استفاده از آنتی‌ بیوتیک‌ ها باعث زوال عقل در میانسالی می شود


مطالعه‌ ای که اخیراً انجام شد نشان می ‌دهد که استفاده از آنتی‌ بیوتیک‌ ها در میانسالی توسط زنان می ‌تواند سال ‌ها بعد زوال شناختی را افزایش دهد. به گزارش سیناپرس، این مطالعه در مقیاس بزرگ و...

 استفاده از آنتی‌ بیوتیک‌ ها باعث زوال عقل در میانسالی می شود

مطالعه‌ ای که اخیراً انجام شد نشان می ‌دهد که استفاده از آنتی‌ بیوتیک‌ ها در میانسالی توسط زنان می ‌تواند سال ‌ها بعد زوال شناختی را افزایش دهد.

به گزارش سیناپرس، این مطالعه در مقیاس بزرگ و توسط دانشمندانی از بیمارستان عمومی ماساچوست، دانشکده بهداشت عمومی چان و دانشکده پزشکی هاروارد انجام شد و محققان کالج پزشکی راش و بیمارستان بریگهام بوستون نیز در آن شرکت کردند.
شرکت کنندگانی که در طول یک دوره درمانی ماه‌ها از آنتی‌ بیوتیک استفاده می‌ کردند، در آزمایش ‌های عصبی روان ‌شناختی که چندین سال بعد انجام شد، نمرات پایین ‌تری کسب کردند. این اثرات با اثرات پیری تا چهار سال قابل مقایسه بود.
اندرو چان (Andrew Chan) متخصص گوارش دانشکده پزشکی هاروارد در مورد اینکه چه چیزی می تواند مسئول پیامدهای مشاهده شده باشد، اظهار داشت:اختلال در میکروبیوتای روده محتمل ترین توضیح است. به گزارش سیناپرس،با این حال، ممکن است این داروها مستقیماً روی مغز تأثیر بگذارند و باعث زوال شناختی شوند.

مطالعات ارتباط بین میکروبیوتای روده و سلامت مغز از طریق موضعی به عنوان محور روده-مغز شناخته می شود. این بدان معنی است که روده با سیستم عصبی مرکزی ارتباط برقرار می کند. به گزارش سیناپرس،پس تعجب آور نیست که آنچه بر روده تأثیر می گذارد ممکن است بر سلامت روان تأثیر بگذارد.

در یک مطالعه که پیشتر انجام شد، افراد مبتلا به آلزایمر در مقایسه با افراد سالم، دارای میکروبیوم اصلاح شده روده بودند. آنها تعداد بیشتری از پاتوژن های بالینی را داشته در حالی که گونه های مفید کمتری داشتند.

تحقیقات قبلی همچنین نشان می ‌دهد که استفاده از آنتی ‌بیوتیک ‌ها می ‌تواند باعث اختلالات عمده میکروبیوم شود که منجر به اثرات نامطلوب می ‌شود. دکتر چان گفت که این داروها و اختلالات ناشی از آن می تواند باعث ایجاد یک وضعیت التهاب مزمن شود که افراد را مستعد زوال شناختی می کند.به گزارش سیناپرس،به عنوان مثال، در موش ها، دانشمندان ارتباط بین مصرف آنتی بیوتیک و دیس بیوز روده و همچنین اختلال شناختی را متوجه شدند اما این داروها در مغز شناسایی نشدند.

یکی از راه ‌هایی که میکروارگانیسم‌ های روده بر سلامت روان تأثیر می ‌گذارند، ترویج آزاد سازی انتقال ‌دهنده‌ های عصبی است. آنها می توانند به فعال کردن عصب واگ کمک و می توانند با سلول های ایمنی ارتباط برقرار کنند.

برای این تحقیق، این تیم پژوهشی اطلاعات بیش از ۱۵ هزار پرستار زن را در مورد مصرف آنتی بیوتیک و عملکرد آنها در تست های شناختی مورد بررسی قرار داد. این تیم پرستاران را بر اساس مصرف آنتی ‌بیوتیک ‌ها به گروه‌هایی تقسیم کرد که از عدم استفاده تا استفاده بیش از دو ماه را شامل می شد.

محققان افرادی را که از آنتی ‌بیوتیک ‌ها در زمان‌های مختلف استفاده می ‌کردند با افرادی که از آن ها استفاده نمی ‌کردند، مقایسه کردند. این آزمایش ها هفت سال پس از مصرف آنتی بیوتیک انجام شد و این افراد در آزمون های شناختی مربوط به حافظه، توجه، یادگیری و سرعت تفکر مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نتایج تحقیقات نشان داد که زنانی که حداقل دو ماه از داروهای آنتی ‌بیوتیک استفاده می ‌کردند در مقایسه با کسانی که مدت‌های کوتاه ‌تری از آن‌ها استفاده کرده یا اصلا مصرف نمی‌ کردند، نمرات شناختی پایین‌ تری داشتند. دانشمندان میزان کاهش شناختی مشاهده شده را بین سه تا چهار سال پیری اعلام کردند.

به گزارش سیناپرس، با این حال، چان خاطرنشان کرد: استفاده از این یافته ها برای توصیه هایی در مورد استفاده از آنتی بیوتیک با هدف محافظت از سلامت روان خیلی زود است و فقط نیاز به احتیاط را هنگام استفاده از این داروها نشان می دهد.
شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله علمی تخصصی PLOS ONE منتشر شده و در دسترس علاقه مندان است.

مترجم: لنا می آبادی

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی*  استفاده از آنتی‌ بیوتیک‌ ها باعث زوال عقل در میانسالی می شود[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها