شاخص کل منتظر تصمیم حقیقی ها


شاخص کل منتظر تصمیم حقیقی ها

معاملات بازار سهام در روز جاری می تواند دوباره الگوی رفتاری روزهای قبل را تکرار کند.

شاخص کل منتظر تصمیم حقیقی ها

به گزارش ایران اکونومیست، حقیقی ها در روز دوشنبه دوباره مردد شدند و همین تردید روی کاهش توان روبه جلوی شاخص ها اثر گذاشت. حقیقی‌ها همچنین دوباره خروجی پول را در دستور کار قرار دادند، این در حالی است که با تردید در رفتار حقیقی ها، معاملات این گروه هم چه در خرید و چه در فروش در شرایط نسبتا برابری دنبال شد.
نقطه ضعف دیده شده در رفتار حقیقی ها در بورس و فرابورس

بررسی وضعیت رفتار بورس بازان نشان میدهد که اگرچه تردیدها روز دوشنبه بیشتر خود را نشان داد، اما این رفتار به مثابه تجربه های قبل ممکن است ناپایدار باشد و شاخص بورس امروز ورود به سطح جدید 1.48 میلیون واحد را حتمی کند. هر چند که در صورت باقی ماندن تردیدها احتمال عقب گرد و دورشدن از سطح جدید 1.48 میلیون واحد هم بعید نیست. البته امکان نوسان محدود هم بعید نیست.

با این وصف، نکته ضعف اساسی تردید حقیقی ها در معاملات را می توان در سرانه های معاملاتی به آشکار دید که نشان می داد حقیقی ها در زمینه فروش و خرید در شرایط نسبتا برابری قرار داشتند و این در حالی بود که در سه هفته کاری بورس و فرابورس در سال 1401 این نسبت همیشه با برتری نسبی در دست خریداران قرار داشت.
نظرسنجی : عامل روانی و تکنیکال برای رشد شاخص کل بورس

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد در صورتی که بازار امروز دوباره تردید حقیقی ها را با خود یدک کشد، امکان عقب گرد شاخص کل بورس بسیار بالاست. همچنین حرکت روبه جلوی شاخص کل بورس در صورت رفع تردیدها ممکن و محتمل است. با این وصف، باید منتظر ماند که حقیقی ها چه رفتاری از خود نشان می دهند و خریداران با چه توانی امروز را به مصاف فروشندگان می روند.

تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه مقاومت سنگین برای ورود شاخص به کانال جدید 1.5 میلیون واحد را هم یکی از دلایل تکنیکال و روانی بازار و رفت و برگشت شاخص ها عنوان کرده اند.

اقتصادنیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط