تلاش دولت در انجام واکسیناسیون موجب کاهش مرگ و میر شده است


تلاش دولت در انجام واکسیناسیون موجب کاهش مرگ و میر شده است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه بابیان اینکه تلاش دولت برای انجام واکسیناسیون و مشارکت مطلوب مردم سبب کاهش مبتلایان و به حداقل رسیدن تعداد جانباختگان ناشی از بیماری کرونا شده است، گفت: خانواده‌ها از عادی‌انگاری پرهیز کنند و در انجام واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 سال نیز همکاری مناسبی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، «بهمن امیری مقدم» روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ارتباط تصویری و با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: پوشش واکسیناسیون کرونا در کودکان پنج تا ۱۲ سال در مقایسه با گروه‌های سنی بالاتر، کمتر است و برهمین اساس انتظار داریم خانواده ها همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی اظهار داشت: عامل واکسیناسیون یکی از دلایل مهم در کاهش تعداد مبتلایان به کرونا و عبور از پیک ششم بود و براساس توصیه صورت گرفته باید واکسیناسیون به عنوان راهکاری در دسترس برای کنترل بیماری کرونا مدنظر قرار گیرد و هم استانی هایی که تاکنون واکسن دوز سوم خود را تزریق نکرده اند، در اسرع وقت نسبت به این کار اقدام کنند.

نماینده عالی دولت از ضرورت تبیین و اقناع افکار عمومی برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا با همکاری فعالان عرصه اطلاع رسانی خبر داد و گفت: صدا و سیما و رسانه ها برای پیشگیری از شیوع دوباره بیماری کرونا فعالانه عمل کنند تا روند کاهش محدودیت و ممنوعیت ها تداوم یابد.

وی رعایت توصیه های بهداشتی توسط اقشار مختلف را ضروری دانست و گفت: براساس تصمیم ستاد کرونا، بازگشایی مراکز آموزشی با جدیت استمرار می یابد و با توجه به اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها خسارت‌های غیرقابل جبرانی ایجاد کرده و عموماً سبب افت تحصیلی شده باید شرایط لازم برای فعالیت مراکز آموزشی با همکاری دستگاه‌های ذی ربط مهیا شود و مشکلات احتمالی نیز به سرعت رفع شود.

امیری مقدم، در ادامه ضمن گرامیداشت روز جهانی بهداشت از زحمات و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان تشکر کرد و گفت: سلامت عمومی جامعه در اولویت قرار دارد و طبعاً عبور از مشکلات فعلی نیازمند مشارکت و همراهی بیشتر مردم است.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: واکسیناسیون گروه‌­های هدف دوز سوم واکسن کرونا باید با سرعت و شتاب بیشتری صورت بگیرد و گروه هدف در اسرع وقت برای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی اظهار داشت: اگر امروز با کاهش تعداد مبتلایان ناشی از بیماری کرونا مواجه هستیم، به دلیل ترزیق واکسن و اقدامات دولت برای گسترش واکسیناسیون در جامعه است؛ بنابراین باید والدین و کادر آموزشی دانش آموزان را بیش از پیش برای ترزیق واکسن تشویق و ترغیب کنند تا این شور و نشاطی که در جامعه برای بازگشایی مدارس ایجاد شده، دوباره با خطر مواجه نشود.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایطی که در کشور و استان در بحث بیماری اُمیکرون وجود دارد به تلاش همه جانبه عموم مردم برای پایان بیماری کرونا نیاز داریم و تمامی اصناف و سازمان ها و ادارات باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی را همچنان در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: بازگشایی فضای آموزشی منجر به ایجاد نشاط در کشور شده و همین تدریس حضوری خیلی بهتر و اثربخش تر از آموزش به وسیله فضای مجازی است؛ زیرا آموزش حضوری علاوه بر اینکه عقب افتادگی در بخش آموزش را جبران می کند از سوی دیگر منجر به تقویت مهارت های ارتباطی و اجتماعی دانش آموزان و همچنین ایجاد رابطه صمیمی تر بین دانش آموزان با معلمین کادر آموزش می شود.

وی هرگونه عادی انگاری در بحث رعایت شیوه نامه های بهداشتی را نتیجه گسترش بیماری اُمیکرون در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: در جامعه نباید به هیچ عنوان عادی انگاری داشته باشیم و هر فردی که در جامعه نبست به رعایت این شیوه نامه ها بی تفاوت باشد در واقع به روند سلامتی و تندرستی در جامعه صدمه وارد کرده است و تمامی اصناف و کارمندان سازمان ها باید با تمام جدیت شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

مقام عالی استان افزود: رعایت اصول بهداشتی مانند ماسک زدن، فاصه گذاری اجتماعی و ترزیق دوز سوم واکسن باید با تمام جدیت در جامعه رعایت شود تا گرفتار پیک های بعدی بیماری نشویم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اقناع سازی جامعه برای تشویق آحاد مختلف مردم برای ترزیق دوزهای مختلف واکسن، خواستار تشویق سنین ۵ تا ۱۲ سال برای ترزیق واکسن در استان شد و از آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان خواست در این راستا به صورت هماهنگ اقدام کنند.

امیری مقدم، همچنین از آموزش و پرورش استان خواست که نظارت دقیق و برنامه ریزی همه جانبه ای برای گسترش ترزیق واکسن بین دانش آموزان و همچنین رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط دانش آموزان در مدارس داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه موظف است که هرچه سریعتر نسبت به بازگشایی کلاس های آموزشی برای دانشجویان اقدام کند و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نخواهد بود.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار بحث ساماندهی سرویس مدارس از سوی آموزش و پرورش استان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد