مدیران بنیاد شهید در اجرای برنامه‌های عملیاتی پاسخگو باشند


مدیران بنیاد شهید در اجرای برنامه‌های عملیاتی پاسخگو باشند

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: مسئولان بنیاد باید در حوزه مدیریت و مسئولیت خود پاسخگو باشند، در این راستا باید فهم مشترک ایجاد شود چراکه اگر تفاوت وجود داشته باشد هر کسی کار خودش را انجام می‌دهد، به همین منظور باید از نظام تشویق و تذکر استفاده شود.

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نخستین همایش سراسری مدیران کل ستادی و استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالجاری که با محوریت برنامه عملیاتی به صورت سراسری و ویدئو کنفرانس در سالن جلسات شهید رسول‌زاده برگزار شد، با بیان اینکه جامعه هدف بنیاد نیازهای بسیاری دارد، افزود: بخشی از نیازهای جامعه ایثارگری توسط بنیاد شهید پاسخ داده می‌شود و باید به خواسته به حق ایثارگران پاسخ داد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بنیاد شهید گرفتار بحران در زمینه گفت‌ و گو و ادبیات رفتاری با جامعه هدف است، باید حفظ کرامت ایثارگران و رعایت ادب و اخلاق اسلامی در برخورد با جامعه ایثارگری به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه تلاش برای گفت‌ وگوی سازنده با جامعه ایثارگری وظیفه همه مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران است، تاکید کرد: علت بخشی از نارضایتی‌ها عدم تعامل است و باید عزتمندانه به خواسته این این پاسخ داده شود و همه مسئولان وظیفه دارند که پیگیر خواسته‌های قانونی ایثارگران باشند.

اختصاص بودجه‌های استانی بر مبنای برنامه‌های عملیاتی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اذعان داشت: تخصیص بودجه‌های استانی بر مبنای برنامه‌های عملیاتی در نظر گرفته می شود و مسئولان بنیاد در همه سطوح موظف به رعایت قوانین، مقررات، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های قانونی هستند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه تصمیمات مدیران دارای پیامدها و آثار مثبت و منفی در بلندمدت است، بیان کرد: مسائل امروز سازمان‌ها حاصل تدابیر مربوط به گذشته است گذشتگان رویه‌هایی را بنا کردند که تصور می‌کردند که درست است اما امروز گرفتار آن رویه‌ها هستیم و مشکلات امروز به گذشته باز می‌گردد.

وی افزود: اگر به صورت سیستمی به موضوعات توجه نشود پیامدهایی که فکر می‌کنیم مفید است غیرمفید و سمی می شود لذا باید به آثار و پیامدهای بلند مدت تصمیمات و اقدامات توجه شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها نمی‌توان مطلق عمل کرد زیر عالم در حال رشد و پیشرفت است لذا هر کاری که انجام می‌شود باید رویکرد علمی و دلایل صحیح داشته باشد و در مورد تصمیمات، فعالیت‌ها و آثار آن در آینده مطالعه انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی ضمن تأکید بر اجرای برنامه‌های عملیاتی ادامه داد: در بخش‌ها و معاونت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران رویکردهای کلی بر مبنای مطالعات انجام شده و مبانی سیاست‌های کلی و فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری مشخص شد و برنامه‌های عملیاتی و راهبردی بر مبنای همین رویکردها تدوین شده است. این برنامه‌ها میثاق نامه‌ای را شکل داده است که مدیران بنیاد هم جهت و همسو با آن حرکت خواهند کرد و این برنامه‌ها توسط مسئولان هر بخش در لایه‌های مختلف به طرح و اقدام مبدل می شود.

وی با بیان اینکه وظیفه برنامه عملیاتی پیوند دادن اهداف، راهبردها، مأموریت‌ها و چشم‌انداز است و آثار عملیاتی برنامه‌ها باید رصد شود، گفت: برای اینکه برنامه عملیاتی ضمانت اجرایی پیدا کند باید مکانیزم نظارتی ایجاد شود تا الزام اجرایی شدن داشته باشد و مدیر باید پاسخگو باشد، لازم است که شفافیت و گفت و گوی درون و برون‌سازمانی مورد توجه قرار گیرد و سازمان در زمینه برنامه‌های عملیاتی پاسخگو باشد.

در این نشست معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح برنامه‌های عملیاتی و اولویت‌های خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال ۱۴۰۱ پرداختند.

در این نشست نرم‌افزار پایش برنامه‌های عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مورد بررسی قرار گرفت و دستورالعمل‌های پایش برنامه‌های عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران تشریح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی