تقلید بازار خودرو از بازار دلار


حقیقی ها در این روز دوباره با خروجی پول همراه بودند و این در حالی است که انتظار میرود بازار با رفتار احتیاطی دنبال و از سرگرفته شود. با این وصف همچنان خریداران نسبت به فروشندگان در وضعیت بهتری به سر می برند. اگرچه در معاملات روز دوشنبه بورس بازان مرددند و برخی دلیل آن را ورود به کانال جدید 1.5 میلیون واحد میدانند

دلار و سکه یک گام به جلو حرکت کردند خودرو هم در حال تطبیق رفتار خود با الگوی دلار است.

به گزارش بانکداری ایرانی به نقل از اقتصادنیوز ،هر رمز ارزها در بازارهای بین المللی در حال انقباض هستند و روند قیمت، نزولی شده است در جغرافیای داخلی حرکت قیمت ها در بازار ارز و سکه روبه جلوست.

بازار طلا، سکه و ارز | دلار و سکه یک گام به جلو
قیمت طلا، سکه و ارز هر سه در یک وضعیت مشترک، مسیر روبه جلویی را به ثبت رساندند. با افزایش قیمت اونس جهانی طلا در بالای سطح 1950 دلار، قیمت سکه در کانال 1.3 میلیون واحد یک گام دیگر جلو رفت. قیمت دلار هم دوباره کانال 28 هزار تومان را تجربه کرد و یک گام از محدوده قبلی 26 تا 27 هزار تومان فاصله گرفت. اگرچه خبر گشایش های ارزی میتواند بازار را دوباره موقتا کاهشی و به کانال های قبلی برگرداند اما نشانه ها و سیگنال های مبنی بر احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین، سمت خریدها را همچنان فعال نگه داشته است. رد گشایش نیز احتمال دارد انرژی خبر منتشر شده از سوی رسانه های دولتی را کاهش دهد.

بازار سهام | حقیقی ها در بورس مردد شدند
در معاملات روز دوشنبه اگرچه شاخص در مدار صعودی در آستانه ورود به سطح جدید 1.48 میلیون واحد قرار گرفت اما به نظر میرسد بورس بازان اندکی محتاط شدند. حقیقی ها در این روز دوباره با خروجی پول همراه بودند و این در حالی است که انتظار میرود بازار با رفتار احتیاطی دنبال و از سرگرفته شود. با این وصف همچنان خریداران نسبت به فروشندگان در وضعیت بهتری به سر می برند. اگرچه در معاملات روز دوشنبه بورس بازان مرددند و برخی دلیل آن را ورود به کانال جدید 1.5 میلیون واحد میدانند.

بازار خودرو | افزایش قیمت خودرو تداوم یافت
در بازار خودرو فعالان در حالی تاکید دارند شاهد تحرکات قیمتی هستند که حجم معاملات ضعیف و کساد توصیف می شود. قیمت محصول های ایران خودرو و سایپا هر دو در بازار یک گام به جلو حرکت کردند. به نظر میرسد بازار خود را با الگوی رفتاری دلار تطبیق داده و مسیر روبه جلو را انتخاب کرده، دلیل بنیادی مبنی بر افزایش قیمت خودرو در شرایط فعلی در بازار مطرح نیست و از منظر روانی قیمت ها بسیار تحت تاثیر اخبار و نوسانات قیمت دلار است.

بازار مسکن | اهمیت نتیجه مذاکرات وین در مسکن
در بازار مسکن تکانه های مثبت قیمت دیده میشود و بازار متاثر از دورنمای فعلی و اثرپذیری از بازارهای موازی در تب و تاب است. فعالان مسکن همچنان حساسیت ها در خصوص سرانجام مذاکرات احیای برجام را در دستورکار دارند.در ماههای های گذشته گزارش نهادهای رسمی همچون بانک مرکزی نشان میدهد معاملات انجام شده خرید و فروش در تهران نشانه تداوم وضعیت رکودی است.

هر چه بازار خرید و فروش نوسانی گزارش می شود برخی مشاهده های میدانی از روند رو به بالای تب بازار اجاره خبر می دهد ظاهرا در سال جدید مالکان تمدید قراردادها یا پیشنهادهای جدید را در سطحی بالاتر از قبل ارائه می کنند رفتاری که بیشتر ناشی از افزایش قیمت های گذشته است.

بازار ارز دیجیتال | رمز ارزها دوباره نزولی شدند
رمرز ارزها در حرکت دسته جمعی مسیر نزولی را در معاملات بامداد امروز ثبت کردند. بیت کوین به زیر 40 هزار دلار (39.5 هزار دلار) درآمد و تتر و اتریوم نیز با همان شیب حرکتی نزولی شدند. اگرچه شرایط نزولی دوباره در بازار شکل گرفته اما گزارش ها نشان میدهد که نهنگ ها نیز همچنان خرید میکنند. با این وصف تحلیل ها نشان میدهد که حرکت های صعودی در بازار پایدار نیست، چرا که رفتار بازار در روزهای اخیر نشان داد هنوز رسیدن به محدوده 50 هزار دلار برای بیت کوین اندکی سخت و دور می نمایاند. با لیکویید شدن موقعیت های معاملاتی در بازار رمز ارزها شرایط صعودی آنان تحت تاثیر قرار گرفته است.

نگار کریمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟