کسب بیشترین قبولی در المپیاد علمی توسط دانش آموزان بابلی


کسب بیشترین قبولی در المپیاد علمی توسط دانش آموزان بابلی

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: در آزمون مرحله اول المپیاد علوم دانش آموزی 524 نفر از مجموع 1090 دانش آموز مازندرانی (معادل 48 درصد پذیرفته شدگان‌ استان) از بابل بودند که این نتیجه تاکنون یک رکورد بی نظیر در مازندران و کم نظیر در کشور است.

مهدی جایمند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن تقدیر از همه عوامل این موفقیت قابل تحسین، خاطرنشان کرد: با راهبرد منسجم‌، برنامه ریزی آموزش متوسطه شهرستان‌، هماهنگی مدیران، تلاش های دانش آموزان و توجه شایسته خانواده های بابلی این اتفاق خجسته حاصل شده است.

وی افزود: در آزمون‌ المپیاد سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ سه دانش آموز بابلی به مدال طلای المپیادهای کشوری، یک مدال نقره و یک برنز در رشته نانو دست یافتند و یک دانش آموز بابلی به عضویت تیم چهار نفره کشوری در رشته جغرافیا درآمد که برای شرکت در المپیاد جهانی به میزبانی فرانسه پذیرفته شد.

این مسئول با ذکر این‌ مطلب که دانش آموزان موفق در مرحله اول آزمون المپیاد علمی از ۳۸ دبیرستان شهر و روستا انتخاب شدند یادآور شد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته برگزیدگان این‌ مرحله از انحصار مدارس خاص خارج شده است که آن را باید نشانه ای از بهبود کیفیت آموزش همه مدارس با وجود دشواری های مزمن در حوزه تعلیم‌ و تربیت برشمرد.

جایمند در پاسخ به پرسشی در خصوص کیفیت آموزشی با توجه به شرایط سخت ناشی از بیماری کووید-۱۹ گفت: همکاران ما آموزش های مجازی با استفاده از ظرفیت شبکه شاد و تولید محتوای فراوان، برگزاری فرصت مطالعات نوروزی، ایجاد فرصت برابر و رایگان‌ با استفاده از بستر شاد به میزبانی آموزش متوسطه شهر بابل برای بهبود کیفیت آموزش دروس نهایی پایه دوازدهم و کنکور، گسترش شبکه مشاوره و هدایت تحصیلی و تربیتی و تمامی ظرفیت ها را برای بهبود کیفیت به کارگرفته اند، اما شاهد افت تحصیلی، یادگیری های از دست رفته و آثار سوء تربیتی، رفتاری و بدنی هستیم که امیدواریم با بهبود وضعیت سلامت و آغاز فعالیت های حضوری پرورشی و آموزشی به نتایج مطلوبتری دست یابیم.

مدیر آموزش و پرورش بابل با اشاره به خروج نیروهای کیفی، بدنبال بازنشستگی و افت تحصیلی شدید ناشی از آن درخواست کرد: تدابیر شایسته ای بر مبنای شایستگی ها و نظام دانایی و ارزش متناسب با زیست بوم جدید در تامین نیروی انسانی انجام گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس