زبان هنر منجر به پایداری پیام‌های اسلام شده است


زبان هنر منجر به پایداری پیام‌های اسلام شده است

بوشهر-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: زبان فاخر هنر منجر به پایداری پیام‌های مهم اسلام مانند قرآن و نهج البلاغه شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا طاهری روز سه‌شنبه در دیدار با شاعران و نویسندگان اظهار کرد: حرف مستدل و مستحکم قرآن نیز چنانچه از ظرفیت هنری برخوردار نبود ماندگاری لازم را نداشت و به عنوان معجزه پیامبر مطرح نمی‌شد.

وی بیان کرد: علت ماندگاری قرآن کریم نیز زیبایی‌های هنری آن است و این رویکرد در ارتباط با نهج البلاغه علی (ع) نیز ماندگار است.

طاهری ادامه داد: برای نمونه چنانچه امیرالمومنین مجموعه‎ای از استدلالات خشک و منطقی را در خطبه‌ها و فاقد هنر بلاغت بیان می‎کرد این حرف‌ها پس از گذشت ۱۴ قرن از کتاب نهج البلاغه ماندگاری لازم را نداشت.

وی اظهار کرد: اکنون دشمن با بهره‌گیری از انواع و اقسام و همه ظرفیت‎‌های هنری شامل شعر، داستان، فیلم، پادکست، کلیپ هجمه ناجوانمردانه‎ای را بر ضد معارف دینی و انقلابی آغاز کرده است.

طاهری ادامه داد: برای آنها نیز تفاوتی ندارد که حرف قرآن یا امام راحل را زیر سوال می‎برد چراکه خوب می‌دانند اکنون جریان انقلاب پرچم‎دار حرکت قرآنی است.

زبان هنر منجر به پایداری پیام‌های اسلام شده است

وی بیان کرد: پرچم انقلاب اسلامی ایران نیز اکنون با دست شهدا بلند است و هنرمند متعد و اصیل دینی و انقلابی است که همانند شهدا پرچم انقلاب را در دست نگه می‌دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: با چنین شرایطی است که رهبر معظم انقلاب این صحنه را به نام جنگ رسانه‌ای تعبیر کردند.

طاهری یادآور شد: در این جنگ کسی پیشران و پیشتاز است که جریان هنر انقلابی را بخوبی درک کرده و بتواند در گام دوم انقلاب با اهداف و آرمان‎های بلند تمدنی انقلاب با ابزار هنر به صورت جذاب ارائه کند.

در این نشست که به منظور گرامیداشت هفته هنر انقلاب برگزار شد غلامرضا ابراهیمی، اسکندراحمدنیا، بهراد باغبانی نیک، سبحان زنگی، محمد مرادی، دانیال ایزدی، دانیال زارع شعرخوانی و حسین فیروزه و زینب عمرانی جدیدترین داستان‌های خود را با موضوع انقلاب اسلامی خوانش کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز