بررسی موضوع گرانی دارو در کمیسیون بهداشت مجلس


بررسی موضوع گرانی دارو در کمیسیون بهداشت مجلس

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع گرانی‌های اخیر دارو و تجهیزات پزشکی در این کمیسیون خبر داد.

بررسی موضوع گرانی دارو در کمیسیون بهداشت مجلس

به گزارش راهبرد معاصر حسینعلی شهریاری با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای بررسی مشکلات بازار دارو و گرانی آن در هفته‌های اخیر اظهار داشت: در این جلسه با حضور مسئولان وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، بانک مرکزی، بیمه‌ها، سندیکای تولیدکنندگان دارو و واردکنندگان تجهیزات پزشکی و سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات موضوع را بررسی کردیم.

وی افزود: امسال متأسفانه یک دلار هم ارز از طرف بانک مرکزی به وزارت بهداشت تخصیص نیافته و منابع ریالی آن هم تأمین نشده و در نتیجه این وضعیت، شاهد نابسامانی این روزها در بازار دارو و تجهیزات پزشکی هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در بررسی‌های جلسه امروز مشخص شد که ریشه مشکل به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برمی‌گردد و دلایلی هم که نمایندگان ان دو دستگاه امروز ارائه کردند قابل قبول نیست و نباید با این توجیهات، با سلامتی مردم بازی کرد و وقتی حکمی در قانون بودجه مقرر می‌شود، باید اجرا شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: چند روز قبل سخنگوی دولت اعلام کرد که به جای 2 میلیارد دلار، 3 میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی تأمین شده اما در عمل اتفاقی در بازار دارو نیفتاده است.

وی در پایان تأکید کرد: گزارش جلسه امروز را به رئیس مجلس ارائه می‌دهیم تا در سطوح بالا این مسئله پیگیری و هر چه سریع‌تر حل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت