عرضه 15 درصدی سهام آسیاتک در بازار بورس/ عرضه سهام در سایه تغییر تعرفه اینترنت


عرضه 15 درصدی سهام آسیاتک در بازار بورس/ عرضه سهام در سایه تغییر تعرفه اینترنت

ICTna.ir – جلسه معارفه عرضه 15 درصد از سهام آسیاتک در بازار بورس عصر امروز زیر سایه تغییر تعرفه اینترنت و میزان اثرگذاری آن بر درآمد و سود این شرکت و همچنین تاثیر اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی برگزار شد. به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، قرار است 12 درصد از سهام این شرکت اینترنتی در روز...

ICTna.ir – جلسه معارفه عرضه ۱۵ درصد از سهام آسیاتک در بازار بورس عصر امروز زیر سایه تغییر تعرفه اینترنت و میزان اثرگذاری آن بر درآمد و سود این شرکت و همچنین تاثیر اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی برگزار شد.

عرضه 15 درصدی سهام آسیاتک در بازار بورس/ عرضه سهام در سایه تغییر تعرفه اینترنت

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، قرار است ۱۲ درصد از سهام این شرکت اینترنتی در روز عرضه اولیه به عموم متقاضیان و سه درصد به صندوق‌های سرمایه‌گذاری واگذار شود.

همچنین طی قراردادی به مدت سه سال بازارگردانی آن واگذار شده و سه درصد از سهام شرکت و ۲۰ درصد از منابع عرضه اولیه در اختیار بازارگردان سهم قرار خواهد گرفت.

به گفته محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک، سهام این شرکت با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثبتی که از سال ۹۸ تاکنون هفت برابر شده میان ۹ سهامدار توزیع شده و با برخورداری از یک میلیون و ۴۵۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت و بیش از یک میلیون مشترک در بازار بورس واگذار خواهد شد.

سود خالص این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۰ به ۹۱ میلیارد تومان رسید و درحالی‌که درآمد آن از ارایه خدمات اینترنت در سال ۹۷ به ۲۶۸ میلیارد تومان رسیده بود، تا پایان آذر ۱۴۰۰ به ۴۳۲ میلیارد تومان رسید.

همچنین مجموع درآمدهای آن به ۶۱۸ میلیارد تومان رسیده و سود خالص آن از ۴۶ میلیارد تومان در سال ۹۷ در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به ۹۱ میلیارد تومان رسید.

یوسفی‌زاده درخصوص میزان اثرگذاری تغییر تعرفه‌های روی ارزش سهام آسیاتک توضیح داد: مجوز افزایش تعرفه با حداکثر ظرفیت تعرفه مصوب سال ۹۶ را گرفتیم. ضمن اینکه مذاکرات برای تغیر آن ادامه دارد و توافقات اولیه نیز حاصل شده است.

او افزود: درحال حاضر با تغییر مدل تعرفه مصوبه سال ۹۶، تغییراتی در درآمد شرکت ایجاد خواهد شد که به پیش‌بینی درآمدها اضافه می‌شود.

یوسفی‌زاده گفت: بحث تغییر و افزایش تعرفه همچنان وجود دارد که بعد از نهایی شدن و مشخص شدن آثار آن روی سهام شرکت از طریق سامانه‌های بورس اعلام خواهد شد و در ارزش‌گذاری اعلامی نیز در نظر گرفته نشده تا در صورت قطعی شدن در پیش‌بینی صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ افشا شود.

او با اشاره به ضریب نفوذ ۱۲۳ درصدی اینترنت در ایران به رشد بیش از ۹ درصدی کاربران شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ و ضریب نفوذ ۷۴ درصدی اینترنت در آسیای غربی در سال ۲۰۲۱ اشاره کرد و افزود: سهم بازار آسیاتک در میان اپراتورها ۱۱ درصد و در بین اپراتورهای بخش خصوصی ۲۹ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی