فرماندار جوانرود: برای حفظ باغات در برابر اثرات خشکسالی باید برنامه‌ریزی شود


فرماندار جوانرود: برای حفظ باغات در برابر اثرات خشکسالی باید برنامه‌ریزی شود

کرمانشاه- ایرنا_ فرماندار جوانرود با اشاره به کاهش میزان بارندگی و خشکسالی گفت: برای حفظ باغات در برابر اثرات خشکسالی باید برنامه‌ریزی های لازم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا؛ «رستگاریوسفی» روز یکشنبه در اولین جلسه بررسی اثرات خشکسالی بر باغات و بررسی آخرین وضعیت دبی چشمه های شهرستان جوانرود با بیان اینکه حفظ باغات موجود یک ضرورت است، افزود: با توجه به اینکه درختان باغات سرمایه باغداران به حساب می‌آید و با بروز خشکسالی سرمایه باغداران در معرض خطر قرار می‌گیرد از این رو باید با اتخاذ تصمیمات و اقدامات لازم باغات موجود حفظ شود.

وی اظهارداشت: شهرستان جوانرود ۲ هزار ۴۰۰ هکتار باغ دارد که از این مقدار ۷۱۸ هکتار دیم و و یک هزارو ۶۸۲ هکتار آبی است.

یوسفی خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی ایجاب می کند تا برنامه ریزی لازم و دقیقی برای کاهش خسارت به بخش کشاورزی به ویژه باغات از سوی سازمان جهاد کشاورزی صورت گیرد.

وی یادآورشد: انتظار می رود آمار باغات در معرض خشکسالی و راهکارهای مقابله با آن و همچنین تشویق و ترغیب باغداران به بیمه محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود نیز در این جلسه گفت: منابع آبی دائم و مطمئنی در این شهرستان نداریم و نه تنها با خشکسالی مواجه هستیم بلکه در دوره خشکی قرار داریم.

«عادل قادری» افزود: در سال‌های اخیر با کاهش قابل‌ توجه میزان بارندگی منابع آبی سطحی مانند چشمه‌ها و قنوات بشدت تحت تأثیر قرار گرفته و میزان آبدهی در این منابع آبی کاهش چشمگیر داشته است.

وی با بیان اینکه از طریق استان پیگیر کاهش اثرات خشکسالی خواهم بود، اظهار داشت: برنامه‌های کاهش اثرات مخرب خشکسالی بر باغات شهرستان جوانرود اجرا می‌شود.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه حدود ۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی و ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار باغات مثمر دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند