هوای مازندران گرم می‌شود


هوای مازندران گرم می‌شود

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران از افزایش تدریجی دمای هوای استان در دو روز آینده خبر داد و پیش‌بینی کرد که دمای هوا در برخی از شهرهای این استان در روز سه‌شنبه به بیش از 30 درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

گزارش ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، با ورود جریان گرم جنوبی در اواسط هفته جاری، شاهد افزایش نسبی دما بویژه در مناطق مرکزی و شرقی مازندران خواهیم بود و بیشترین میزان افزایش دما در روز سه‌شنبه نیز در شهرهای ساری، جویبار، سیمرغ، قایمشهر، گلوگاه، میاندرود و نکا اتفاق خواهد افتاد و شهروندان این مناطق دمای ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر را تجربه خواهند کرد.

جدول داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بیشترین میزان افزایش دما طی این مدت مربوط به شهرستان گلوگاه خواهد بود. دمای هوای این منطقه از ۲۰ درجه سانتی‌گراد در روز جاری با ۱۰ درجه افزایش در روز سه‌شنبه به ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد و پس از آن نیز سیمرغ و قایمشهر با ۹ و ساری، نکا، میاندورود، بهشهر، جویبار هر کدام با هشت درجه افزایش، دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر را تجربه خواهند کرد.

شهرهای غربی مازندران از جمله چالوس، نوشهر، رامسر، تنکابن و عباس آباد نیز در روز سه شنبه شاهد افزایش نسبی دما خواهند بود. دمای هوای این مناطق از ۱۸ درجه سانتی‌گراد در روز شنبه با پنج درجه افزایش در روز سه شنبه به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز به جز کلادشت و کجور که شاهد کاهش دو درجه ای دمای هوا در روز سه‌شنبه خواهند بود ، دیگر مناطق شاهد افزایش سه تا پنج درجه ای دمای هوا خواهند بود و بیشترین میزان افزایش دما در روز سه شنبه در بلده اتفاق خواهد افتاد. دمای هوای این منطقه از ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر با پنج درجه افزایش در روز سه شنبه به ۲۲ درجه می‌رسد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه را صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش گرما و در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد و در روز پنجشنبه را نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که کیاسر با ۲۵.۱ و رامسر با ۱۵.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان در طی ۲۴ ساعته گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییری نخواهد داشت.

جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر از ساعت هشت صبح روز شنبه تا ساعت ۲۰ امشب را مواج با باد نسبتا شدید تا شدید اعلام کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول