انجام 5١ پیوند عضو در ایام نوروز/ رشد ١٨ درصدی مراجعه به مراکز درمانی در تعطیلات نوروزی


رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در نوروز 51 پیوند عضو انجام شد که شامل 2 پیوند قلب، 30 پیوند کلیه و 19 پیوند کبد بوده است.

به گزارش شفاف، جعفر میعادفر گفت: نسبت به سال قبل ۱۸ درصد رشد مراجعه به مراکز درمانی و در خدمات سرپایی ۲۱ درصد و بیماران‌بستری ۹ درصد رشد داشتیم.

در ادامه رئیس اورژانس کشور آمار ارائه خدمات سلامت در ایام نوروزی را اعلام کرد.

در حوزه درمان بالغ بر دو میلیون و ۹۰۰ هزار مراجعه به بیمارستان‌های دانشگاهی کشور داشتیم که از این میزان دو میلیون و ۳۰۰ هزار و بیش از ۵۵۰ هزار خدمات بستری ارائه و بالغ بر ۱۳۱ هزار عمل جراحی در نوروز انجام شده که بیش ۵۲ هزار جراحی اورژانسی و ۷۹ هزار جراحی الکتیو بوده است.


در حوزه بهداشت، حدود ۷۰۰ هزار خدمات غربالگری ارائه شده، در بخش بهداشت محیط در واحد‌های اقامتی ۱۱ هزار و ۸۰۰ مورد بازدید داشتیم که ۳۵۳ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۹۵ مورد پلمب شدند. بیش از ۲۰ هزار مورد بازدید مراکز بین راهی را داشتیم که بیش از ۱۰۰۰ مورد به مراجع معرفی و ۲۰۷ مورد را پلمب کردند. بالغ بر ۶۵۰ تن مواد غذایی فاسد را معدوم کردند.

در حوزه پیش بیمارستانی بالغ بر ۲۸۰ هزار ماموریت انجام شد که ۴۷ هزار مامورین ترافیکی بود که بیش از ۳۸ هزار بیمار را به مراکز درمانی منتقل کردند. همچنین بیش از ۲۲۰ هزار ماموریت غیر ترافیکی بود که ۷۹ هزار نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. ۱۹۶ سورتی پرواز داشتیم.

سازمان انتقال خون بیش از ۸۵ هزار واحد خون از مردم دریافت کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان