طرح هادی روستایی با 35 میلیارد ریال اعتبار در بافق اجرا شد


طرح هادی روستایی با 35 میلیارد ریال اعتبار در بافق اجرا شد

یزد- ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بافق گفت: طرح هادی روستایی با هزینه 35 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ملی، سفر ریاست جمهوری و 2 درصد عوارض فروش مواد معدنی در اختیار فرماندار، سال گذشته در چهار روستای این شهرستان اجرا شد.

علیرضا طالعی روز دوشنبه به مناسبت هفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در روستاهای گزستان، هریسک، کوشک و مبارکه در قالب اجرای عملیات زیرسای، آسفالت، جدول گذاری اجرا شد و برخی نیز هم اکنون در دست اقدام است.

به گفته وی همچنین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات حاصل از واگذاری زمین روستایی برای توسعه شبکه برق رسانی در روستاهای دولت آباد، شیطور، برکوئیه، ندکوه، کوشک، باجگان، صادق آباد، موری آباد، گزستان و بساب هزینه شد.

این مسئول اضافه کرد: ۴۵۰ میلیون تومان هم برای انجام عملیات محوطه سازی و جدول گذاری در روستاهای دارستان، گزستان و دولت آباد از محل درآمد حاصل از واگذاری زمین روستایی در آینده نزدیک هزینه می‌شود.

تامین اعتبار لازم برای نقشه برداری ، تهیه و بازنگری طرح هادی روستاهای برکوئیه، گزستان، هریسک، موری آباد و بساب و اجرای آن پس از انجام مراحل یاد شده تا نیمه اول سال جاری از مواردی بود که طالعی بدون ذکر مبلغ اعتبار مورد نیاز به آن اشاره کرد.

وی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار جمعیت در شهرستان بافق اشاره کرد و افزود: اعتبار لازم برای نقشه برداری، تهیه و بازنگری طرح هادی در روستاهای مومن آباد، ندکوه، دهنودشت، بیدان پنج و دشتی خان تامین شده است و براساس تفاهم نامه تنظیمی با فرمانداری این طرح به زودی اجرا می شود.

طالعی با بیان اینکه مهم ترین هدف طرح هادی روستایی تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستاهاست تصریح کرد: سامان دهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آینده و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی به شمار می روند.

رئیس بنیاد مسکن بافق افزود: طرح هادی روستایی در سه مرحله، تهیه، تصویب و اجرا می شود که از انتخاب روستاهای واجد شرایط و تصویب آن در کمیته برنامه ریزی شهرستان، برگزاری جلسات کمیته فنی و کار گروه تصویب طرح تا اجرای طرح هادی فرآیند نسبتا پیچیده ای را طی می کند.

شهرستان بافق دارای سه دهستان (مبارکه، کوشک و سبزدشت) و ۱۰۰ پارچه روستا و آبادی است و مرکز این شهرستان ۵۲ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل