امام جمعه یزد: از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه راه سازی استفاده شود


امام جمعه یزد: از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه راه سازی استفاده شود

یزد _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه توان دولت برای احداث و مرمت راه ها کاهش یافته است گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه راه سازی استفاده شود.

به گزارش روز شنبه دفتر امام جمعه یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و معاونان این اداره کل با تاکید بر مرمت راه ها افزود: واقعیت این است که وضعیت راه های استان یزد مناسب نیست و راه ها نیاز به مرمت دارد و مردم از وضعیت نامناسب جاده ها گلایه دارند زیرا هزینه های سنگینی روی دست آنها گذاشته است.

وی اظهار کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث جاده ها استفاده شود و می توان از مشارکت مردم در این راستا استفاده کرد.

ناصری با بیان اینکه هزینه های جاده سازی بالا رفته است، افزود: دولت به تنهایی نمی تواند وضعیت فعلی جاده ها را ساماندهی کند و نیاز به مشارکت بخش خصوصی است.

امام جمعه یزد با اشاره به حجم تردد بالای ماشین های سنگین که تردد آنها به جاده ها لطمه می زند، تصریح کرد: اگر خطوط ریلی توسعه یابد و کار باربری از طریق خطوط ریلی انجام شود، هم استهلاک جاده ها کاهش می یابد و هم از تصادفات جلوگیری می شود.

وی افزود: بهینه سازی جاده ها باید در دستور کار مسئولان و متولیان امر باشد و اداره کل راهداری باید بتواند راهکارهای موثر و دارای اثر پایدار ارائه دهد.

ناصری خاطرنشان کرد: اگر راهکار و طرح وجود داشته باشد، می توان سرمایه گذاران را جذب کرد و با به کارگیری ظرفیت بخش خصوصی وضعیت فعلی را بهبود بخشید.

امام جمعه یزد تصریح کرد: راه و حمل و نقل زیرساخت توسعه و پیش نیاز تولید است بنابراین باید با تدبیر و خلاقیت، مسائل این حوزه را حل کرد.

ناصری گفت: یکی از وظایف مدیران در دستگاه های دولتی، پیدا کردن راهکارهای موثر برای رسیدن به نتایج مطلوب و مدیریت صحیح است.

وی تصریح کرد: ایده پردازی، خلاقیت و تفکر در همه حوزه ها وارد شود و از دستگاه های دولتی تا بخش خصوصی و صنعتگران باید به نحوی عمل کنند که از استعدادها به بهترین نحو استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟