رفت و برگشت بورس بازها در تابلوی معاملات


رفت و برگشت بورس بازها در تابلوی معاملات

هرچند اصلاح قیمتی در سهم‌های شاخص ساز از نگاه برخی تحلیلگران همچنان وجود دارد اما جذابیت بازار باعث شده تا همچنان نقدینگی در بازار میان گروه های مختلف در گردش باشد.

رفت و برگشت بورس بازها در تابلوی معاملاتبه گزارش ایران اکونومیست، امروز شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۵.۰۹۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۵۸ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۷۲۸ واحدی عدد ۳۷۸ هزار و ۷۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۵.۷۹۸ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۳۵ هزار واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۳.۸۹۱ واحد کاهش، عدد ۲ میلیون و ۷۲۹ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۹ میلیارد و ۳۸۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۵۱۵ هزار و ۷۱۷ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۵ هزار و۹۱ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۳۸ واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۸۸۹ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۳ میلیارد و ۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۳ و ۱۰۳ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر اُفت شاخص کل بورس تهران امروز ایران خودرو با ۷۲۷ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۷۰۲ واحد و بانک ملت با ۶۲۳ واحد کاهش بودند در مقابل اما پالایش نفت تبریز با ۴۵۱ واحد، بانک پارسیان با ۳۸۸ واحد و پالایش نفت بندرعباس با ۳۷۱ واحد بیشترین تأثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، بازار سهام در نخستین روز معاملاتی این هفته در حالی انتظار داشت تا اصلاح قیمت‌ها در کلیت معاملات بازار به افت دسته جمعی نماگرهای منتخب این بازار بیانجامد که در میانه معاملات امروز همسو با شنیده‌هایی از اخبار عملکردی شرکت‌ها در آستانه مجامع سالانه و همچنین انتظارات ارزی و تورمی ناشی از تغییرات بودجه دولت در سهم‌های مؤثر شاهد برگشت روند معاملات از دامنه نزولی به صعودی و به تبع آن سبزپوش شدن شاخص کل هم وزن بر خلاف جهت سایر نماگر ها بود.

هرچند اصلاح قیمتی در سهم‌های شاخص ساز از نگاه برخی تحلیلگران همچنان وجود دارد اما جذابیت معاملات بازار برای حقیقی‌های ماجراجو باعث شده تا نقدینگی در گردش بازار این روزها گروه‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط و یا برخوردار از سهام شناوری پایین را با دیدگاه کوتاه مدت نگری در کانون توجه خود قرار دهد.

در این بین سهم‌های منتفع از رشد تورمی قیمت‌ها و همینطور آزاد سازی ارز مثل گروه غذایی، دارو و زراعت در کنار گروه ترابری و پرداخت که می‌توانند از سود تقسیمی مناسب نیز در مجمع سالیانه سهامداران خود برخوردار باشند همچنان مورد توجه فعالان بازار هستند.

در گروه خودرویی‌ها نیز نماد معاملاتی خگستر همچنان بی اعتنا به سایر نمادهای معاملاتی گروه خودرویی‌ها و برخلاف جهت رفتار حاکم بر این گروه در حالی می تازد که هنوز از توقف نماد این سهم از سوی نهاد ناظر بازار سهام برای بررسی گزارش‌های این شرکت و رفتار مدیران جدید آن با توجه پیشینه خود در بازار سرمایه خبری نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی