چگونه بفهمیم در قرعه کشی ایران خودرو برنده شدیم + 3 روش برای سال 1401


چگونه بفهمیم در قرعه کشی ایران خودرو برنده شدیم + 3 روش برای سال 1401

در اکثر کشورها، خودرو کالایی مصرفی است اما در کشور ما، خودرو دیگر کالایی مصرفی نبوده بلکه خرید و فروش آن، تبدیل به یک شیوه جدید سرمایه‌گذاری شده است. بعد از اعمال محدودیت‌های فراوان در بازار ارز و بعد...

در اکثر کشورها، خودرو کالایی مصرفی است اما در کشور ما، خودرو دیگر کالایی مصرفی نبوده بلکه خرید و فروش آن، تبدیل به یک شیوه جدید سرمایه‌گذاری شده است. بعد از اعمال محدودیت‌های فراوان در بازار ارز و بعد از آنکه قیمت کارخانه‌ای خودروها با قیمت بازار آزاد آنها، به اختلاف معناداری رسید، خیلی‌ها که نگران از دست‌دادن سرمایه زندگی‌شان بودند، به بازار خودرو روی آوردند تا شانس‌شان را امتحان کنند.

اما تقاضا برای خرید خودرو، بسیار بالا بود و عرضه خودروسازان محدود؛ به همین دلیل شیوه قرعه کشی خودرو توسط مدیران دولت دوازدهم ابداع شد. برخی از رسانه‌ها، قرعه کشی خودرو را به «لاتاری خودرو» لقب داده‌اند چراکه برخی‌ها توانسته‌اند با کمک همین شیوه قرعه کشی، راه چندین ساله را 24 ساعته طی کنند! البته مدیران دولت سیزدهم، می‌خواهند با اجرای کارهای جدیدی مانند افزایش تولید خودروسازان، واگذاری بخشی از سهام خودروسازان به بخش خصوصی و حذف قیمتگذاری دستوری، بازار متلاطم خودروی ایران را به آرامش برسانند ولی اگر پشت گوش‌مان را دیدیم، آرامش بازار خودرو را هم می‌بینیم چراکه اساسی‌ترین مشکلات صنعت خودروی کشورمان، ریشه در اقتصاد ایران دارد و تا زمانیکه حال اقتصاد خوب نباشد، همه راه‌حل‌ها صرفا موقتی بوده و در کوتاه مدت جوابگو هستند و دردی از دردهای بازار خودروی ایران را برطرف نمی‌کنند.

قرعه کشی خودرو در سال 1401 ادامه دارد؟

درحالیکه بیش از دو سال از اجرای شیوه قرعه کشی خودرو می‌گذرد، در سال 1401 نیز شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، همچنان مجبور به استفاده از این شیوه برای ثبت نام از خریداران هستند. هرچند که وزیر صمت، آقای فاطمی‌امین، بارها از حذف تدریجی شیوه قرعه کشی خودرو در سال 1401 صحبت‌هایی داشته است اما نگاهی به آمارهای منتشر شده از نتایج قرعه کشی ایران خودرو و حتی نتایج قرعه کشی سایپا، چنین نشان می‌دهد که هنوز هم نسبت ثبت نام‌کنندگان از ظرفیت فروش خودروها، بسیار بیشتر بوده و اندکی بعید است که به این زودی‌ها، شاهد حذف قرعه کشی خودرو باشیم.

ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو 1401 چگونه است؟

همانند سال‌های گذشته، شرکت در قرعه کشی ایران خودرو 1401 باید از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir انجام شود. بعد از ثبت نام مشتری در این سایت، می‌توان با داشتن «کد کاربری» و «رمز عبور»، وارد حساب کاربری در این سایت شد. بعد از تکمیل اطلاعات حساب کاربری، باید منتظر بمانید تا شرایط فروش ایران خودرو اعلام گردد.

با اعلام شرایط فروش جدید، برای ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو، باید با کد کاربری و رمز عبور، که قبلا آنها را دریافت کرده‌اید، دوباره به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو مراجعه کنید و خودروی موردنظرتان را انتخاب کنید. بعد از انتخاب خودرو، یک کد پیگیری در اختیارتان قرار داده می‌شود و می‌توانید برای استعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو، از آن کد استفاده کنید.

چگونه بفهمیم در قرعه کشی ایران خودرو برنده شدیم + 3 روش برای سال 1401سایت قرعه کشی ایران خودرو

هزینه شرکت در قرعه کشی ایران خودرو 1401 چقدر است؟

برای ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو، نیازی به پرداخت هیچ نوع هزینه‌ای نیست. به عبارت بهتر، هزینه ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو، رایگان است و تا زمانیکه برندگان قرعه کشی مشخص نشده‌اند، نباید هزینه‌ای پرداخت کنید.

اگر برخی‌ از نمایندگی‌های ایران خودرو، برای ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو، هزینه‌ای از مشتریان دریافت می‌کنند، این هزینه هیچگونه ارتباطی به شرکت ایران خودرو نداشته و مسئولیت آن صرفا برعهده نمایندگی است.

قوانین شرکت در قرعه کشی ایران خودرو 1401 چیست؟

1- مشتری نباید پلاک فعال (روی خودرو سواری) داشته باشد. در صورت عدم رعایت این موضوع، مشتری به مدت 3 سال از شرکت در شرایط فروش ایران خودرو محروم می‌گردد.

2- مشتری باید گواهینامه پایه سوم (یا پایه دوم یا پایه اول) داشته باشد. در صورت نداشتن گواهینامه یا در صورت انقضای اعتبار گواهینامه، مشتری به مدت 3 سال از شرکت در شرایط فروش ایران خودرو محروم می‌گردد.

3- از آخرین خرید مشتری از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، حداقل باید 48 ماه گذشته باشد.

4- هر مشتری با هر کد ملی، فقط برای یک خودرو می‌تواند ثبت نام کند.

5- در صورت برنده شدن مشتری در قرعه کشی ایران خودرو، انتقال امتیاز خودرو به سایرین، ممنوع است.

6- فروش حواله ایران خودرو برای برندگان قرعه کشی خودرو، ممنوع است.

7- ثبت نام همزمان مشتری در قرعه کشی ایران خودرو و قرعه کشی سایپا، امکان پذیر نیست.

8- شماره همراه ثبت شده در سامانه فروش ایران خودرو، باید بنام مشتری باشد.

9- شماره حساب اعلام شده یا شماره کارت بانکی که برای واریز وجه خودرو استفاده می‌گردد، باید بنام مشتری باشند.

10- در صورتیکه مشتری، 5 ماه پس از تحویل گرفتن خودرو برای انجام سرویس اولیه ایران خودرو اقدام نکند، گارانتی خودرو باطل می‌گردد. همچنین در زمان اولین مراجعه، کارکرد خودرو حداقل باید 1000 کیلومتر باشد.

11- پس از قطعی شدن ثبت نام و پس از انعقاد قرارداد، انصراف مشتری امکان‌پذیر نیست.

زمان ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو چند روز است؟

همزمان با فعال شدن شرایط فروش ایران خودرو، ثبت نام از مشتریان به مدت 3 شبانه‌روز یا 72 ساعت ادامه دارد. پس از اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو، برندگان قرعه کشی فقط 3 روز برای واریز وجه ثبت نام، فرصت دارند. در صورت عدم واریز وجه توسط مشتری، ثبت نام خودرو باطل شده و با مشتری دیگری، جایگزین می‌گردد.

چگونه بفهمیم در قرعه کشی ایران خودرو برنده شدیم؟

بعد از اعلام نتایج، به برندگان قرعه کشی ایران خودرو بصورت پیامکی اطلاع‌رسانی می‌شود. البته بدلیل برخی نواقص مخابراتی، گاها دیده شده که پیامک ایران خودرو بصورت اشتباهی برای افرادی که برنده نشده‌اند، ارسال شده است. به این نکته مهم توجه داشته باشید که پیامک ایران خودرو از سرشماره 300096440 برای مشتریان ارسال می‌گردد.

روش دوم برای اطلاع از برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو 1401 مراجعه به سایت اینترنتی فروش ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir و سپس انتخاب گزینه «لیست برندگان قرعه کشی» است که در اینصورت، به این لینک (https://esale.ikco.ir/#!/lotteryWinnerList) منتقل می‌شوید. در این قسمت، فهرست برندگان قرعه کشی ایران خودرو، براساس کد پیگیری و کد ملی، قابل مشاهده است.

روش سوم که مطمئن‌ترین روش برای اطلاع از برنده‌شدن در قرعه کشی ایران خودروست، ورود به حساب کاربری در سایت اینترنتی esale.ikco.ir خواهد بود. در صورتیکه برنده شده باشید، امکان انجام سایر مراحل ثبت نام خودرو و همچنین امکان واریز وجه ثبت نام، برای شما فعال می‌گردد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر