ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!


ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

بسیاری از استان‌های کشورمان بازهم در غبار فرو رفتند، این بار ریزگردها با عبور از آسمان جنوب و غرب و مرکز ایران از تهران راهی شمال شدند، حالا سواحل کشورمان هم از آلودگی هوا در امان نیستند!

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طی یک هفته اخیر ریزگردها پای ثابت روزهای بهاری استان‌های مختلف کشورمان از جنوب تا غرب و شرق بوده است، جایی که سال‌هاست با خسارات ناشی از پدیده گردوغبار دست‌وپنجه نرم می‌کند.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی امروز با انتقال توده گردوخاک از کشورهای غربی همسایه به کشورمان در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به‌تدریج بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق نیز وزش باد شدید موقت را داریم که می‌تواند در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک همراه باشد و این شرایط برای فردا یکشنبه نیز در بخش‌هایی از مرکز و جنوب دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشورمان برقرار است.

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

همچنین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در شمال غرب و غرب کشور نیز انتظار پدیده گردوخاک می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفته است که امروز در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، گلستان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، قم و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود که در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشورمان انتظار بارش‌های پراکنده را داریم.

گودرزی افزود: بارش‌ها فردا در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب نیز ادامه دارد و اواخر وقت روز یکشنبه این سامانه بارشی از مرزهای شمال شرق کشورمان خارج می‌شود.

سید محمدمهدی میرزایی قمی با اعلام اینکه ساعت ۵ صبح، شاخص در محدوده ناسالم، ساعت ۶ صبح در محدوده بسیار ناسالم و از ساعت ۷ صبح به بعد نیز در محدوده خطرناک قرار گرفت، افزود: علاوه بر افزایش شاخص آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون، شاخص آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۲ و نیم میکرون نیز افزایش قابل‌توجهی داشت و به محدوده بسیار ناسالم رسید.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه تصاویر ماهواره‌ای، نشان می‌دهد که ریزگردهای ورودی به محدوده شهر تهران از مناطق دوردست خارج از کشور وارد کشور شده‌اند، اظهار کرد: تاریخ شروع شکل‌گیری توده ریزگردی، چهارشنبه ۱۷ فروردین و منبع ابتدایی آن بخش‌هایی از کشورهای همسایه غربی و محل تجمع ابتدایی آن در قسمت‌هایی از ترکیه بوده که با افزایش سرعت باد به داخل کشورمان حرکت کرده است.

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، توده اولیه ورودی به محدوده شهر تهران تقریباً تا ظهر جمعه از محدوده شهر عبور کرده و به نواحی شمال شرق و شرق کشور رسیده است، خاطرنشان کرد: بااین‌وجود، بررسی‌های مذکور نشان می‌داد توده دیگری از ریزگردها، در محدوده غرب کشور شکل‌گرفته‌اند و بر اساس مدل‌های پیش‌بینی، امکان ورود این توده به کشور و رسیدن آن به شهر تهران در ساعات انتهایی روز جمعه و ابتدایی روز شنبه وجود داشت که می‌تواند مجدداً افزایش غلظت ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون را در روز شنبه به همراه داشته باشد که متأسفانه در بامداد شنبه ۲۰ فروردین توده دوم نیز به تهران رسیده و باعث افزایش مجدد شاخص آلودگی هوا تا عدد ۲۸۸ شد و با خروج توده آلودگی دوم از تهران، روند کاهشی شاخص آلودگی هوا در تهران شروع شده و تا ساعت پایانی روز این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی هوای شهر تهران ناشی از توده گردوغبار بوده که منشأ آن نیز از خارج از کشور است. علت بروز این پدیده، گرمایش زمین و به‌تبع آن خشک‌سالی و بیابان‌زایی بوده که همگی این مسائل ناشی از پدیده تغییر اقلیم هست. ازاین‌رو لزوم در نظرگیری برنامه‌ی جامع و کشوری به جهت مقابله با اثرات تغییرات اقلیمی مورد ضرورت بوده و در همین راستا با توجه به اینکه منشأ آن خارج از کشور بوده، موضوع دیپلماسی محیط‌زیست را می‌طلبد.

آخرین وضعیت گردوغبار در استان‌های کشورمان

شهروندان تهرانی از سفرهای غیرضرور درون شهری پرهیز کنند

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

یحیی صالح طبری صبح شنبه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: کسانی که مجبور به فعالیت کاری در محیط بیرون هستند بعد از رسیدن به منزل استحمام کنند و از سفرهای غیرضروری درون شهری بپرهیزند.

صالح طبری گفت: شهروندان در مواقع آلودگی هوا در وعده غذایی خود از سبزیجات تازه، شیر و سایر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنند و به ورزشکاران توصیه می‌شود که در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نکنند.

وی افزود: سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز حتی الامکان از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد حتماً از ماسک مناسب (فیلتر دار) استفاده کرده و اگر دارویی مصرف می‌کنند حتماً داروهایشان را همراه خود داشته باشند.

رئیس مرکز اورژانس تهران بیان داشت: افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتماً در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن پرتابل (قابل حمل) را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی به اولین و نزدیک‌ترین واحد درمانی مراجعه کرده و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

ادامه گرد و غبار در ایلام / فعالیت بدون تاخیر مدارس استان

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

گرد و غبار از روز پنجشنبه در استان ایلام آغاز شده و مطابق پیش بینی هواشناسی استان تا روزهای آینده هم در استان ماندگار است.

صبح امروز به رغم آلودگی هوای استان به دلیل گرد و غبار اما مدارس مناطق مختلف استان بدون تأخیر و یا تعطیلی فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توده گرد و غبار که وارد استان شده هر چند ساعت یک بار توسط همکاران پایش می‌شود، هم اکنون تا حدودی از شدت آن کاسته شده است.

مجید بیگلریان افزود: بر اساس آخرین آمارها وضعیت استان در حد مجاز است، فقط به دلیل شرایط توپوگرافی در شهرستان دره شهر تا حدودی این آلودگی بیشتر است.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در استان هیچ گونه تعطیلی مدارس و یا تأخیری نخواهیم داشت و مدارس و ادارات به همان روال خود است.

مطابق پیش بینی‌ها ظهر امروز وزش باد در سطح استان تشدید می‌شود که بیشتر شدت وزش باد بروی نوار مرزی پیش بینی می‌شود.

مجتبی میهن پرست در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توده گرد و غبار طی امروز در آسمان استان ماندگار خواهد بود.

وی گفت: انتظار داریم از عصر امروز حتی شدت و غلظت این توده نیز به صورت مقطعی افزایش پیدا کند و غلیظ‌تر شود.

وی افزود: برای فردا انتظار داریم تا حدودی این توده رقیق‌تر شود و شدت آن‌چنانی نداشته باشد.

وی گفت: از طرفی طی امروز نیز وزش باد نیز در استان مورد انتظار است، علاوه بر این احتمال بارش‌های بسیار ضعیف و پراکنده در نواحی شمالی استان را داریم که قابل ملاحظه و چشمگیر نیست.

تداوم آلودگی هوا و گرد و غبار در شهرهای کرمانشاه

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در استان کرمانشاه عدد شاخص لحظه‌ای در ایستگاه قصرشیرین، سرپل ذهاب، پاوه و کنگاور ناسالم و خطرناک است.

وی افزود: شاخص کیفیت هوا در ایستگاه قصرشیرین عدد ۲۲۵، سرپل ذهاب ۴۷۸، کنگاور ۱۵۴و پاوه ۱۲۵ است که بیانگر هوای ناسالم و خطرناک برای تمام گروه‌های سنی است.

سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: وضعیت هوای شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب بر اساس عدد شاخص لحظه‌ای در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد و افراد باید از انجام فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

جلیلیان با اشاره به کاهش غلظت گرد و غبار هوا در سایر ایستگاه‌های استان کرمانشاه، گفت: عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه کرمانشاه زیبا پارک عدد ۷۹ و اسلام آبادغرب ۱۰۰ است.

همه مقاطع تحصیلی قزوین، البرز و آبیک مجازی شدند

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین دقایقی پیش از تعطیلی کلیه مقاطع تحصیلی نوبت بعد از ظهر در شهرستان‌های البرز و آبیک خبر داد.

همچنین عباس کاظمی فرماندار قزوین نیز عنوان کرد: با توجه به افزایش سطح آلودگی هوا و غلظت گرد و غبار بر اساس شاخص‌ها کلیه مقاطع تحصیلی شیفت بعدازظهر امروز شنبه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

گفتنی است مدارس نوبت صبح شهرستان البرز و آبیک نیز به صورت مجازی برگزار شده بودند.

مدارس ۷ شهرستان در کردستان به دلیل گرد و خاک تعطیل است

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان مبنی بر شکل‌گیری توده گرد و غبار از کشورهای همسایه و اعلام اداره‌کل محیط زیست در خصوص تداوم آلودگی هوا، با دستور استاندار کردستان کلیه مدارس، مهدهای کودک و آموزشگاه‌های شهرستان‌های سنندج، دیواندره، کامیاران، بیجار، قروه، سقز و دهگلان در مناطق شهری و روستایی و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روز شنبه ۲۰ فروردین ماه تعطیل بوده و آموزش از طریق فضای مجازی و بستر شبکه شاد دنبال و پیگیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به بارش باران در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد تصمیم گیری در خصوص فعالیت مدارس از سوی فرمانداران این شهرستان‌ها اعلام می‌شود.

گفتنی است، از روز جمعه گرد و غبار شدیدی استان کردستان را تحت تأثیر قرار داده و بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران، وضعیت آلودگی هوای استان خطرناک اعلام شده است.

بارش ها باعث کاهش غلظت آلاینده ها در زنجان می شود

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان استان قسمتی ابری و غبار آلود بوده و سامانه بارشی هم وارد استان شده است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در استان زنجان با رعد و برق و تگرگ همراه خواهد بود، اظهار داشت: در این میان به شهروندان توصیه می‌شود در بلندی‌ها تردد نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان زنجان هشدار داد و تاکید کرد: همچنین به علت بارش باران احتمال آبگرفتگی معابر در استان هم وجود دارد که در این میان به شهروندان توصیه می‌شود از تردد در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خود داری کنند.

رحمان نیا تاکید کرد: همچنین با بارش‌های خوب امروز از غلظت آلاینده‌ها و گردوغبار در استان کاسته می‌شود.

جزئیات تصمیمات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

در پی ورود گردوغبار فرا منطقه‌ای و افزایش آلودگی هوا در ۳ شهر استان مرکزی کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی تشکیل جلسه داد و مصوباتی داشت.

سرپرست محیط زیست استان مرکزی در خصوص جزئیات تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای این استان گفت: بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا، با توجه به روند کاهش شاخص آلودگی هوا و پیش بینی کاهش پارامترهای آلودگی، روز شنبه ۲۰ فروردین کلیه ادارات و مدارس استان برقرار و باز است.

سید مهدی مصطفوی افزود: همچنین رعایت شرایط ویژه مواجهه با آلودگی هوا برای دستگاه‌های اجرایی و شهروندان الزامی است که شامل این موارد است؛

ممنوعیت مسابقات ورزشی، ممنوعیت‌فعالیت‌های عمرانی تولید کننده گرد و غبار، توصیه به محدودیت استفاده افراد از وسایل تک سرنشین، توصیه به خود مراقبتی شهروندان، ممنوعیت اقدامات منجر به افزایش آلودگی هوا از قبیل آتش زدن برگ‌های درختان و…، توصیه بر کاهش حضور بیماران قلبی عروقی؛ تنفسی؛ خردسالان؛ سالمندان؛ خانم‌های بار دار؛ جانبازان شیمیایی در محیط‌های باز و غیر سرپوشیده، آمادگی اورژانس و مراکز درمانی، جلوگیری از حمل و نقل وسایلی که آلودگی مشهود دارند، تعطیلی موقت معادن و صنایع آلوده کننده هوا (مطابق فهرستی که محیط زیست اعلام می‌کند)، ممنوعیت مصرف سوخت مایع در همه صنایع از جمله نیروگاه، تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی.

وزش باد همراه با گرد و خاک خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

مهدی اله‌پور اظهار کرد: با تداوم ماندگاری آلاینده‌ها در هوای تنفسی مشهد، کیفیت هوای مشهد در روز شنبه ۲۰ فروردین، برای ششمین روز پیاپی در وضعیت هشدار قرار دارد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: شاخص کنونی کیفیت هوای مشهد ۱۴۹ ای.کیو.آی و نشانگر هوای ناسالم و وضعیت هشدار است.

وی افزود: وزش باد و تغییرات جوی موجب افزایش شدت گرد و غبار در هوای این کلانشهر شده است.

اله‌پور گفت: هم اکنون کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، سمزقند، شهید کریمی، امامیه، چمن، شهید آوینی، الهیه، خیام جنوبی و لشگر در وضعیت هشدار و آلوده برای تمامی افراد و در ۱۴ منطقه دیگر این شهر در وضعیت هشدار و آلوده برای افراد حساس قرار دارد.

هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد بر اساس بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از عصر امروز شنبه با توجه به تغییر فشار هوا و همچنین مسیر جریانات جوی بر روی استان خراسان رضوی ضمن افزایش شدت وزش باد، همچنان شاهد روند افزایش ریزگردها و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط استان هستیم.

در این اطلاعیه ضمن اشاره به این که این وضعیت از عصر شنبه تا پایان وقت روز یکشنبه ادامه دارد آمده است: پیش‌بینی می‌شود شدت وزش باد، احتمال بروز خسارت در نواحی بادخیز استان را نیز در پی داشته باشد.

این اطلاعیه پیش بینی کرده است که وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با گرد و خاک و کاهش میدان دید و در بیشتر نقاط همراه با کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت به ویژه در نواحی بادخیز استان باشد.

همچنین در این اطلاعیه توصیه شده است تا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل خودداری کنند.

هوای استان سمنان در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

بهرام علی ظاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط آب و هوا و آلودگی ناشی از غبار، آلاینده‌ها و ریزگردها در استان سمنان همزمان با روز شنبه، تاکید کرد: هوای استان امروز آلوده است لذا از فعالیت‌های بیرون از منزل می‌بایست دوری کرد.

وی با بیان اینکه بررسی میزان ریزگردها و گرد و غبار نشان داد میانگین شاخص آلودگی هوای سمنان روی عدد ۲۰۰ واحد و در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها است، تاکید کرد: به ورزشکاران توصیه می‌شود که در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نکنند.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان همچنین گفت: نوزادان سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز تا حد ممکن از منزل خارج نشوند.

ظاهری با بیان اینکه امروز کمیته اضطرار هوای سمنان برای بررسی شرایط بهبود وضعیت هوا برگزار خواهد شد، گفت: در دسته بندی شرایط آلودگی هوا شاخص بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۰ به بالا خطرناک تعریف شده است.

ریزگردها سبب آلودگی هوای مازندران شده است

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

محمدرضا رضوی با بیان اینکه گرد و غباری که از شمال عربستان و عراق وارد کشور شد به مازندران هم رسیده و موجب آلودگی هوا شده است، افزود: این گرد و غبار با ارتفاع ۸ کیلومتری سطح زمین در ابتدا وارد تهران و سپس مازندران شد.

وی گفت: دیروز در آلاشت دید به ۸۰۰ متر، در رینه به ۱۵۰۰ متر، در سیاه بیشه به ۲ کیلومتر، و در دشت ناز به ۴ کیلومتر کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه با احتمال بارندگی در امروز و فردا وضعیت هوای استان بهتر خواهد شد، گفت: وضعیت هوای استان از عصر امروز همراه با بارندگی و وزش باد پیش بینی می‌شود.

استمرار پدیده گرد و غبار در لرستان / ثبت ششمین روز آلوده در ۱۴۰۱

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

علی سالاروند در سخنانی با اشاره به پدیده گرد و غبار در لرستان اظهار داشت: در حال حاضر هوای شهرستان‌های دورود، کوهدشت و پلدختر در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.

وی بیان داشت: همچنین وضعیت هوای شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، دلفان، الیگودرز، سلسله، ازنا، چگنی و رومشکان در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست لرستان میزان آلودگی هوا در لرستان در حال حاضر را چهار تا پنج برابر حد مجاز اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال، شش روز هوای آلوده در استان داشته‌ایم.

جولان ریزگردها در آسمان کرمان/ سرعت باد افزایش می یابد

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

حمیده حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: طی روزهای اخیر شاهد افزایش آلودگی هوای شهر کرمان و برخی از شهرستانهای استان بوده‌ایم و در روز جاری نیز شدت طوفان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: شدت وزش باد در غرب و جنوب شرق استان بیشتر است و فردا وزش باد و گردوخاک را در اکثر مناطق استان خواهیم داشت.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان از کاهش دید افقی، افزایش آلودگی هوا به خصوص در مناطق شمال و غرب استان خبر داد.

وی گفت: مسافرانی که به استان‌های مجاور به خصوص یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر می‌کنند احتیاط لازم را انجام دهند.

هوای اصفهان آلوده است/ احتمال افزایش غلظت آلاینده ها تا فردا

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کیفیت هوا در ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان‌های احمدآباد با شاخص ۱۰۶، استانداری با شاخص ۱۲۷، فرشادی با شاخص ۱۲۶، فیض با شاخص ۱۳۴، کاوه با شاخص ۱۴۰، میرزا طاهر با شاخص ۱۲۲ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۴۳ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس است.

او اضافه کرد: شاخص هوا در ایستگاه خیابان‌های انقلاب با میانگین ۱۶۶، باهنر با ۱۵۳، پروین با ۱۷۳، جی با ۱۵۶، بزرگراه خرازی با ۱۷۴ و رهنان با ۱۵۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان، افزود: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگزی و شاهین شهر با شاخص ۱۴۱ و مبارکه با شاخص ۱۱۰ ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان با توجه به غبارآلودگی هوا برغم کاهش شدت فعالیت کانون‌های خارجی ریزگرد اما از فردا بر اثر وزش باد و فعالیت کانون‌های گرد و غبار داخلی احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در مناطق پر تردد شهر اصفهان وجود دارد.


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طی یک هفته اخیر ریزگردها پای ثابت روزهای بهاری استان‌های مختلف کشورمان از جنوب تا غرب و شرق بوده است، جایی که سال‌هاست با خسارات ناشی از پدیده گردوغبار دست‌وپنجه نرم می‌کند.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی امروز با انتقال توده گردوخاک از کشورهای غربی همسایه به کشورمان در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به‌تدریج بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق نیز وزش باد شدید موقت را داریم که می‌تواند در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک همراه باشد و این شرایط برای فردا یکشنبه نیز در بخش‌هایی از مرکز و جنوب دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشورمان برقرار است.

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

همچنین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در شمال غرب و غرب کشور نیز انتظار پدیده گردوخاک می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفته است که امروز در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، گلستان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، قم و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود که در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشورمان انتظار بارش‌های پراکنده را داریم.

گودرزی افزود: بارش‌ها فردا در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب نیز ادامه دارد و اواخر وقت روز یکشنبه این سامانه بارشی از مرزهای شمال شرق کشورمان خارج می‌شود.

سید محمدمهدی میرزایی قمی با اعلام اینکه ساعت ۵ صبح، شاخص در محدوده ناسالم، ساعت ۶ صبح در محدوده بسیار ناسالم و از ساعت ۷ صبح به بعد نیز در محدوده خطرناک قرار گرفت، افزود: علاوه بر افزایش شاخص آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون، شاخص آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۲ و نیم میکرون نیز افزایش قابل‌توجهی داشت و به محدوده بسیار ناسالم رسید.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه تصاویر ماهواره‌ای، نشان می‌دهد که ریزگردهای ورودی به محدوده شهر تهران از مناطق دوردست خارج از کشور وارد کشور شده‌اند، اظهار کرد: تاریخ شروع شکل‌گیری توده ریزگردی، چهارشنبه ۱۷ فروردین و منبع ابتدایی آن بخش‌هایی از کشورهای همسایه غربی و محل تجمع ابتدایی آن در قسمت‌هایی از ترکیه بوده که با افزایش سرعت باد به داخل کشورمان حرکت کرده است.

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، توده اولیه ورودی به محدوده شهر تهران تقریباً تا ظهر جمعه از محدوده شهر عبور کرده و به نواحی شمال شرق و شرق کشور رسیده است، خاطرنشان کرد: بااین‌وجود، بررسی‌های مذکور نشان می‌داد توده دیگری از ریزگردها، در محدوده غرب کشور شکل‌گرفته‌اند و بر اساس مدل‌های پیش‌بینی، امکان ورود این توده به کشور و رسیدن آن به شهر تهران در ساعات انتهایی روز جمعه و ابتدایی روز شنبه وجود داشت که می‌تواند مجدداً افزایش غلظت ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون را در روز شنبه به همراه داشته باشد که متأسفانه در بامداد شنبه ۲۰ فروردین توده دوم نیز به تهران رسیده و باعث افزایش مجدد شاخص آلودگی هوا تا عدد ۲۸۸ شد و با خروج توده آلودگی دوم از تهران، روند کاهشی شاخص آلودگی هوا در تهران شروع شده و تا ساعت پایانی روز این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی هوای شهر تهران ناشی از توده گردوغبار بوده که منشأ آن نیز از خارج از کشور است. علت بروز این پدیده، گرمایش زمین و به‌تبع آن خشک‌سالی و بیابان‌زایی بوده که همگی این مسائل ناشی از پدیده تغییر اقلیم هست. ازاین‌رو لزوم در نظرگیری برنامه‌ی جامع و کشوری به جهت مقابله با اثرات تغییرات اقلیمی مورد ضرورت بوده و در همین راستا با توجه به اینکه منشأ آن خارج از کشور بوده، موضوع دیپلماسی محیط‌زیست را می‌طلبد.

آخرین وضعیت گردوغبار در استان‌های کشورمان

شهروندان تهرانی از سفرهای غیرضرور درون شهری پرهیز کنند

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

یحیی صالح طبری صبح شنبه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: کسانی که مجبور به فعالیت کاری در محیط بیرون هستند بعد از رسیدن به منزل استحمام کنند و از سفرهای غیرضروری درون شهری بپرهیزند.

صالح طبری گفت: شهروندان در مواقع آلودگی هوا در وعده غذایی خود از سبزیجات تازه، شیر و سایر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنند و به ورزشکاران توصیه می‌شود که در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نکنند.

وی افزود: سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز حتی الامکان از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد حتماً از ماسک مناسب (فیلتر دار) استفاده کرده و اگر دارویی مصرف می‌کنند حتماً داروهایشان را همراه خود داشته باشند.

رئیس مرکز اورژانس تهران بیان داشت: افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتماً در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن پرتابل (قابل حمل) را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی به اولین و نزدیک‌ترین واحد درمانی مراجعه کرده و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

ادامه گرد و غبار در ایلام / فعالیت بدون تاخیر مدارس استان

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

گرد و غبار از روز پنجشنبه در استان ایلام آغاز شده و مطابق پیش بینی هواشناسی استان تا روزهای آینده هم در استان ماندگار است.

صبح امروز به رغم آلودگی هوای استان به دلیل گرد و غبار اما مدارس مناطق مختلف استان بدون تأخیر و یا تعطیلی فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توده گرد و غبار که وارد استان شده هر چند ساعت یک بار توسط همکاران پایش می‌شود، هم اکنون تا حدودی از شدت آن کاسته شده است.

مجید بیگلریان افزود: بر اساس آخرین آمارها وضعیت استان در حد مجاز است، فقط به دلیل شرایط توپوگرافی در شهرستان دره شهر تا حدودی این آلودگی بیشتر است.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در استان هیچ گونه تعطیلی مدارس و یا تأخیری نخواهیم داشت و مدارس و ادارات به همان روال خود است.

مطابق پیش بینی‌ها ظهر امروز وزش باد در سطح استان تشدید می‌شود که بیشتر شدت وزش باد بروی نوار مرزی پیش بینی می‌شود.

مجتبی میهن پرست در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توده گرد و غبار طی امروز در آسمان استان ماندگار خواهد بود.

وی گفت: انتظار داریم از عصر امروز حتی شدت و غلظت این توده نیز به صورت مقطعی افزایش پیدا کند و غلیظ‌تر شود.

وی افزود: برای فردا انتظار داریم تا حدودی این توده رقیق‌تر شود و شدت آن‌چنانی نداشته باشد.

وی گفت: از طرفی طی امروز نیز وزش باد نیز در استان مورد انتظار است، علاوه بر این احتمال بارش‌های بسیار ضعیف و پراکنده در نواحی شمالی استان را داریم که قابل ملاحظه و چشمگیر نیست.

تداوم آلودگی هوا و گرد و غبار در شهرهای کرمانشاه

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در استان کرمانشاه عدد شاخص لحظه‌ای در ایستگاه قصرشیرین، سرپل ذهاب، پاوه و کنگاور ناسالم و خطرناک است.

وی افزود: شاخص کیفیت هوا در ایستگاه قصرشیرین عدد ۲۲۵، سرپل ذهاب ۴۷۸، کنگاور ۱۵۴و پاوه ۱۲۵ است که بیانگر هوای ناسالم و خطرناک برای تمام گروه‌های سنی است.

سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: وضعیت هوای شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب بر اساس عدد شاخص لحظه‌ای در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد و افراد باید از انجام فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

جلیلیان با اشاره به کاهش غلظت گرد و غبار هوا در سایر ایستگاه‌های استان کرمانشاه، گفت: عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه کرمانشاه زیبا پارک عدد ۷۹ و اسلام آبادغرب ۱۰۰ است.

همه مقاطع تحصیلی قزوین، البرز و آبیک مجازی شدند

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین دقایقی پیش از تعطیلی کلیه مقاطع تحصیلی نوبت بعد از ظهر در شهرستان‌های البرز و آبیک خبر داد.

همچنین عباس کاظمی فرماندار قزوین نیز عنوان کرد: با توجه به افزایش سطح آلودگی هوا و غلظت گرد و غبار بر اساس شاخص‌ها کلیه مقاطع تحصیلی شیفت بعدازظهر امروز شنبه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

گفتنی است مدارس نوبت صبح شهرستان البرز و آبیک نیز به صورت مجازی برگزار شده بودند.

مدارس ۷ شهرستان در کردستان به دلیل گرد و خاک تعطیل است

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان مبنی بر شکل‌گیری توده گرد و غبار از کشورهای همسایه و اعلام اداره‌کل محیط زیست در خصوص تداوم آلودگی هوا، با دستور استاندار کردستان کلیه مدارس، مهدهای کودک و آموزشگاه‌های شهرستان‌های سنندج، دیواندره، کامیاران، بیجار، قروه، سقز و دهگلان در مناطق شهری و روستایی و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روز شنبه ۲۰ فروردین ماه تعطیل بوده و آموزش از طریق فضای مجازی و بستر شبکه شاد دنبال و پیگیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به بارش باران در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد تصمیم گیری در خصوص فعالیت مدارس از سوی فرمانداران این شهرستان‌ها اعلام می‌شود.

گفتنی است، از روز جمعه گرد و غبار شدیدی استان کردستان را تحت تأثیر قرار داده و بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران، وضعیت آلودگی هوای استان خطرناک اعلام شده است.

بارش ها باعث کاهش غلظت آلاینده ها در زنجان می شود

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان استان قسمتی ابری و غبار آلود بوده و سامانه بارشی هم وارد استان شده است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در استان زنجان با رعد و برق و تگرگ همراه خواهد بود، اظهار داشت: در این میان به شهروندان توصیه می‌شود در بلندی‌ها تردد نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان زنجان هشدار داد و تاکید کرد: همچنین به علت بارش باران احتمال آبگرفتگی معابر در استان هم وجود دارد که در این میان به شهروندان توصیه می‌شود از تردد در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خود داری کنند.

رحمان نیا تاکید کرد: همچنین با بارش‌های خوب امروز از غلظت آلاینده‌ها و گردوغبار در استان کاسته می‌شود.

جزئیات تصمیمات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

در پی ورود گردوغبار فرا منطقه‌ای و افزایش آلودگی هوا در ۳ شهر استان مرکزی کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی تشکیل جلسه داد و مصوباتی داشت.

سرپرست محیط زیست استان مرکزی در خصوص جزئیات تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای این استان گفت: بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا، با توجه به روند کاهش شاخص آلودگی هوا و پیش بینی کاهش پارامترهای آلودگی، روز شنبه ۲۰ فروردین کلیه ادارات و مدارس استان برقرار و باز است.

سید مهدی مصطفوی افزود: همچنین رعایت شرایط ویژه مواجهه با آلودگی هوا برای دستگاه‌های اجرایی و شهروندان الزامی است که شامل این موارد است؛

ممنوعیت مسابقات ورزشی، ممنوعیت‌فعالیت‌های عمرانی تولید کننده گرد و غبار، توصیه به محدودیت استفاده افراد از وسایل تک سرنشین، توصیه به خود مراقبتی شهروندان، ممنوعیت اقدامات منجر به افزایش آلودگی هوا از قبیل آتش زدن برگ‌های درختان و…، توصیه بر کاهش حضور بیماران قلبی عروقی؛ تنفسی؛ خردسالان؛ سالمندان؛ خانم‌های بار دار؛ جانبازان شیمیایی در محیط‌های باز و غیر سرپوشیده، آمادگی اورژانس و مراکز درمانی، جلوگیری از حمل و نقل وسایلی که آلودگی مشهود دارند، تعطیلی موقت معادن و صنایع آلوده کننده هوا (مطابق فهرستی که محیط زیست اعلام می‌کند)، ممنوعیت مصرف سوخت مایع در همه صنایع از جمله نیروگاه، تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی.

وزش باد همراه با گرد و خاک خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

مهدی اله‌پور اظهار کرد: با تداوم ماندگاری آلاینده‌ها در هوای تنفسی مشهد، کیفیت هوای مشهد در روز شنبه ۲۰ فروردین، برای ششمین روز پیاپی در وضعیت هشدار قرار دارد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: شاخص کنونی کیفیت هوای مشهد ۱۴۹ ای.کیو.آی و نشانگر هوای ناسالم و وضعیت هشدار است.

وی افزود: وزش باد و تغییرات جوی موجب افزایش شدت گرد و غبار در هوای این کلانشهر شده است.

اله‌پور گفت: هم اکنون کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، سمزقند، شهید کریمی، امامیه، چمن، شهید آوینی، الهیه، خیام جنوبی و لشگر در وضعیت هشدار و آلوده برای تمامی افراد و در ۱۴ منطقه دیگر این شهر در وضعیت هشدار و آلوده برای افراد حساس قرار دارد.

هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد بر اساس بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از عصر امروز شنبه با توجه به تغییر فشار هوا و همچنین مسیر جریانات جوی بر روی استان خراسان رضوی ضمن افزایش شدت وزش باد، همچنان شاهد روند افزایش ریزگردها و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط استان هستیم.

در این اطلاعیه ضمن اشاره به این که این وضعیت از عصر شنبه تا پایان وقت روز یکشنبه ادامه دارد آمده است: پیش‌بینی می‌شود شدت وزش باد، احتمال بروز خسارت در نواحی بادخیز استان را نیز در پی داشته باشد.

این اطلاعیه پیش بینی کرده است که وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با گرد و خاک و کاهش میدان دید و در بیشتر نقاط همراه با کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت به ویژه در نواحی بادخیز استان باشد.

همچنین در این اطلاعیه توصیه شده است تا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل خودداری کنند.

هوای استان سمنان در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

بهرام علی ظاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط آب و هوا و آلودگی ناشی از غبار، آلاینده‌ها و ریزگردها در استان سمنان همزمان با روز شنبه، تاکید کرد: هوای استان امروز آلوده است لذا از فعالیت‌های بیرون از منزل می‌بایست دوری کرد.

وی با بیان اینکه بررسی میزان ریزگردها و گرد و غبار نشان داد میانگین شاخص آلودگی هوای سمنان روی عدد ۲۰۰ واحد و در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها است، تاکید کرد: به ورزشکاران توصیه می‌شود که در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نکنند.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان همچنین گفت: نوزادان سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز تا حد ممکن از منزل خارج نشوند.

ظاهری با بیان اینکه امروز کمیته اضطرار هوای سمنان برای بررسی شرایط بهبود وضعیت هوا برگزار خواهد شد، گفت: در دسته بندی شرایط آلودگی هوا شاخص بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۰ به بالا خطرناک تعریف شده است.

ریزگردها سبب آلودگی هوای مازندران شده است

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

محمدرضا رضوی با بیان اینکه گرد و غباری که از شمال عربستان و عراق وارد کشور شد به مازندران هم رسیده و موجب آلودگی هوا شده است، افزود: این گرد و غبار با ارتفاع ۸ کیلومتری سطح زمین در ابتدا وارد تهران و سپس مازندران شد.

وی گفت: دیروز در آلاشت دید به ۸۰۰ متر، در رینه به ۱۵۰۰ متر، در سیاه بیشه به ۲ کیلومتر، و در دشت ناز به ۴ کیلومتر کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه با احتمال بارندگی در امروز و فردا وضعیت هوای استان بهتر خواهد شد، گفت: وضعیت هوای استان از عصر امروز همراه با بارندگی و وزش باد پیش بینی می‌شود.

استمرار پدیده گرد و غبار در لرستان / ثبت ششمین روز آلوده در ۱۴۰۱

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

علی سالاروند در سخنانی با اشاره به پدیده گرد و غبار در لرستان اظهار داشت: در حال حاضر هوای شهرستان‌های دورود، کوهدشت و پلدختر در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.

وی بیان داشت: همچنین وضعیت هوای شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، دلفان، الیگودرز، سلسله، ازنا، چگنی و رومشکان در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست لرستان میزان آلودگی هوا در لرستان در حال حاضر را چهار تا پنج برابر حد مجاز اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال، شش روز هوای آلوده در استان داشته‌ایم.

جولان ریزگردها در آسمان کرمان/ سرعت باد افزایش می یابد

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

حمیده حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: طی روزهای اخیر شاهد افزایش آلودگی هوای شهر کرمان و برخی از شهرستانهای استان بوده‌ایم و در روز جاری نیز شدت طوفان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: شدت وزش باد در غرب و جنوب شرق استان بیشتر است و فردا وزش باد و گردوخاک را در اکثر مناطق استان خواهیم داشت.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان از کاهش دید افقی، افزایش آلودگی هوا به خصوص در مناطق شمال و غرب استان خبر داد.

وی گفت: مسافرانی که به استان‌های مجاور به خصوص یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر می‌کنند احتیاط لازم را انجام دهند.

هوای اصفهان آلوده است/ احتمال افزایش غلظت آلاینده ها تا فردا

ردپای گردوغبار از خوزستان تا تهران/ ریزگردها به شمال رسیدند!

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کیفیت هوا در ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان‌های احمدآباد با شاخص ۱۰۶، استانداری با شاخص ۱۲۷، فرشادی با شاخص ۱۲۶، فیض با شاخص ۱۳۴، کاوه با شاخص ۱۴۰، میرزا طاهر با شاخص ۱۲۲ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۴۳ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس است.

او اضافه کرد: شاخص هوا در ایستگاه خیابان‌های انقلاب با میانگین ۱۶۶، باهنر با ۱۵۳، پروین با ۱۷۳، جی با ۱۵۶، بزرگراه خرازی با ۱۷۴ و رهنان با ۱۵۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان، افزود: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگزی و شاهین شهر با شاخص ۱۴۱ و مبارکه با شاخص ۱۱۰ ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان با توجه به غبارآلودگی هوا برغم کاهش شدت فعالیت کانون‌های خارجی ریزگرد اما از فردا بر اثر وزش باد و فعالیت کانون‌های گرد و غبار داخلی احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در مناطق پر تردد شهر اصفهان وجود دارد.

کد خبر 5462639

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی