اعلام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 + جزییات


اعلام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 + جزییات

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 از سوی کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد.

اعلام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 + جزییات

به گزارش راهبرد معاصر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 اعلام شد که بر اساس آن حداقل بگیران 57.4 درصد و سایر سطوح 38 درصد به ‌علاوه 515 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد. همچنین بنا بر گفته های رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی مابه ‌التفاوت افزایش حقوق فروردین 1401 با اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

اعلام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 + جزییات

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در ارتباط با میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد و نهایتاً با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت شد.

وی افزود: بر این اساس علاوه بر افزایش 57.4 درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح 38 درصد به‌علاوه 515 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد و ان‌شاءالله از اردیبهشت‌ماه این افزایش اعمال خواهد شد.

بیات گفت: همچنین مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه با اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

اعلام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 + جزییات

افزایش حقوق‌ مستمری‌ بگیران تامین اجتماعی در اردیبهشت

میزان افزایش حقوق حداقلی‌بگیران سازمان تامین اجتماعی مشخص شده و اکنون تعیین میزان افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی در جلسات کارشناسی ادامه دارد؛ به گفته مدیرعامل این سازمان، افزایش حقوق‌ها در اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.

چهارشنبه هفته گذشته، موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق مستمری بگیران و به عبارتی اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون سازمان تأمین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: افزایش مستمری بازنشستگان حداقلی‌بگیر بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد.

به گفته وی، رویکرد راهبردی تامین اجتماعی این است که با همفکری شرکا و نمایندگان بازنشستگان و براساس الزامات قانونی و مقدورات سازمان، بهترین تصمیم در زمینه تحقق عدالت و صیانت از حقوق ذینفعان اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، اخیرا محمدحسن زدا، سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرامی خویش، درباره چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: تعیین حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هرسال حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند.

وی افزود: بر این اساس برای سال جاری، کسانی که در سال گذشته حقوق پایه‌شان دومیلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده با مصوبه شورای عالی کار افزایش یافته و به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسیده است.

این کارشناس حوزه تامین اجتماعی گفت: برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود. اکنون منتظر هستیم تا سازمان تامین اجتماعی سایر سطوح را مشخص کند، زیرا مانند شورای عالی کار نیست و باید سازمان درباره آن تصمیم بگیرد.

زدا ادامه داد: خاطرم هست که سال ۹۸ برای اولین بار جلسه تعیین مزد سایر سطوح درآمدی از طریق ایسنتاگرام و به صورت زنده برای همه بازنشستگان پخش شد تا در جریان تصمیم‌گیری قرار بگیرند. نمایندگان کانون عالی و کارشناسان سازمان حضور داشتند و هردو گروه نظرات خود را اعلام و در نهایت تصمیم نهایی اخذ شد. از معدود سال‌هایی بود که بعد از تصمیم‌گیری، اعتراضات کمی داشتیم و نشان داد اگر به مردم اعتماد داشته باشیم و آنها را در جریان تصمیم‌گیری قرار دهیم، هماهنگی بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که سازمان قصد دارد این تصمیم را بگیرد. از مدیران فعلی می‌خواهم که اگر صلاح دانستند یک بار دیگر تجربه مفید سال ۹۸ را تکرار کنند. در جریان جزئیات گذاشتن مردم، حق آنها است.

اعلام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 + جزییات

هیچ مانعی بر سر راه افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان نیست

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: هیچ مانعی بر سر راه افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی وجود ندارد.

علی اصغر بیات گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سال جاری با توجه به مصوبات شورای عالی کار، ماده ۱۱۱ و ۹۶ تأمین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون کار انجام خواهد شد و هیچ مانع و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بیات با اشاره به جلسات برگزار شده فیمابین مسئولان کانون عالی با مدیر عامل و مسئولان سازمان اجتماعی در روز‌های اخیر افزود: هر ساله پس از مصوبات شورای عالی کار و تعیین و ابلاغ سطوح مزدی، جلسات مربوط به تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی نیز برگزار می‌شود که تصمیمات آن باید به تصویب نهایی هیأت وزیران برسد. امسال هم این جلسات در حال برگزاری است و ان‌شاءالله حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با اعمال افزایش‌های جدید پرداخت خواهد شد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات جدی مجلس و دولت در خصوص تقویت سبد معیشتی و هزینه‌های زندگی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی گفت: توجه به مسائل و مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران باید در اولویت تصمیم گیری‌های دولتمردان باشد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: نکته مهم این است که سازوکار تعیین میزان افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با سایر صندوق‌ها که تابع تصمیمات و مصوبات مجلس و دولت هستند، متفاوت است و نمی‌توانند برای بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی میزان افزایش حقوق را مشخص کنند و همانطور که گفته شد تنها مصوبات شورای عالی کار و مواد قانونی موجود ملاک عمل هستند.

بیات با تشکر از همراهی و تعامل مسئولان سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: همه ما موظف به حفظ و صیانت از ذخایر و سرمایه‌های بین نسلی بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران هستیم که به امانت به ما سپرده شده و باید نسبت به مسائل، مشکلات و چالش‌های سازمان تأمین اجتماعی حساس باشیم.

وی تاکید کرد: نظارت جدی بر پرداخت کامل و به موقع دیون انباشته شده دولت به تأمین اجتماعی که همانند سال گذشته در بند "و" تبصره ۲ بودجه امسال نیز آمده است از جمله موضوعاتی است که کانون عالی در کنار سایر تشکلات بازنشستگی به طور جدی آن‌را پیگیری خواهد کرد تا سازمان تأمین اجتماعی بتواند از توانمندی لازم جهت ایفای تعهدات خود برخوردار شود.

۲۵ درصد باقی مانده متناسب‌سازی حق حداقل‌بگیران است

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در ضیافت افطار اعضای خانه کارگر، با اشاره به اعمال ۷۵ درصد متناسب‌سازی در سال ۱۴۰۰، گفت: قرار شد که ۲۵ درصد باقی مانده متناسب‌سازی در سال ۱۴۰۱ پرداخت شود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ با پرداخت ۷۵ درصد موافقت کرد، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی می‌خواهد که ۲۵ درصد باقی مانده تنها به میانه‌بگیران پرداخت شود، بلکه ۹۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود اما ما موافق این هستیم که ۲۵ درصد به همه گروه‌ها پرداخت شود؛ حتی حداقل‌بگیران چراکه این حق آنهاست.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: بر سر افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ و اعمال ۲۵ درصد باقی مانده متناسب‌سازی مناقشه‌ای میان ما و سازمان شکل گرفت. قرار شد که ابتدا افزایش مستمری ۱۴۰۱ بر اساس مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی اعمال شود و ۲۵ درصد باقی مانده در سال جاری اعمال شود.

صادقی ادامه داد: البته مناقشه بر سر اعمال ماده ۹۶ در مورد سایر سطوح پابرجاست و سازمان تامین اجتماعی نظر دیگری دارد که ما موافق آن نیستیم. در مورد اعمال افزایش برای حداقل‌بگیران مناقشه‌ای نیست چراکه ماده ۱۱۱ قانوم تامین اجتماعی تکلیف را مشخص کرده است اما در مورد سایر سطوح افزایش باید با ماده ۹۶ دیده شود و در آن منطبق شود.

اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟