شاسی بلند کوپه برقی هندی معرفی شد، کانسپت مدرن تاتا کرو


شاسی بلند کوپه برقی هندی معرفی شد، کانسپت مدرن تاتا کرو

شرکت تاتا موتورز که زمانی ارزان‌ترین خودرو جدید دنیا را تولید می‌کرد، از کانسپت جدیدش رونمایی کرده است. اما این مدل نمونه اولیه یک خودروی شهری ارزان نیست، بلکه یک شاسی بلند کوپه زیبا با پیشرانه تمام...

شرکت تاتا موتورز که زمانی ارزان‌ترین خودرو جدید دنیا را تولید می‌کرد، از کانسپت جدیدش رونمایی کرده است. اما این مدل نمونه اولیه یک خودروی شهری ارزان نیست، بلکه یک شاسی بلند کوپه زیبا با پیشرانه تمام برقی است. کانسپت تاتا کرو زبان طراحی آینده این برند را به تصویر می‌کشد و در عرض دو سال آینده مدل تولیدی آن عرضه خواهد شد.

کرو برای ارائه بهترین ترکیب ممکن بین ظاهر، عملکرد و کاربردی بودن طراحی شده‌ است. شکل کلی خودرو ما را به یاد رنو آرکانا و امثال آن می‌اندازد، اما اورهنگ کوتاه‌ترش باعث شده اسپورت‌تر از رقبای اروپایی خودش به نظر برسد. چون تاتا کرو یک خودروی مفهومی است، شاهد دستگیره درها و دوربین‌های کوچک به جای آینه بغل نیستیم.

یکی از ویژگی‌های طراحی جالب این مدل نوار LED در پشت است، که دور شیشه عقب را فرا گرفته است. در بالای آن یک اسپویلر دوتکه قرار دارد که درب صندوق عقب را از سقف پانورامیک جدا می‌کند. در زیر این عناصر نورپردازی خلاقانه، یک نوار LED دیگر وجود دارد که چراغ‌های عقب را به یکدیگر متصل می‌کند.

شاسی بلند کوپه برقی هندی معرفی شد، کانسپت مدرن تاتا کروتاتا کرو

کابین نیز از طراحی ساده‌ای بهره می‌برد، با یک داشبورد مسطح که یک نمایشگر تبلت‌مانند روی آن قرار گرفته است. پنل های تهویه دارای دکمه‌های لمسی خازنی هستند و همچنین یک کنسول مرکزی شناور با انتخابگر دنده در کابین دیده می‌شود. فرمان با چرم آبی تزئین شده است که با رنگ داشبورد همخوانی دارد. یک نمایشگر کوچکتر اطلاعات اولیه مربوط به خودرو و سفر را ارائه می‌دهد.

تاتا می‌گوید که نسخه تولیدی کانسپت کرو در عرض دو سال آینده عرضه خواهد شد و اولین نسخه قابل تحویل تمام برقی خواهد بود. این مدل روی پلتفرم برقی نسل ۲ این شرکت ساخته می‌شود و همچنین با پیشرانه احتراقی یا هیبریدی در دسترس خواهد بود. اگر حداقل ۷۰ یا ۸۰ درصد از طرح مفهومی در مدل تولیدی مورد استفاده قرار بگیرد، شاهد یک محصول بسیار جذاب خواهیم بود. متأسفانه این مدل فقط در هند عرضه خواهد شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)