ثمره ماه رمضان، مهدویت است


ثمره ماه رمضان، مهدویت است

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه ثمره ماه رمضان مهدویت است، گفت: برخی دعاهای وارده در ماه رمضان در زمان ظهور محقق می‌شود به طوری‌که جامعه در زمان امان زمان(عج) اصلاح می‌شود لذا در این ماه پیوند معرفتی نسبت به منجی عالم بشریت را پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام احد عبدالهی در کرسی تلاوت و تفسیر قرآن شرکت مخابرات استان لرستان با عنوان «ضیافت قرآنی» اظهار کرد: آیه آخر سوره آل‌عمران با مضمون «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ‌» خطاب به همه مؤمنان است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: مؤمنان کسانی هستند که شناخت به معاد، نبوت و معاد دارند و در یک معنا معرفت قلبی اولین گام برای کسب فضیلت معرفت و رسیدن به تقوا است، ادامه داد: دومین گام برای کسب تقوا گفتن شهادتین است و باید شهادتین را بر زبان بیاوریم.

عبدالهی با بیان اینکه اهل ایمان در عمل نیز باید ایمان خود را نشان داده و صبر داشته باشند، اظهار کرد: در این آیه خطاب به پیامبراکرم(ص) آمده است که اهل استقامت باش و هر کسی که از پیامبر(ص) پیروی می‌کند باید اهل استقامت باشد البته استقامت باید در تمام عرصه‌ها باشد.

مدیر حوزه علمیه لرستان با یادآوری اینکه در ادای فرائض باید استقامت داشته باشیم، افزود: گاهی استقامت اقتصادی و گاهی سیاسی است اگر جبهه مقاومت را شاهد هستیم و دنیای استکبار علیه آن کار می‌کند به سبب استقامت آن است و اگر جبهه مقاومت این توانایی را دارند که در مقابل دشمنان بایستند به خاطر صبر آنان است.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) در قابل تهمت‌ها، تمسخرها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها صبر کرد، در صحرای داغ سنگ داغ بر سینه بلال حبشی گذاشتند اما این موذن اسلام، صبر کرد و فرار نکرد لذا استقامت سبب پیروزی می‌شود پس استقامت فقط در بحث نظامی نیست بلکه در مباحثی فرهنگی هم وجود دارد، اظهار کرد: هر جا استقامت کم شد شکست خوردیم کمااینکه روزگار ی اسلام تا اسپانیا پیش رفت اما وقتی استقامت کم شد، موفقیت حاصل نمی‌شود.

مدیر حوزه علمیه لرستان با یادآوری اینکه خداوند متعال به اهل ایمان می‌گوید اهل صبر باشید البته صبر هزینه دارد، گفت: کسانی می‌توانند در رکاب امام زمان(عج) باشند که اهل صبر و استقامت باشند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در این آیه ویژگی اهل ایمان را به خوبی بیان می‌کند، گفت: اصحاب امام زمان(عج) نیز چنین ویژگی‌هایی دارند.

عبدالهی با اشاره به اینکه ثمره ماه رمضان مهدویت است، خاطرنشان کرد: برخی دعاهای وارده در ماه رمضان در زمان ظهور محقق می‌شود به‌طوری‌که جامعه در زمان امان زمان(عج) اصلاح می‌شود لذا در این ماه پیوند معرفتی نسبت به منجی عالم بشریت را پیدا کنیم.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه اوج ماه رمضان شب‌های قدر است و در لیالی قدر ملائک خودشان را بر امام زمان(عج) عرصه می‌کنند، افزود: در روایات آمده است که قیام امام زمان از ۲۳ ماه رمضان آغاز می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!