طرح صیانت از فضای مجازی به دنبال فیلترینگ نیست/جزئیاتی از طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی


طرح صیانت از فضای مجازی به دنبال فیلترینگ نیست/جزئیاتی از طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی

سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس گفت:یکسری ابهامات در طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی وجود دارد که باید رفع شود.

لطف‌الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به سرنوشت طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس گفت:برخی نکات و مسائل درباره طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی وجود دارد که حتماً باید این موارد رفع شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عیوب طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت قابل رفع است.

سیاهکلی با بیان اینکه برخی از افراد اینگونه استنباط می‌کنند که با تصویب این طرح ممکن است در آینده ما به سمت فیلترینگ برخی از شبکه‌های مجازی حرکت کنیم در حالی که اینگونه نیست،اظهارداشت:ما در طرح صیانت آوردیم که پلتفرم‌های خارجی باید چارچوب‌های مورد نظرمان را رعایت کنند که اگر با ما همکاری نکنند هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. این موضوع باید به صورت دقیق در طرح صیانت بیاید تا مردم بدانند که این مسئله به فیلترینگ نمی‌انجامد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: یکسری ابهامات در این طرح وجود دارد که باید رفع شود. همچنین حدود دو فصل از این طرح بیشتر مقررات است که باید حذف شود چرا که این مقررات جایگاه قانونی ندارد.

سیاهکلی اظهارداشت: البته طرح صیانت محاسن زیادی دارد و بر اساس آن، اگر برای فردی در حوزه فضای مجازی شبهه و اشکالی به وجود آید و یا اینکه اگر کسی از وی سوء استفاده کند، می‌تواند به دادگاه مراجعه کند و حقوق خود را در فضای مجازی بگیرد.

این نماینده مجلس بیان داشت:بحث مهم‌تر این است که رگولاتوری فضای مجازی که امروز ۱۰۰ درصد حاکمیتی است، با تصویب طرح صیانت، بیش از ۸۰ درصد آن به بخش خصوصی می‌رود.

طرح صیانت از فضای مجازی به دنبال فیلترینگ نیست/جزئیاتی از طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: در واقع، امروز همه رگولاتوری فضای مجازی دست شورای عالی فضای مجازی است، اما با تصویب طرح صیانت بیش از ۸۰ درصد این وظایف به بخش خصوصی، مردم و صنوف واگذار می‌شود و این بهترین دستاورد این طرح است چراکه هر چقدر کار مردم را به خودشان واگذار کنیم، بهتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی