مخبر: سرعت توسعه صنعتی کشور کافی نیست


مخبر: سرعت توسعه صنعتی کشور کافی نیست

تهران- ایرنا- معاون اول رییس جمهور سرعت مسیر توسعه صنعتی کشور را ناکافی دانست و تاکید کرد تا با اصلاح مسیرهای گذشته، نقشه راه دقیق و درستی را باید در پیش گرفت.

به گزارش حوزه دولت ایرنا، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در هفتمین نشست کمیته علمی طرح تدوین نقشه راهبردی صنعتی کشور و ارتقاء تولید داخل گفت: ضرورت دارد تا نقشه راه و طرحی جامع برای توسعه تمامی ابعاد صنعت کشور تدوین شود.

وی ادامه داد: این نقشه راه باید به گونه‌ای تدوین شود که اکثریت صاحب نظران عرصه صنعت در خصوص آن اتفاق نظر داشته باشند تا مشارکت عمومی و همگرایی را در اجرای این نقشه راه، شاهد باشیم.

معاون اول رییس جمهور به اینکه برخی کشورها مسیر توسعه صنعتی را همزمان با ایران آغاز کردند اما امروز از ما جلوتر هستند گریزی زد و گفت: به دلیل بی‌توجهی به ظرفیت‌های کشور و برنامه‌ریزی‌های ناقص و نادرست، مسیر توسعه صنعتی کشور از سرعت کافی برخوردار نیست و ضروری است تا با اصلاح مسیرهای گذشته، نقشه راه دقیق و درستی را در پیش بگیریم.

مخبر به نامگذاری سال جدید با عنوان «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» اشاره می‌کند و می‌گوید: رهبر معظم انقلاب با این نامگذاری، به یکی از حیاتی‌ترین نیازهای کشور تاکید می کنند تا تمرکز دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بر این موضوعات مهم معطوف شود.

معاون اول رییس جمهور تاکید دارد که باید راهبردها و ساختارهای مشخصی برای توسعه صنعتی کشور در اختیار داشته باشیم تا تمامی صنایع مختلف براساس یک سند مشخص و متقن در مسیر توسعه حرکت کنند.

این نشست که پیش از ظهر امروز شنبه به ریاست مخبر برگزار شد، عادل آذر مشاور رییس جمهور و رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی گزارشی از طرح تدوین نقشه راهبردی صنعتی و ارتقاء تولید داخل ارائه کرد که در آن به ریشه‌های تاریخی واگرایی اقتصاد ایران اشاره و توضیحاتی نیز در خصوص مطالعه تطبیقی کشورهای منتخب و راهبردها و استراتژی صنعتی آنها طی دهه‌های اخیر مطرح شد.

اهمیت توسعه همگرایی و سرمایه گذاری مشترک در صنعت کشور از دیگر موضوعاتی بود که به آن تاکید شد و زنجیره ارزش جهانی هم به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه صنعتی به بحث و گفت و گو گذاشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته