آیا فعالیت در حوزه رمز ارز جرم است؟


آیا فعالیت در حوزه رمز ارز جرم است؟

یک کارشناس گفت: بدون جرم‌انگاری خاص، نمی‌توان مجازاتی در نظر گرفت و بدون منع صریح قانونی هم نمی‌توان از فعالیت‌ها جلوگیری کرد.

اسعدی نژاد گفت: مطابق ماده ۲ قانون مجازات اسلامی، هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است جرم محسوب می‌شود. یعنی بدون جرم‌انگاری خاص، نمی‌توان مجازاتی درنظرگرفت و بدون منع صریح قانونی هم نمی‌توان از فعالیت‌ها جلوگیری کرد. همچنین مجوزی هم توسط بانک مرکزی به عنوان متولی این امر به صرافی‌ها اعطا نشده است.

به گفته این استاد دانشگاه، یکی از ویژگی‌های اصلی بازار ارز‌های دیجیتال این است که هیچ یک از دولت‌ها امکان مداخله در آن را ندارند در واقع فناوری در بستر بلاک چین مستقر شده و یکی از دلایلی که رونق پیدا کرده همین است.

او گفت: هر چند فعالیت در حوزه رمز ارز به طور مشخص جرم انگاری نشده، اما تحت عناوینی، چون اخلال در نظام اقتصادی قابل پیگرد است البته نباید قانون به صورت کلی جرم انگاری کند بلکه باید به طور دقیق و مشخص و هر جرمی ضمانت اجرای آن مشخص شود.نکته دیگر این است که برخی از عدم اطلاع افراد تازه وارد در بازار‌های مالی سوء استفاده نموده و دارایی‌های آن‌ها را با توسل به وسایل فریبنده اخذ کرده که حسب مورد می‌تواند از مصادیق کلاهبرداری یا جرم‌های دیگر این حوزه باشد.

به گفته یک کارشناس، یکی از دلایل محبوبیت رمز ارزها در بین مردم نداشتن تورم،یکسان بودن قیمت در تمام دنیا و غیرقابل قابل جعل کردن آنهاست،درضمن جابه جایی آنها از ارز و طلا نیز بسیار راحت تر است.همه چیز بیت کوین بی نام و نشان است و رد گیری کسی که از آنرا خرج میکند بسیار دشوار که یکی از دلایل محبوبیت آن است،بیت کوین آینده مشخصی ندارد و افزایش و کاهش آن دست کسی نیست.

بیت کوین واحد پول مجازی است که حاصل انقلاب در قلب اینترنت است که در روند استخراج ساخته می‌شود که به آن حفاری هم گفته می‌گویند در این روند رایانه‌ها باید مسائل بسیارپیچیده ریاضی را حل کنند.

بیت کوین شاخه هایی به نام بیت کوین گلد و بیت کوین نقد را دارد که هدف آن افرایش سرعت تراکنش در شبکه است.

پول در نرم افزار کیف پول نگهداری می‌شود، و به شما اجازه می‌دهد، بیت کوین را ذخیره و یا ارسال کنید.این نقل و انتقال با تایید در شبکه ممکن می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز