مجلس طرح دوفوریتی را برای ساماندهی بازار خودرو ارائه کند


مجلس طرح دوفوریتی را برای ساماندهی بازار خودرو ارائه کند

نماینده اقلید در مجلس گفت: از مجلس می‌خواهیم یک طرح دوفوریتی را برای ساماندهی بازار خودرو ارائه کند تا انحصار در بازار خودروها بعد از انقلاب برای همیشه شکسته شود.

مجلس طرح دوفوریتی را برای ساماندهی بازار خودرو ارائه کند

به گزارش راهبرد معاصر، «مسلم صالحی» نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 فروردین) در نطق میان دستور خود با اشاره به ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی و تسلیت به علما و طلاب حوزه های علمیه اظهار داشت: از دستگاه های امنیتی کشور خواست تا بیش از پیش در حفظ جان و امنیت مردم کشور کوشا باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اخیرا شاهد سرمازدگی بیش از حد محصولات کشاورزی به ویژه گندم بودیم و اگر دولت نتواند برنامه ریزی منسجمی برای کنترل قیمت گندم داشته باشد، قطعاً در تابستان با مشکل مواجه خواهیم شد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس خاطر نشان کرد: بیمه محصولات کشاورزی به دلیل عدم عملکرد مناسب دستگاه های متولی، باعث عدم اعتماد در بین کشاورزان شده و کشاورزان محصولات کشاوری را بیمه نکرده اند که این مسئله باعث خسارت بیش از پیش به جامعه کشاورزان شده است.

صالحی بیان داشت: سیاست های غلط در صادرات و واردات محصولات کشاورزی باعث شده برخی از محصولات تا 40 هزار تومان افزایش قیمت داشته باشد که می طلبد وزارت جهاد کشاورزی جدی تر و با اتخاذ سیاست های درست در صادرات و واردات محصولات کشاورزی در تنظیم بازار کمک کند.

وی در تذکری خطاب به وزیر صمت در مورد بحث قرعه کشی خودروها گفت: وزیر صمت تعهد داده بود که در بحث حذف قرعه کشی خودرها اقدام جدی به عمل بیاورد که همچنان پابرجاست؛ از طرفی شاهد هستیم هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصوبه مجلس و شورای نگهبان در خصوص واردات خودرو را رد کرد، این در حالی است که بر اثر بی کیفیتی خودروهای داخلی 750 نفر از هموطنان عزیزمان در ایام نوروز جان خود رو از دست دادند.

نماینده مردم در توصیه ای به فرماندهی پلیس راهور گفت: یک بار برای همیشه جلوی شماره گذاری خودروهای بی کیفیت را بگیرید تا خودرو سازان یک بار برای همیشه خود را جمع کنند.

صالحی ادامه داد: از مجلس میخواهیم یک طرح دوفوریتی را برای ساماندهی بازار خودرو ارائه کند تا انحصار در بازار خودروها بعد از انقلاب برای همیشه شکسته شود؛ چرا جان 100 میلیون نفر را به بهانه حمایت از داخل گرفته اید؟ خودرو سازان در این چهل و چند سال چه کار کرده اند که هنوز توقع دارند مجلس و دولت از آن ها حمایت کنند؟

وی اشاره کرد: دولت قول داد که سهام خودش را در سایپا و ایران خودرو را واگذار کند، امروز شاهد این هستیم که شرکت های زیر مجموعه دولت میخواهند سهم سایپا و ایران خودرو را خریداری کنند؛ کجای دنیا شرکت های زیر مجموعه دولت سهم دولت را خریداری میکنند؟ مردم ما چه گناهی کرده اند که باید تاوان بی عرضگی مسئولان ایران خودرو و سایپا با از دست دادن جان هایشان بدهند.

نماینده مردم اقلید در مجلس در پایان گفت: همانطور که رئیس جمهور قول دادند، از دولت میخواهیم هر چه زودتر لایحه نظام پرداخت هماهنگ حقوق را به مجلس بیاورد تا بیش از این شاهد بی عدالتی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت نباشیم./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر