آلودگی ناشی از قطع برق و نقص فنی در کارخانه سیمان شهرکرد برطرف می‌شود


آلودگی ناشی از قطع برق و نقص فنی در کارخانه سیمان شهرکرد برطرف می‌شود

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خروج گرد و غبار از تاسیسات کارخانه سیمان شهرکرد به علت قطعی برق و بروز نقص فنی روی داد، گفت: پیگیری‌های لازم در این باره انجام شده است و عملیات به‌روزرسانی فیلترها نیز به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تعدادی از مخاطبان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری در پیام‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی، خواستار پیگیری‌ علت آلودگی و خروج گرد و غبار از تاسیسات کارخانه سیمان شهرکرد شدند که خبرنگار ایرنا این موضوع را با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان و همچنین رییس کارخانه سیمان مطرح کرد.

مدیرکل حفاطت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: کارخانه سیمان شهرکرد جزء واحدهای صنعتی دارای سیستم پایش برخط است و خروجی‌های آن به صورت شبانه‌روزی از نظر میزان آلایندگی توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست بررسی و رصد می‌شود.

شهرام احمدی با بیان اینکه مشکل پیش آمده در روزهای ۱۸ و ۲۰ فروردین و خروج آلاینده‌ها از این واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در پیگیری انجام شده، مسوول ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست (اچ اس ای) کارخانه علت خارج شدن میزان آلاینده‌ها از حدود استاندارد به مدت نیم ساعت در روز پنجشنبه ۱۸ فروردین را قطعی برق اعلام کرد.

احمدی یادآور شد: در روز شنبه ۲۰ فروردین نیز از ساعت سه بامداد تا حوالی ظهر بر اساس نمودارهای زیست‌محیطی، میزان آلایندگی کارخانه سیمان در چند مورد از حد مجاز خارج و دوباره به حد استاندارد برگشته بود که با پیگیری‌های انجام شده در همان روز، علت ادامه یافتن مشکل خروج آلاینده‌ها از طرف مسوولان کارخانه سیمان شهرکرد بروز نقص فنی اعلام شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری به ارائه تذکرات زیست‌محیطی به این واحد صنعتی برای رفع مشکل به وجود آمده در کمترین زمان اشاره و تصریح کرد: عملیات تعمیر و به‌روزرسانی فیلترهای این واحد صنعتی به زودی آغاز خواهد شد و پس از بررسی‌های کارشناسی و الزام رعایت استانداردها، این کارخانه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

رییس کارخانه سیمان شهرکرد نیز در ادامه با بیان اینکه وزش باد شدید در روز پنجشنبه هفته گذشته، موجب قطعی برق این واحد صنعتی و خروج فیلترها از مدار شده است، گفت: بازگرداندن فیلتر به مدار و برقراری شرایط عادی پس از قطعی برق نیاز به زمان دارد و این مورد از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان رصد شده است.

سعید نقوی در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه کارخانه سیمان شهرکرد به سیستم پایش آنلاین زیست محیطی مجهز است و میزان خروجی غبار آن در تمام مدت قابل بررسی است، افزود: علاوه بر رصد آنلاین، بررسی‌های زیست محیطی کارخانه در بازه‌های زمانی سه ماهه از طریق شرکت معتمد سازمان حفاظت محیط زیست انجام و به صورت خوداظهاری ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: به زودی از اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت امسال، تعمیرات دوره‌ای کارخانه آغاز خواهد شد که رفع مشکلات بخش فیلترها و به‌روزرسانی آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، کارخانه سیمان شهرکرد در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسیده است و در ۳۵ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش