شهرداری اراک نسبت به فعال کردن فراکارت اتوبوس‌های شهری اقدام کند


شهرداری اراک نسبت به فعال کردن فراکارت اتوبوس‌های شهری اقدام کند

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها شهرداری اراک وظیفه دارد نسبت به فعال کردن فراکارت برای پرداخت هزینه حمل و نقل اقدام کند.

«بهنام نظری» روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، افزود: پرداخت وجه نقد در اتوبوس‌های شهری اراک در شرایط کرونایی موجب انتقال بیماری از دانش آموزان و دانشجویان به خانواده می‌شود، بنابراین شهرداری اراک باید نسبت به فعال کردن سیستم غیر نقدی اقدام کند.

وی اظهار داشت: با بازگشایی مدارس جابه جایی دانش آموزان دغدغه والدین و مدیران مدارس شده که لازم است تاکسیرانی شهردای در این خصوص همکاری لازم با مدارس را داشته باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: کادر درمان در سه سال گذشته در حوزه درمان و پیشگیری بیماری کرونا زحمات بسیاری متحمل شده و اکنون با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نباید زحمات آنان مورد بی توجهی قرار گیرد.

نظری افزود: اکنون که بعد از گذشت ۲ سال تعطیلی مراکز آموزشی بازگشایی شده‌اند باید همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دستور جدی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: تمرکز رعایت نکات بهداشتی نباید تنها بر روی مدارس و دانشگاه‌ها باشد بلکه فعالیت صنوف نیز باید مورد نظارت قرار گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هوشمندسازی نظارت بر رعایت نکات بهداشتی باید در دستور کار متولیان سلامت و نظارت استان قرار گیرد تا با اوج بیماری مواجه نشویم.

نظری افزود: اقبال مردم به واکسیناسیون نوبت سوم در استان کاهش یافته و این مهم باعث شد تا مرکز واکسیناسیون مصلی اراک تعطیل و به مکان دیگری منتقل شود.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها باید برای تشویق مردم به واکسیناسیون فعالیت بیشتری داشته باشند و با تهیه مطالب خبری، علمی و آموزشی مختلف مردم را برای تزریق واکسن و تکمیل زنجیره تشویق کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: عادی انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعد از عید نوروز باعث شده تا کمترین رغبت به تزریق واکسن به وجود آید.

نظری با اشاره به بازگشایی مدارس و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزود: والدین فرزندان خود را با اطمینان رعایت پروتکل های بهداشتی به ما سپرده اند و نباید به این اعتماد مردم کم توجهی شود.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم با انجام واکسیناسیون علیه بیماری کرونا انقلابی کار کرد و نباید این امید به یاس مبدل شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اکنون شرایط بیماری کرونا عادی نیست و باید وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی لحظه به لحظه توسط بازرسان رصد شود تا غافلگیر نشویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: ۴۶۵ نفر در هفته دوم فروردین در استان مرکزی به کرونا مبتلا شدند که در هفته سوم به ۷۳۶ نفر رسیده و ۵۸ درصد رشد داشته است.

دکتر «علی علیمحمدی» افزود: شمار بستری افراد در استان از ۵۵ نفر در هفته دوم به ۸۰ نفر در هفته سوم فروردین ماه رسیده که رشد ۴۵درصدی را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: شمار افراد سرپایی کرونا در استان از ۴۱۰ نفر در هفته دوم فروردین به ۶۵۵ نفر در هفته سوم رسیده که ۶۰ درصد رشد ثبت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در هفته دوم فروردین ماه 2 نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که در هفته سوم این مه به پنج نفر رسید.

درکتر علیمحمدی گفت: میانگین واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در کشور در نوبت اول ۹۴ درصد است و در استان مرکزی ۹۵ و دو دهم درصد انجام شده است.

وی افزود: شهرستان‌های خنداب، محلات، ساوه و کمیجان در واکسیناسیون نوبت اول میزان کمی مشارکت داشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه عاوم پزشکی اراک اظهار داشت: میانگین واکسیناسیون در نوبت دوم در کشور ۸۲ درصد است و در استان مرکزی ۸۸ و هشت دهم درصد گزارش شده است.

دکتر علیمحمدی بیان کرد: کمترین میانگین واکسیناسیون در نوبت دوم در استان مرکزی مربوط به شهرستان های شازند، محلات، خنداب و کمیجان است که باید تلاش بیشتری برای مشارکت فراهم شود.

وی افزود: واکسیناسیون نوبت سوم در استان با میانگین ۴۸ درصد برای افراد بالای ۱۸ سال تزریق شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: افزایش نشاط دانش آموزان، والدین و معلمان، کیفیت بخشی آموزشی، ارزشیابی مستمر، دوری از گوشی و تبلت، توجه به سلامت جسمی، تدریس دروس علمی و آزمایشگاهی، کاهش ترک تحصیل دانش آموزان، جلوگیری از افت تحصیلی و جلوگیری از عدم تحرک از مزایای بازگشایی مدارس است.

«احمدرضا نوازنی» افزود: میزان حضور دانش آموزان در مدارس در استان مرکزی بیش از ۹۰ درصد شده در صورتی که میانگین کشور ۸۴درصد است.

وی اظهار داشت: والدین و مدارس در سرویس رفت و آمد دانش آموزان با بلاتکلیفی مواجه هستند و باید تاکسیرانی و شهرداری در این خصوص اقدام جدی انجام دهند.

رئیس شبکه مردم نهاد زیست محیطی استان مرکزی نیز گفت: اکنون بیماری کرونا در اوج قرار گرفته و ۲ برابر شدن آمار مبتلایان نشان دهنده شرایط خاص است.

«سیاوش آقاخانی» افزود: پیش بینی می‌شود درگیری سخت تری پیشرو باشد و از هفته‌های آینده شاهد موج درگیری به ویژه برای کودکان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: مراکز درمانی استان ظرفیت پذیرش برای کودکان را ندارد و با عادی انگاری وضعیت وخیم و شمار فوت شدگان افزایش خواهد یافت.

رئیس شبکه مردم نهاد زیست محیطی استان مرکزی گفت: عادی انگاری از بیماری کرونا در بین مردم به شدت رواج یافته و درصد نزدن واکسن به سطح بالایی رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی