تبیین عرفان‌های نوظهور و تبعات اجتماعی دینی آن در «راه و بیراه» فرهنگسرای اندیشه


تبیین عرفان‌های نوظهور و تبعات اجتماعی دینی آن در «راه و بیراه» فرهنگسرای اندیشه

ویژه برنامه رادیویی «راه و بیراه» به همت فرهنگسرای اندیشه و رادیو گفت‌وگو هر روز روی آنتن می‌رود و به مسئله معنویت‌های نوظهور و فرق ضاله می‌پردازد.


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، ویژه برنامه «راه و بیراه» به همت فرهنگسرای اندیشه و با همکاری رادیو گفت‌وگو برگزار می‌شود. این برنامه ۳۰ قسمتی، هر روز در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۸/۳۰ روی آنتن رادیو گفت‌وگو می‌رود.


«راه و بیراه» با رویکرد تبیینی- ایجابی و در گفت‌وگو با برترین اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان علوم انسانی به مسئله معنویت‌های نوظهور و فرق ضاله پرداخته و ضمن معرفی جایگاه والای عرفان و معنویت در دین اسلام، تبعات اجتماعی و دینی این فرقه‌های عرفانی ضاله و روش‌های مقابله با آن‌ها را یادآور شده است.


از جمله محورهای مهمی که در این برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد می‌توان به چرایی شکل‌گیری عرفان‌های کاذب، چگونگی ترویج آنها در جامعه، شیوه‌های تبیین اجتماعی و مقابله با آنها می‌پردازد.


«تبارشناسی ورود و بروز عرفان‌های نوظهور»، «چرایی و چگونگی تهدیدات فرهنگی و اجتماعی مکاتب معنوی نوپدید»، «عوامل شکل‌گیری و توسعه این فرقه‌ها در جامعه ایرانی» و ... از جمله عناوین موضوعاتی است که در این برنامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین تا پایان ماه رمضان موضوعات مهم دیگری در قالب همین برنامه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


علاقه‌مندان برای شنیدن این برنامه می‌توانند هر روز ساعت ۱۸/۳۰ به رادیو اف‌ام موج ۱۰۳.۵ مراجعه کنند. هم‌چنین این برنامه در آرشیو رادیو گفت‌وگو در سایت «ایران صدا» در دسترس مخاطبانی قرار دارد که پخش زنده این برنامه را از دست داده‌اند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...