رسوایی دیزلی 1.5 میلیارد دلاری تویوتا در استرالیا!


رسوایی دیزلی 1.5 میلیارد دلاری تویوتا در استرالیا!

تویوتا با رسوایی دیزلی خود در استرالیا مواجه شده است و این خودروساز ژاپنی طبق رأی دادگاه فدرال شاید مجبور شود تا 1.5 میلیارد دلار را بپردازد. تویوتا به نصب فیلترهای ذرات دیزلی معیوب در خودروهای خود متهم شده است. این شکایت بیش از 264 هزار دستگاه هایلوکس، فورچونر و پرادو تولیدی بین اکتبر 2015 … The post رسوایی دیزلی 1.5 میلیارد دلاری تویوتا در...

تویوتا با رسوایی دیزلی خود در استرالیا مواجه شده است و این خودروساز ژاپنی طبق رأی دادگاه فدرال شاید مجبور شود تا ۱.۵ میلیارد دلار را بپردازد. تویوتا به نصب فیلترهای ذرات دیزلی معیوب در خودروهای خود متهم شده است. این شکایت بیش از ۲۶۴ هزار دستگاه هایلوکس، فورچونر و پرادو تولیدی بین اکتبر ۲۰۱۵ تا آوریل ۲۰۲۰ را شامل می‌شود. فیلترهای ذرات دیزل برای از بین بردن آلاینده‌های مضر پیش از خروج از اگزوز خودرو طراحی شده‌اند اما نمونه‌های معیوب مشاهده شده در محصولات تویوتا باعث شده است دود سفیدرنگی وارد هوا شود. در این شکایت آمده است فیلترهای معیوب باعث افزایش مصرف سوخت و استهلاک پیشرانه نیز می‌شوند.

رسوایی دیزلی 1.5 میلیارد دلاری تویوتا در استرالیا!

دادگاه می‌گوید ارزش خودروهای تحت تأثیر این موضوع به‌صورت متوسط ۱۷.۵ درصد کاهش یافته است که به ازای هر دستگاه خودرو حدود ۵۲۳۰ دلار است. برخی رانندگان همچنین در صورتی که خودروهای خود را تعمیر کرده باشند هزینه‌های بیشتری را نیز متحمل شده‌اند. اگر تمامی رانندگان تحت تأثیر این قضیه شکایت کنند و مدعی خسارت شوند تویوتا مجبور به پرداخت بیش از ۱.۵ میلیارد دلار خواهد شد. مدعی اصلی این شکایت آقای کن ویلیامز است که گفته است که از رأی دادگاه هیجان‌زده شده است. او اظهار می‌دارد:

صدها و هزاران مصرف‌کننده معمولی استرالیایی که این خودروها را خریداری کرده‌اند هم‌اکنون از متحمل شدن خسارات متنوع آگاه شده‌اند. امیدوارم رأی امروز دادگاه کمی آرامش خاطر را برای افرادی همچون من که هزینه‌های اضافی را برای این خودروها پرداخت کرده‌ایم به همراه داشته باشد.

رسوایی دیزلی 1.5 میلیارد دلاری تویوتا در استرالیا!

تویوتا هم می‌گوید در حال بررسی رأی دادگاه است. این خودروساز با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

ما در هر مرحله‌ای معتقدیم اقدامات مشتری محور را برای حل نگرانی‌های آن‌ها به کار گرفته‌ایم. تویوتا به دقت رأی اولیه دادگاه را پیش از هرگونه اظهارنظر بررسی خواهد کرد.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا