اعتراض غریب آبادی به برخورد خشونت آمیز پلیس دانمارک با پناهجوی ایرانی


اعتراض غریب آبادی به برخورد خشونت آمیز پلیس دانمارک با پناهجوی ایرانی

تهران - ایرنا - دبیر ستاد حقوق بشر ضمن اعتراض به برخورد فیزیکی خشونت‌آمیز ماموران دانمارک با تبعه ایرانی، از مقامات این کشور خواست تا ضمن توقف این قبیل اقدامات ضد بشری از اعمال استانداردهای دوگانه نسبت به اتباع کشورها خودداری کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از ستاد حقوق بشر، «کاظم غریب آبادی» در نامه‌ای به «ماتیاس تسفایه»، وزیر مهاجرت دانمارک نسبت به برخورد خشونت آمیز و غیر انسانی پلیس این کشور با یک زن پناهجوی ایرانی اعتراض کرد.

غریب‌آبادی در این نامه بازگرداندن این زن ایرانی پناهجو به همراه دو فرزندش و جداکردن وی از فرزند یکساله‌اش که به همراه پدرش در دانمارک ماندگار شده همچنین اعمال خشونت و رفتار غیرانسانی علیه وی را نقض تعهدات دانمارک در حوزه حقوق کودک، منع خشونت علیه زنان، نقض ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۷ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی درباره ممنوعیت آزار و شکنجه و رفتارهای خلاف انسانی یا ترذیلی خواند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: فیلم ها و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد چهار نفر این تبعه ایرانی را به صورت خشونت‌آمیز روی زمین نگاه داشته و سر او را به روی سنگفرش گرفته‌اند. فردی با لباس شخصی نیز از داخل خودرو دستبند و پابند می‌آورد تا زن را از تحرّک بازدارد. برخی گزارش‌ها حاکی است که این برخورد در مقابل چشمان فرزندان خردسال این زن صورت گرفته است.

دبیر ستاد حقوق بشر ضمن اعلام مراتب اعتراض خود درباره برخورد فیزیکی خشونت آمیز ماموران دانمارک با این تبعه ایرانی از وزیر مهاجرت و سایر مقامات ذیربط دانمارکی خواست تا ضمن توقف این قبیل اقدامات ضد بشری از اعمال استانداردهای دوگانه نسبت به اتباع کشورها خودداری کرده و برای جبران خسارات مادی و معنوی وارده به این قربانی خشونت، اقدام و از اخراج اجباری وی ممانعت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)