گیشه آمریکا در تصاحب سریع‌ترین جوجه‌تیغی دنیا


گیشه آمریکا در تصاحب سریع‌ترین جوجه‌تیغی دنیا

فیلم سینمایی «سونیک خارپشت 2» با استقبال فراتر از انتظار تماشاچیان، به پرفروش‌ترین فیلم این هفته در سینماهای آمریکا و کانادا تبدیل شد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : گیشه آمریکا در تصاحب سریع‌ترین جوجه‌تیغی دنیا

فیلم سینمایی «سونیک خارپشت ۲» با استقبال فراتر از انتظار تماشاچیان، به پرفروش‌ترین فیلم این هفته در سینماهای آمریکا و کانادا تبدیل شد.

ایرنا :ورایتی، سونیک خارپشت ۲ در سه روز اول اکران، ۷۱ میلیون دلار فروش کرد و با سبقت گرفتن از فیلم ابرقهرمانی موربیوس با بازی جرد لتو و اکشن آمبولانس با نقش‌آفرینی جیک جیلنهال، پرفروش‌ترین فیلم این آخر هفته در گیشه آمریکای شمالی شد. این فیلم علمی- تخیلی و اکشن که با بودجه ۹۰ میلیون دلاری ساخته شده، در همین چند روز از گیشه جهانی ۱۴۱ میلیون دلار کسب درآمد کرده است.

دنباله فیلم اکشن-ماجراجویی سونیک خارپشت همچنین موفق شد رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه برای فیلم‌های اقتباس شده از بازی های ویدئویی را بشکند. این رکورد تا پیش از این در اختیار قسمت اول از همین مجموعه سینمایی بود که در سه روز اول اکران در سینماهای آمریکا و کانادا ۵۸ میلیون دلار فروش کرد.

دیوید ای. گراس، رئیس شرکت مشاوره سینمایی فرنچایز اینترتیمنت ریسرچ، در این باره گفت: این یک افتتاحیه عالی است. با توجه به نقدهای مثبت و کسب امتیازهای خیلی خوب از تماشاچیان، سونیک فروش خوبی خواهد داشت.

در قسمت دوم سونیک خارپشت سونیک همچنان با تام و مَدی واچووسکی در گرین هیلز زندگی می‌کند. وقتی تام و مدی به قصد سفر خانه را ترک می‌کنند، سونیک به آزادی و استقلالی که می‌خواست می‌رسد اما متاسفانه این آزادی عمل همزمان می‌شود با فرار دکتر روباتنیک از سیاره قارچی و همکاری او با ناکلز برای دستیابی به زمرد قدرت. سونیک و تیلز با هم متحد می‌شوند تا قبل از آن که این زمرد به دست نااهلان بیفتد آن را پیدا کنند.

جف فاولر پس از ساخت قسمت اول سونیک خارپشت که در مجموع ۳۱۹ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرد، برای کارگردانی قسمت دوم بازگشت. بن شوارتز در این قسمت نیز صداپیشگی سونیک را برعهده گرفت و جیم کری نقش دانشمند دیوانه، دکتر روباتنیک، را تکرار کرد؛ ترکیبی که ثابت کرده در میان سینمادوستان محبوب است.

سونیک خارپشت ۲ نوار موفقیت‌های استودیو پارامونت در گیشه را ادامه داد و پس از شهر گمشده، جیغ و کله خر برای همیشه به چهارمین فیلم این استودیو در سال ۲۰۲۲ تبدیل شد که در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته قرار می‌گیرد. این یک بازگشت استثنایی برای استودیو پارامونت بود که در دوران کرونا از اکران سینمایی تولیداتش صرفنظر کرد و فیلم‌هایی چون محاکمه شیکاگو ۷، سفر به آمریکا و بدون پشیمانی را به سرویس‌های استریم فروخت.

این آخر هفته در گیشه آمریکا چه گذشت؟

فیلم موربیوس با ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش، در رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته قرار گرفت. این فیلم ابرقهرمانی که با بودجه ۷۵ میلیون دلاری ساخته شده، با گذشت دو هفته از اکران، ۵۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در گیشه‌های بین‌االمللی فروش کرده است.

فیلم عاشقانه و اکشن شهر گمشده در سومین هفته از اکران، ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش کرد و در جایگاه سوم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته قرار گرفت. جایگاه چهارم و پنجم این فهرست نیز به فیلم‌های آمبولانس و بتمن رسید که به ترتیب ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش و ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول