چه سرنوشتی دارند/ کارتن‌خوابی و خیابان‌گردی یا کشته شدن توسط شوهر و برادر و پدر (فیلم)


زنانی که برای نجات جان‌شان از خانه می‌گریزند،‌ چه سرنوشتی دارند/ کارتن‌خوابی و خیابان‌گردی یا کشته شدن توسط شوهر و برادر و پدر (فیلم)

بیشترین میزان فرار از خانه‌ها از شهرهایی رخ می‌دهد که هنوز ریشه و باورهای سنتی در آن وجود دارد. این زنان پس از فرار دچار آسیب‌های زیادی می‌شوند.

کیفیت پایین

کیفیت خوب

عصر ایران؛ بی‌تا حقیقی‌پور ــ فرار می‌کنند چون به دلیل تعصبات خانوادگی،‌ زندگی‌شان در خانه پدری یا پیش همسرشان در خطر است. اما پس از فرار کارتن‌خواب و خیابان‌گرد و حتی معتاد می‌شوند.

پریسا افکار، مدیر انجمن طلوع‌گستر بانوی بهشت تهران، می‌گوید که بیشترین میزان فرار از خانه‌ها از شهرهایی رخ می‌دهد که هنوز ریشه و باورهای سنتی در آن وجود دارد. به گفته او، لرستان، کرمانشاه و رشت بیشترین میزان فرار دختران و زنان را دارد که برای نجات خود به تهران فرار می‌کنند و بیشتر در پارک المهدی، واقع در میدان آزادی پاتوق دارند.

افکار روایت می‌کند بسیاری از زنانی را که به چرخه اعتیاد و تن فروشی وارد شده بودند سامان داده و علی‌رغم مخالفت خانواده‌ها و تهدید به کشتن دختران، مکانی امن برای آنها فراهم کرده تا با کار کردن به زندگی عادی باز گردند. البته به گفته او دخترانی هم بودند که بعد از فرار از خانه ازسوی او و با کمک گشت شبانه شهرداری و نیروی انتظامی به خانه باز گردانده شدند و با مشاوره و صحبت با پدر و مادر خانواده زندگی بهتری را برای آنها ایجاد کرده است.

با این حال علی‌رغم فعالیت‌های پریسا افکار در منطقه 9 تهران برای جمع‌آوری زنان معتاد و خیابانی انجمن او بعد از 8 ماه از سوی شهرداری تهران تعطیل شد و دیگر به او اجازه فعالیت ندادند. این اتفاق باعث شد تا چرخه فرار و اعتیاد زنان در منطقه 9 تهران بار دیگر افزایش یابد و به حالت قبل باز گردد.

در این گزارش قرار است از آنچه در شب‌های تهران در حال وثوع است و قتل‌های ناموسی را منجر می‌شود ببنید و بشنوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش