تأکید مجارستان به آمادگی برای پرداخت پول گاز روسیه به روبل


تأکید مجارستان به آمادگی برای پرداخت پول گاز روسیه به روبل

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، طی یک کنفرانس خبری گفت که این کشور آماده است تا بر مبنای سازوکار جدید، پول گاز روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ به روبل بپردازد...

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، طی یک کنفرانس خبری گفت که این کشور آماده است تا بر مبنای سازوکار جدید، پول گاز روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ به روبل بپردازد تا روند واردات گاز از این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه دهد.

وی گفت: برای پرداخت پول گاز به روبل ما راه‌حلی داریم که تحریم‌های اروپا علیه روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ نقض نمی‌کند اما در عین حال باعث می‌شود تا ما بتوانیم به واردات گاز ادامه دهیم.

وی گفت: در قراردادی که سال گذشته امضاء شده، در قالب یک بند ذکر شده است که امکان تغییر ارز مبنای پول گاز وارداتی وجود دارد. در ماه مارس مسکو با الحاق یک بند به قراردادهای گازی خود اعلام کرد که مشتریان باید پول خرید گاز از این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ از این پس به روبل بپردازند.

کمیسیون اروپایی البته از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته تا به جزئیات قراردادهای قبلی خود پایبند مانده و این پول را‌‌‌‌‌‌‌‌ به یورو یا دلار بپردازند.

سیارتو تأکید کرده که مجارستان که به شدت برای تامین نفت و گاز خود به روسیه وابسته است با چنین اقداماتی مخالف بوده و مسأله پرداخت پول را‌‌‌‌‌‌‌‌ موضوعی مختص هر کشور می‌دانند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی