جزییات دو خودکشی عجیب در تهران


پرونده 2 خودکشی عجیب درحالی در دادسرای جنایی تهران در حال رسیدگی است که در یکی از پرونده‌ها، مجرمی سابقه‌دار جانش را از دست داده اما در دیگری دختری نوجوان با اقدام بموقع به زندگی بازگشت و از مرگ نجات یافت.

عصرشنبه به قاضی محمد‌حسین زارعی خبر رسید که مردی ۳۰ساله بر اثر شلیک گلوله به سرش جان باخته است.

با دستور قاضی تحقیقات در این‌باره آغاز و معلوم شد که متوفی مجرمی سابقه‌دار بوده که وقتی در محاصره مأموران پلیس قرار گرفته، اسلحه‌ای روی شقیقه‌اش گذاشته و اقدام به شلیک کرده است. در ادامه مشخص شد که آن روز مأموران پلیس در حال گشتزنی در جنوب شرق تهران بودند که به متوفی مشکوک شدند.

منطقه‌ای که متوفی در آن حضور داشت، پاتوق مواد‌فروشان بود و مأموران پلیس وقتی مرد جوان را در آنجا دیدند، حدس زدند که او برای خرید یا فروش مواد‌مخدر در آنجا حضور دارد. مأموران برای بررسی موضوع به طرف مرد جوان رفتند و از او خواستند توقف کند اما او قصد فرار داشت و درحالی‌که سعی داشت از پلیس فاصله بگیرد، فریاد زد که اگر مأموران جلوتر بروند کار دست خودش می‌دهد.

با این حال مأموران به سمت او رفتند تا دستگیرش کنند که ناگهان مرد جوان کلتی از جیبش بیرون آورد، لوله آن را روی سرش گذاشت و شلیک کرد. علت و انگیزه این مرد از پایان‌دادن به زندگی‌اش همچنان مبهم بود تا اینکه تیم تحقیق روی بازوی او خالکوبی عجیبی پیدا کرد.

او روی بازویش این جمله که «قبل از رسوایی خود را خلاص کن» خالکوبی کرده بود و از سوی دیگر معلوم شد متوفی سوابق کیفری متعددی مانند رابطه نامشروع، ‌شرب خمر و... داشته است. به‌دست آمدن همه این شواهد نشان می‌داد که او احتمالا می‌دانسته که درصورت دستگیری، راهی زندان خواهد شد و برای اینکه دیگر نمی‌‌خواسته پشت میله‌های زندان برگردد، تصمیم گرفته به زندگی‌اش پایان بدهد. اما دومین حادثه در نقطه دیگری از پایتخت رقم خورد. این بار دختر جوانی اگرچه ۲بار سعی کرده بود به زندگی خود پایان بدهد، اما هر ۲بار نجات یافت و به زندگی بازگشت. او دختری نوجوان بود که به‌تازگی پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده بودند.

جدایی تأثیر بدی بر روح و روان دختر نوجوان گذاشته تا جایی‌که او حدود ۲هفته قبل اقدام به مصرف قرص کرد‌ و تصمیم گرفت به زندگی‌اش پایان بدهد. او اما با حضور بموقع مادرش در خانه از مرگ نجات یافت و پس از بهبودی دلیل خود از این اقدام را جدایی والدین و فشار ناشی از این ماجرا اعلام کرد و مدعی بود که این اتفاق تأثیر بسیار‌ بدی روی او گذاشته است. این اما پایان ماجرا نبود چرا‌که دختر نوجوان ۲روز قبل نیز به بهانه رفتن به خانه دوستش از خانه خارج شد‌ و اقدام به مصرف قرص کرد تا به زندگی خود پایان بدهد.

او پس از این اقدام به دیدن دوستش رفت که در آنجا از حال رفت و این‌بار دوستش بود که متوجه ماجرا شد و با تماس بموقع او با اورژانس خوشبختانه دختر نوجوان بار دیگر از خطر مرگ رهایی یافت. او هم‌اکنون به‌دلیل شرایطش و آسیب روحی که به او وارد شده با دستور بازپرس در مراکز روانی بستری شده تا تحت درمان قرار بگیرد.

منبع: صدآنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل